Ik heb na een uptime van 22 dagen uit het niets deze kernel panic gekregen:
Weet iemand misschien de oorzaak van deze panic
hoe ik hem in de toekomst kan voorkomen...
Ik heb in de debugger ps en trace gedaan, maar denk niet dat het gelogd is: kan geen file vinden met de logs ervan
De bak waar dit allemaal op heeft plaatsgevonden is een IBM Aptiva 486dx2 met 40Meg ram. Het belangrijkste doel van deze bak is internetrouter/firewall voor ADSL (pptp). Maar er draaien ook nog daemons op zoals: DHCPd, Apache, Bind, ProFTPd, SSHd.
Ik zou niet weten hoe ik deze panic kan reproduceren, aangezien ik de oorzaak niet weet/begrijp. Zou het brak geheugen kunnen zijn
en hoe zou ik dat dan kunnen testen...
Hopelijk heeft hier iemand een idee wat de oorzaak kan zijn
of me kan vertellen hoe ik een kernel panic kan melden en de logs kan terugvinden??
code:
1
2
| panic: uvm_pagedeactivate: caller did not check wire count Stopped in as at _Debugger+0x4: movl %epl,%esp |
Weet iemand misschien de oorzaak van deze panic
Ik heb in de debugger ps en trace gedaan, maar denk niet dat het gelogd is: kan geen file vinden met de logs ervan
De bak waar dit allemaal op heeft plaatsgevonden is een IBM Aptiva 486dx2 met 40Meg ram. Het belangrijkste doel van deze bak is internetrouter/firewall voor ADSL (pptp). Maar er draaien ook nog daemons op zoals: DHCPd, Apache, Bind, ProFTPd, SSHd.
Ik zou niet weten hoe ik deze panic kan reproduceren, aangezien ik de oorzaak niet weet/begrijp. Zou het brak geheugen kunnen zijn
Hopelijk heeft hier iemand een idee wat de oorzaak kan zijn
Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?