Pakket verdwenen maar geen 3s code meer.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scamid
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-07 19:42
Ruim twee weken geleden heb ik een pakket opgestuurd bij ons locale PostNL punt naar een webshop. Normaal doe ik dit altijd via de PostNL app echter dit keer niet gedaan.
Nu is het zo dat twee weken later het pakket volgens webwinkel nog niet is aangekomen.
Helaas heb ik de 3s code niet meer.
Ook ben ik ze stom geweest om er geen retour adres op te zetten.
Ik heb nu twee keer contact gehad met PostNL service maar ze kunnen het pakket niet vinden. Het service punt zegt dat ze me niet kunnen helpen.

Daar de waarde in het pakket 350€+ is is het toch wel zuur als ik het niet meer terug zou vinden.

Wat zijn mijn opties?

Bedankt alvast.

Update:

Pakket is terecht!

De vierde PostNL medewerkster kijkt wel verder dan haar neus lang is en heeft het pakket binnen een paar minuten in het systeem gevonden.
Het pakket ligt volgens de 3s al 2 weken bij de webshop.

[ Voor 15% gewijzigd door Scamid op 29-06-2024 12:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Als je de 3S-code niet meer hebt, dan ben ik bang dat je niet heel veel opties hebt.

Je zou bij het lokale PostNL-punt kunnen navragen of ze kunnen achterhalen wat de code is, als je de dag en het tijdstip ongeveer weet. Maar dan heb je kans dat ze dat niet kunnen/willen/mogen doen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scamid
Hahn schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:15:
Als je de 3S-code niet meer hebt, dan ben ik bang dat je niet heel veel opties hebt.

Je zou bij het lokale PostNL-punt kunnen navragen of ze kunnen achterhalen wat de code is, als je de dag en het tijdstip ongeveer weet. Maar dan heb je kans dat ze dat niet kunnen/willen/mogen doen.
Ik ben 2 keer langs geweest maar ze zeggen dat ze het niet kunnen.

Dag en tijd heb ik daar ik met de pin betaald heb, en ik volgens mij rondom die zelfde tijd geen andere pakketten heb verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de 3S code aan de webwinkel doorgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scamid
Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:45:
Heb je de 3S code aan de webwinkel doorgegeven?
Nee helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:40
Een dure les voor de volgende keer, altijd het bonnetje bewaren totdat de ontvanger de zending bevestigd heeft. Want volgens mij heb je nu geen andere opties meer :/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hahn
Tip voor volgende keer: maak een foto van het bonnetje met de 3S-code. Bonnetjes kunnen altijd kwijtraken of beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scamid
Waar komen de ongeleverde pakketten terecht en wat wordt daar mee gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10 17:48

De Nelis

en anders maar niet...

Die blijven vooralsnog in het depot staan volgens mij. Hetgeen je nu moet doen is een onderzoek laten starten lijkt me.

https://www.postnl.nl/zak...pakket-post/niet-bezorgd/

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:02
@Scamid
Als het goed is hebben ze bij het PostNL-punt gevraagd naar je e-mailadres voor het verzendbewijs, heb je deze niet op de mail gehad? :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
Puch-Maxi schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:15:
@Scamid
Als het goed is hebben ze bij het PostNL-punt gevraagd naar je e-mailadres voor het verzendbewijs, heb je deze niet op de mail gehad? :)
Dat zal gok ik afhangen van hoe je het verzendlabel hebt aangemaakt. Ik verzend geregeld wat bij een klein supermarktje (PostNL-punt) hier vlakbij en mij is nog nooit mijn e-mailadres gevraagd, maar dat zal denk ik komen omdat ik het verzendlabel via de site van PostNL aanmaak, en daar dus al mijn mailadres heb ingevuld.

Wat wel leidt tot de volgende vraag: hoe was het verzendlabel aangemaakt, @Scamid? Zelf gedaan, of kwam het van de webshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scamid
@Scamid
Mijn postNL punt heeft nog nooit om mijn email gevraagd, ik krijg ene printje mee met de 3s code en deze ben ik dus kwijt geraakt.

Het verzendlabel is op het service punt gemaakt.
Ik had er een sticker met adres gegevens op geplakt.

