2018 eGolf Koelgas te weinig?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
Hoi, ik heb een eGolf uit 2018 met een warmtepomp. Sinds kort doet de airco het vaak niet. Ik merk dat het helemaal niet meer werkt als het buiten warm is (28-31 graden de laatste paar dagen). Het was gisteren een warme rit terug naar huis...

Maar dezelfde dag, 's avonds toen de zon onder was, deed de airco het weer. Vandaag in de hitte, weer geen airco...

Dus ik ging naar de euromaster in de hoop dat het de koelvloeistof was. In de eGolf zit blijkbaar R1234Yf als koelvloeistof. De sticker onder de motorkap zegt dat het gevuld moet worden tot 850 gram. Dus ze hebben het gas eruit gepompt en gemeten (via een automatische machine.., het was 670 gram wat er in zat. Ook alle andere controles zoals lekkage leverden geen problemen op. Dus ze hebben het gas teruggezet, alleen kon de machine niet verder dan 550 gram... Dus nu heb ik nog minder koelgas erin... Heb de werkuren overigens niet hoeven betalen...

Maar wat nu... Zou het kunnen dat 670 gram niet genoeg is dat het daadwerkelijk het probleem is? Of zou het iets anders kunnen zijn? Help me alsjeblieft :)

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ja, dat kan heel goed. En, afhankelijk van de temperatuur kan de airco dan wel / nietr inschakelen.

Ik heb ooit een oudere auto gehad met nog een beetje gas erin, daar deed de airco het ook soms wel, soms niet van.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:06
Andere garage zoeken. Als de airco te weinig koelgas heeft dan werkt hij inderdaad niet goed.
De vulling komt vrij precies, anders wordt de verdamper bijv. niet koud genoeg of de leidingen voor de verdamper kunnen bevriezen.

Heb je al bij de dealer geïnformeerd (omdat die waarschijnlijk wel de juiste hoeveelheid erin kan stoppen) wat het daar kost? Ik heb mijn Toyota vandaag bij de dealer laten bijvullen en dat viel mij mee. Dat was wel met R134a trouwens, R1234yf zou in mijn geval ook beduidend duurder zijn (€300 meen ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
ThinkPad schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 15:31:
Andere garage zoeken. Als de airco te weinig koelgas heeft dan werkt hij inderdaad niet goed.
De vulling komt vrij precies, anders wordt de verdamper bijv. niet koud genoeg of de leidingen voor de verdamper kunnen bevriezen.

Heb je al bij de dealer geïnformeerd (omdat die waarschijnlijk wel de juiste hoeveelheid erin kan stoppen) wat het daar kost? Ik heb mijn Toyota vandaag bij de dealer laten bijvullen en dat viel mij mee. Dat was wel met R134a trouwens, R1234yf zou in mijn geval ook beduidend duurder zijn (€300 meen ik).
Ja, R1234yf is duurder idd. Oke, toch maar eerst verder bijvullen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Topicstarter
ThinkPad schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 15:31:

Nou, vandaag zit ik weer bij een andere Euromaster. Deze klonk wat capabeler aan de telefoon wat vertrouwen geeft. Waarom Euromaster? Ze hebben 25% korting op airco bijvullen, opzich gebeurt dat met een apparaat dus zou je daarin ook niet veel verschil moeten verwachten tutssen iets als Euromaster en de dealer. Bovendien had deze man het erover dat de druksensor van de airco regelmatig problemen geeft bij volkswagens die zulke problemen kunnen geven.

Die wilde hij dus ook vervangen, al lijkt het me lastig testen, want vanmorgen doet de Airco het natuurlijk weer wel... nu het 18 graden is buiten.

Bovendien ben ik straks bij een kamaraad die zelf een VCDS heeft. Iemand een idee welke waarde ik eens moet bekijken om wellicht zelf te kunnen zien wat er mis is? Fouthistorie wellicht?