Apple-ID 2factor authenticatie lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:39
Mijn vraag
Ik probeerde zojuist een collega te helpen met het instellen van haar nieuwe telefoon, dit deden we door van de oude telefoon een iCloud-reservekopie te maken en die op de nieuwe telefoon (Over the air) terug te zetten.
We krijgen wel de Pop-up waarin de melding komt "Iemand in de buurt van omgeving *** probeert in te loggen op je Apple-ID". als we dan kiezen voor "Toestaan" verschijnt er geen nieuwe pop-up met de 6-cijfercode.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Oude telefoon betreft een iPhone 12 met iOS 17.5.1 (recent)
Nieuwe telefoon betreft een iPhone 15 met iOS 17.5.1 (recent)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gegoogled naar mogelijke oplossingen en daarbij onderstaande al geprobeerd ;

Soft reset op beide toestellen,
Gecontroleerd of notificaties aan staan,
Gecontroleerd dat "Niet storen" uit staat,
Geprobeerd met een smsje (helaas betrof het een verlopen prepaidnummer dus geen toegang meer tot het gekoppelde telefoonnumer).
Alle andere Apple-devices behalve de huidige telefoon (waren kapot of kwijt) verwijderd uit het account.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:06

nelizmastr

Goed wies kapot

Tja, als je geen enkele recovery optie hebt dan sluit je jezelf buiten als de primaire MFA methode niet werkt.
Kun je niet op het oude toestel een ander telefoonnummer als recovery optie instellen?

Als er echt geen melding komt, wellicht je verlies nemen en morgen opnieuw proberen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:23
J-roenn schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:46:
Soft reset op beide toestellen,
Gecontroleerd of notificaties aan staan,
Gecontroleerd dat "Niet storen" uit staat,
Geprobeerd met een smsje (helaas betrof het een verlopen prepaidnummer dus geen toegang meer tot het gekoppelde telefoonnumer).
Alle andere Apple-devices behalve de huidige telefoon (waren kapot of kwijt) verwijderd uit het account.
Ik kan daar niet helemaal uit halen of het oude toestel al is gewiped (leeggemaakt)?
Zo niet: inderdaad opnieuw beginnen en misschien pakt hij wél door op de "simpele" methode voor het overzetten door de toestellen naast elkaar te leggen tijdens de setup.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:39
Dennisdn schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 06:35:
[...]

Ik kan daar niet helemaal uit halen of het oude toestel al is gewiped (leeggemaakt)?
Zo niet: inderdaad opnieuw beginnen en misschien pakt hij wél door op de "simpele" methode voor het overzetten door de toestellen naast elkaar te leggen tijdens de setup.
Oude toestel was nog niet gewiped en gewoon ingelogd in de iCloud.

vandaag inderdaad opnieuw begonnen (DFU modes en iOS opnieuw geinstalleerd op het nieuwe toestel) en nu fietste we er zo doorheen, zal wel een eenmalige bug zijn geweest.

wel gelijk de tip gegeven om een werkend telefoonnummer aan het Apple-ID te koppelen.

Thnx iedereen voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-05 21:21
J-roenn schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 09:27:
[...]

Oude toestel was nog niet gewiped en gewoon ingelogd in de iCloud.

vandaag inderdaad opnieuw begonnen (DFU modes en iOS opnieuw geinstalleerd op het nieuwe toestel) en nu fietste we er zo doorheen, zal wel een eenmalige bug zijn geweest.

wel gelijk de tip gegeven om een werkend telefoonnummer aan het Apple-ID te koppelen.

Thnx iedereen voor het meedenken.
Ja dit is echt mijn grootste angst bij anderen die dit niet voldoende in kunnen schatten. Kwijt is echt kwijt bij Apple.

Have you tried turning it off and on again?