Mijn vraag
Ik probeerde zojuist een collega te helpen met het instellen van haar nieuwe telefoon, dit deden we door van de oude telefoon een iCloud-reservekopie te maken en die op de nieuwe telefoon (Over the air) terug te zetten.
We krijgen wel de Pop-up waarin de melding komt "Iemand in de buurt van omgeving *** probeert in te loggen op je Apple-ID". als we dan kiezen voor "Toestaan" verschijnt er geen nieuwe pop-up met de 6-cijfercode.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Oude telefoon betreft een iPhone 12 met iOS 17.5.1 (recent)
Nieuwe telefoon betreft een iPhone 15 met iOS 17.5.1 (recent)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gegoogled naar mogelijke oplossingen en daarbij onderstaande al geprobeerd ;
Soft reset op beide toestellen,
Gecontroleerd of notificaties aan staan,
Gecontroleerd dat "Niet storen" uit staat,
Geprobeerd met een smsje (helaas betrof het een verlopen prepaidnummer dus geen toegang meer tot het gekoppelde telefoonnumer).
Alle andere Apple-devices behalve de huidige telefoon (waren kapot of kwijt) verwijderd uit het account.
Ik probeerde zojuist een collega te helpen met het instellen van haar nieuwe telefoon, dit deden we door van de oude telefoon een iCloud-reservekopie te maken en die op de nieuwe telefoon (Over the air) terug te zetten.
We krijgen wel de Pop-up waarin de melding komt "Iemand in de buurt van omgeving *** probeert in te loggen op je Apple-ID". als we dan kiezen voor "Toestaan" verschijnt er geen nieuwe pop-up met de 6-cijfercode.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Oude telefoon betreft een iPhone 12 met iOS 17.5.1 (recent)
Nieuwe telefoon betreft een iPhone 15 met iOS 17.5.1 (recent)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gegoogled naar mogelijke oplossingen en daarbij onderstaande al geprobeerd ;
Soft reset op beide toestellen,
Gecontroleerd of notificaties aan staan,
Gecontroleerd dat "Niet storen" uit staat,
Geprobeerd met een smsje (helaas betrof het een verlopen prepaidnummer dus geen toegang meer tot het gekoppelde telefoonnumer).
Alle andere Apple-devices behalve de huidige telefoon (waren kapot of kwijt) verwijderd uit het account.