Boete Duitsland betalen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-06 13:57
Dag allemaal.

Ik heb een boete uit Duitsland gekregen. 12km/h te hard na correctie. Moet nu €40 betalen. Geen probleem natuurlijk, maar snap de brief niet helemaal.

Er staat een dossiernummer op die ik moet vermelden. En een Ivan waar het heen moet. 2 vragen hierover.

1. Mijn dossiernummer zijn dezelfde 10 cijfers als de laatste 10 cijfers van het IBAN nummer. Dat is toch wat vreemd?

2. Als ontvanger kan ik gewoon invullen wat bovenaan de brief staat? Polizeipräsidium Rheinpfalz? Of Onderaan de brief staat rekeninghouder lOK Koblenz en moet ik die invullen?

Ik kan niet echt wat vinden hierover. Heb ze gebeld maar mijn duits is er te slecht voor en Engels spreken ze niet 😅

[ Voor 6% gewijzigd door vangoghnl op 27-06-2024 12:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noutie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15:01
Vreemd, ik heb pas een boete uit Goslar gehad (€20,--). Deze kon ik via Paypal betalen. Op de boete en de bijgevoegde vertaling zat een foto van de auto en een QR-code. QR-code scannen, betalen en klaar.

Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 6.3 kWp op Growatt 5000TL3-X en 1500TL-X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
Noutie schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:01:
Vreemd, ik heb pas een boete uit Goslar gehad (€20,--). Deze kon ik via Paypal betalen. Op de boete en de bijgevoegde vertaling zat een foto van de auto en een QR-code. QR-code scannen, betalen en klaar.
Helaas niet. Staat alleen een QR code op om een online hoorzitting aan te vragen, als ik het niet eens ben met de boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Weet je zeker dat het een "echte" brief is? Geen scam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
gysman11 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:24:
Weet je zeker dat het een "echte" brief is? Geen scam?
Denk het wel, mijn foto staat in de brief en ik zag dat er geflitst werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-06 19:27
Bel ze nog eens met de vraag die jezelf vooraf vertaalt: ik spreek geen Duits dus kunt u mijn vraag beantwoorden met een simpel ja of nee: klopt dit dossiernummer en IBAN nummer - en die lees je dan voor in het Duits.

“Ich spreche kein Deutsch, also können Sie meine Frage mit einem einfachen Ja oder Nein beantworten: Stimmt diese Dossiernummer und IBAN-Nummer ? Bitte langsam sprechen.”

Gebruik Copilot voor je vertalingen.

[ Voor 8% gewijzigd door pennywiser op 27-06-2024 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:07
Staat er geen emailadres op de brief? Ik heb redelijk recent een boete gehad van Stadt Mülheim a/d Ruhr (formeel van Der Oberbürgermeister). Ik heb een paar vragen gemaild en kreeg erg snel een reactie terug. Schriftelijke communicatie kun je dan prima doen door middel van Google Translate o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
Gevonden op een ander forum.

"
haha.. net ook een boete gehad uit Rheinlandpfalz tijdens afgelopen vakantie.
Ik vond het ook vreemd dat het aktenzeichen (dossiernummer) terugkwam in het IBAN nummer.
En tijdens mijn zoektocht op internet om te checken of het te vertrouwen was, kwam ik ook hier.

Nu woon ik in duitsland en heb ook een duits forum gecheckt en jawel, daar was het ook al opgevallen dat het toch wel gek is. Maar het klopt wel degelijk.
Ze maken voor elk aktenzeichen een bijbehorend IBAN nummer. Dat kan blijkbaar bij de duitse postbank die het geld ontvangt op basis van het eerste deel (BLZ=Bankleitzahl) en doorzet naar het centrale boete centrum)

Bron:: (onder Bank-Verbindung)
https://www.polizei.rlp.d(...)rale-bussgeldstelle/
"Dabei wird für jeden Vorgang eine individuelle IBAN erstellt, die eine sichere Zuordnung der Einzahlung zum konkreten Vorgang ermöglicht. Diese wird durch das Aktenzeichen des Vorganges bestimmt. Somit ist zwingend die im konkreten Vorgang erstellte IBAN zu verwenden."
"

Ik ga hem dus nu toch maar betalen.
Pagina: 1