[OpenBSD2.9] Kernel Panic

Pagina: 1
Acties:

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Ik heb na een uptime van 22 dagen uit het niets deze kernel panic gekregen:
code:
1
2
panic: uvm_pagedeactivate: caller did not check wire count
Stopped in as at _Debugger+0x4: movl %epl,%esp

Weet iemand misschien de oorzaak van deze panic :? hoe ik hem in de toekomst kan voorkomen...

Ik heb in de debugger ps en trace gedaan, maar denk niet dat het gelogd is: kan geen file vinden met de logs ervan ;)

De bak waar dit allemaal op heeft plaatsgevonden is een IBM Aptiva 486dx2 met 40Meg ram. Het belangrijkste doel van deze bak is internetrouter/firewall voor ADSL (pptp). Maar er draaien ook nog daemons op zoals: DHCPd, Apache, Bind, ProFTPd, SSHd.

Ik zou niet weten hoe ik deze panic kan reproduceren, aangezien ik de oorzaak niet weet/begrijp. Zou het brak geheugen kunnen zijn :? en hoe zou ik dat dan kunnen testen...

Hopelijk heeft hier iemand een idee wat de oorzaak kan zijn :) of me kan vertellen hoe ik een kernel panic kan melden en de logs kan terugvinden??

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 20:12 schreef Vaagharses het volgende:
Ik heb na een uptime van 22 dagen uit het niets deze kernel panic gekregen:
code:
1
2
panic: uvm_pagedeactivate: caller did not check wire count
Stopped in as at _Debugger+0x4: movl %epl,%esp

Weet iemand misschien de oorzaak van deze panic :? hoe ik hem in de toekomst kan voorkomen...
Doorsturen naar de techsupport mailinglijsten van opebsd (zie http://www.openbsd.org).

En "grep -r uvm_pagedeactivate /usr/src/*" om uit te vinden welke driver het veroorzaakte. Lijkt op memory (page is memory block).
Ik heb in de debugger ps en trace gedaan, maar denk niet dat het gelogd is: kan geen file vinden met de logs ervan ;)
Nee, want als ie het had kunnen tracen had ie wel een oops gegeven ;)

Oops = "oei er is iets fout gegaan", panic = "I completely screwed up"
Ik zou niet weten hoe ik deze panic kan reproduceren, aangezien ik de oorzaak niet weet/begrijp. Zou het brak geheugen kunnen zijn :? en hoe zou ik dat dan kunnen testen...
http://www.memtest86.org als het een x86 is....

Succes!

• Vaagharses
Bedankt voor deze reactie :) Je hebt me al weer een stapje verder geholpen. Ik ben zeer benieuwd naar deze crash, aangezien deze bak een 365/7/24 router voor moet stellen.

Ik ga straks een memtest doen en zal kijken of er een brak ram bankje in zit (Het is een x86 bak )

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• Vaagharses
Ik geef dit topic ff een keiharde schop omhoog >:)

Ik heb mijn geheugen gecheckt en er leek niks aan de hand, maar toch heb ik nog een keer deze Kernel Panic gehad. Het inderdaad een hardware probleem denk ik, maar welk onderdeel ;)

Misschien heeft iemand nog een suggestie: ik hoor het graag :)