[ Voor 11% gewijzigd door Scamid op 27-06-2024 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:39
Ja, dat is een zure les.
Geen 3S code = geen bewijs van retour sturen & geen informatie om een onderzoek te laten starten.
In de ogen van zowel PostNL als de webshop heb je in principe niets retour gestuurd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-10 13:58
@Scamid
Nee, daar vragen ze niet om. Bij verzenden via PostNL-punt krijg je alleen een bonnetje.
Zou ook vreemd zijn.. wat moeten ze met je mailadres in hun systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:02
@Scamid
Ik krijg al tijden geen bonnetje meer als ik een pakket verstuur. Misschien komt dat omdat ik het verzendlabel zelf op het pakket plak, het is dan al gekoppeld aan mijn e-mailadres. Maar ook met een verzendlabel van een webshop krijg ik het verzendbewijs via de mail. Ze vragen dan naar mijn e-mailadres. Mijn mailadres staat overigens al in hun systeem, want ik heb een account bij PostNL en ik gebruik de mobiele app.

Het voordeel is dat je geen bonnetjes kwijtraakt :).
Zie ook: https://www.postnl.nl/campagnes/digitaal-verzendbewijs/

[ Voor 6% gewijzigd door Puch-Maxi op 28-06-2024 11:39 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:03
Gadgeteer schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 09:07:
[...]

Nee, daar vragen ze niet om. Bij verzenden via PostNL-punt krijg je alleen een bonnetje.
Zou ook vreemd zijn.. wat moeten ze met je mailadres in hun systeem?
Mijn PostNL punt vraagt daar altijd om, dan krijg je het verzendbewijs per mail. Die worden (kunnen?) niet meer geprint worden op locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-10 13:53
Heb jij het pakket zelf verzonden en de verzending betaald of heb je een retourlabel gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scamid
I_IBlackI_I schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 14:25:
Heb jij het pakket zelf verzonden en de verzending betaald of heb je een retourlabel gekregen?
Pakket zelf verzonden zonder retour label. Label aangekocht bij het service punt, vandaar dat ik hem ook niet digitaal heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-10 16:12
henri86 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 22:02:
Ja, dat is een zure les.
Geen 3S code = geen bewijs van retour sturen & geen informatie om een onderzoek te laten starten.
In de ogen van zowel PostNL als de webshop heb je in principe niets retour gestuurd....
Wees gerust, ook al heb je wel een code en blijft het pakket op vermist staan krijg je als nog een dikke middelvinger van postnl, ben je je pakket kwijt en ook nog eens de verzendkosten. Kan allemaal gewoon blijkbaar. 8)7

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-10 07:06

Grannd

da Granndest

In theorie moet PostNL de 3S-code toch terug kunnen halen lijkt me.
Het leveradres, de locatie van afgeven en de datum en tijd van het afgeven (en dus aanmaken van de code) zijn bekend.
Als er een pakketje (van een webshop of particulier) mijn kant op komt krijg ik zelf ook standaard al een melding van PostNL dat er een pakketje aan gaat komen, als de webshop een account heeft waar hun adres aan is gelinkt zou ik ook verwachten dat zij het bij PostNL op moeten kunnen vragen/vinden.

Lastige is alleen dat je geen drukmiddel heb, beste kans lijkt mij om bij PostNL of webwinkel proberen te escaleren dat ze het uit gaan zoeken, want dan zou op zijn minst de code toch te vinden moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je bent zelf verantwoordelijk voor die code. je kan niet verwachten dat postnl 10.000.000 codes na gaat trekken. Als ik het staatslot verlies ben ik ook zelf de klos.

Kleine kans maar als hun postnl terminal gekoppeld is aan de kassa met afrekenen dan zou er in je betaalbeschrijving nog iets kunnen staan maar zoals gezegd kleine kans.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Scamid
Pakket is terecht!

De vierde PostNL medewerkster kijkt wel verder dan haar neus lang is en heeft het pakket binnen een paar minuten in het systeem gevonden.

Ik zal mijn 3s in iedergeval nooit meer kwijt raken!

[ Voor 11% gewijzigd door Scamid op 29-06-2024 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 23:52
Pff. Nu hopen dat de webshop over de brug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-10 13:58
Scamid schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 12:03:
Pakket is terecht!

Ik zal mijn 3s in iedergeval nooit meer kwijt raken!
De aanhouder wint blijkbaar toch nog wel eens.
Ben wel benieuwd hoe de winkel hierop reageerde?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Scamid
Gadgeteer schreef op maandag 1 juli 2024 @ 08:52:
[...]

De aanhouder wint blijkbaar toch nog wel eens.
Ben wel benieuwd hoe de winkel hierop reageerde?
Winkel vertelde dat ze dit door drukte bij de retouren/garantie gemist hebben en dat ze wegens de drukte ook geen status updates doen verzenden.
Blijkbaar het eea. nog niet zo geautomatiseerd als kan in deze tijd.

Ze hebben het verder perfect opgelost voor mij enheb ondertussen al een nieuw product binnen.
Pagina: 1