Voor het eerst een auto leasen: advies nodig op een Polo

Pagina: 1
Acties:
  • 1.654 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galanthus
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19-02 10:54
Hoi Hoi,

Na mijn auto-ongeluk van 6 jaar geleden, waarbij ik voor een stoplicht stilstond en een vuilniswagen zijn remmen losliet en tegen mijn auto aanreed, heb ik nu besloten om weer te gaan rijden.

Ik ben een startende ondernemer als ZZP'er en werk ook in loondienst. Ik ben op zoek naar een Golf Polo, omdat ik het formaat fijn vind. Het is comfortabel, niet te duur, en goed betaalbaar.

Ik ben allesbehalve technisch en heb nul kennis van auto's, maar ik heb me een beetje verdiept in de 1.0 TSI-motoren. Ik ontdekte dat het prima auto's zijn: zuinig, met weinig wegenbelasting, etc.

Ik heb een auto op het oog: een R-Line 1.0 TSI DSG DAB uit 2018, met een kilometerstand van 100.000 km. De looptijd is 60 maanden, met een slottermijn van 6000 euro. Het is een marge-auto met APK tot 2026, een digitaal dashboard, en gewoon een leuke auto.

Ik verwacht er zo max 15 a 20K per jaar mee te gaan rijden.

Er staat alleen dat het een importauto is, wat mij een beetje een onprettig gevoel geeft omdat ik niet zeker weet of alles klopt. Het maandbedrag komt uit op 275 euro.

Brand me alsjeblieft niet af... Ik ben echt een noob, gewoon een gemiddelde Joe en IT'er die tevreden is met elke auto :) dan ook _/-\o_

Ik heb in het verleden een Peugeot 207 uit 2006 met een handgeschakelde versnellingsbak gereden. Dit is dus voor mij een flinke upgrade :D Cheers!

[ Voor 4% gewijzigd door Galanthus op 27-06-2024 10:53 ]

Beste antwoord (via Galanthus op 27-06-2024 11:11)

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:38
Deze import-auto zou ik voorbij lopen, just to be safe, zeker omdat je je langere tijd aan een contract verbind. Zoals ik de startpost begrijp is het een financial lease en geen operational lease, waardoor onderhoud en andere kosten voor jezelf zijn. De DSG is een fantastisch stukje techniek, maar als die niet goed is onderhouden dan is het een spaarrekeningcrasher. En van een import is het moeilijk te achterhalen wat de échte historie is. Dus ik zou zeker gaan voor een auto waar in ieder geval de hele historie van bekend is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-07 19:36
Even heel goed kijken bij deze motoren of het een beruchte ketting motor is. Daar heeft VW nogal last van gehad en krijg je een olieboot die uiteindelijk in elkaar draait.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:34
Zou eerder voor iets Japans kijken,veel betrouwbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galanthus
DVDL schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:52:
Even heel goed kijken bij deze motoren of het een beruchte ketting motor is. Daar heeft VW nogal last van gehad en krijg je een olieboot die uiteindelijk in elkaar draait.
Dag! Hoe kan ik dit achterhalen? Zijjn er bepaalde kenmerken, benamingen etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-07 19:36
Galanthus schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:54:
[...]

Dag! Hoe kan ik dit achterhalen? Zijjn er bepaalde kenmerken, benamingen etc?
https://www.autoblog.nl/n...ion-aankoopadvies-3458049

Autoblog is over 't algemeen wel redelijk met z'n informatievoorziening met aankoopadviezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galanthus
DVDL schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:56:
[...]

https://www.autoblog.nl/n...ion-aankoopadvies-3458049

Autoblog is over 't algemeen wel redelijk met z'n informatievoorziening met aankoopadviezen.
Gaat specifiek om dit model: https://lease.auto/occasi...10-tsi-dsg-carplay-camera

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:02
ramrodwillem schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:53:
Dan hebben we de grootste dooddoener ook maar meteen gehad, slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galanthus
Recrush schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:02:
[...]

Dan hebben we de grootste dooddoener ook maar meteen gehad, slim.
Welke modellen zijn leuk? Kia Rio was altijd wel leuk enige wat minder sportieve uitstraling dan een polo.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
Deze import-auto zou ik voorbij lopen, just to be safe, zeker omdat je je langere tijd aan een contract verbind. Zoals ik de startpost begrijp is het een financial lease en geen operational lease, waardoor onderhoud en andere kosten voor jezelf zijn. De DSG is een fantastisch stukje techniek, maar als die niet goed is onderhouden dan is het een spaarrekeningcrasher. En van een import is het moeilijk te achterhalen wat de échte historie is. Dus ik zou zeker gaan voor een auto waar in ieder geval de hele historie van bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 12:03

ThunderNet

Flits!

DVDL schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:52:
2018 heeft geen ketting.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Galanthus schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:03:
[...]

Welke modellen zijn leuk? Kia Rio was altijd wel leuk enige wat minder sportieve uitstraling dan een polo.
Weinig Japans aan een Kia.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galanthus
Dennisdn schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:10:
Fijn om een uitgebreide mening te krijgen van iemand. Het baart me ook een beetje zorgen omdat ik niet weet wat nou echt de staat van zo'n auto is. Onwijs mooie Polo, dit specifieke model. Wellicht heb je tips voor een andere Polo of een andere auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galanthus
Zo zie je het maar een noob :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:11
23k voor een auto van 17k en waar je 5 jaar aan vast zit klinkt niet erg gunstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galanthus
dutchgio schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:14:
23k voor een auto van 17k en waar je 5 jaar aan vast zit klinkt niet erg gunstig.
Ik sta zeker open voor tips en andere keuzes deel het zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galanthus
Als jullie ook tips naar welke auto's ik ook zou kunnen kijken voel je zeker welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Import-auto zou ik in jouw geval ook niet doen. Zeker om dat het negatief is voor de restwaarde. Ik weet niet hoe het in NL is momenteel, maar hier zie je de T-Roc vrij veel voor redelijk gunstige prijzen te koop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galanthus
ThunderNet schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:18:
Import-auto zou ik in jouw geval ook niet doen. Zeker om dat het negatief is voor de restwaarde. Ik weet niet hoe het in NL is momenteel, maar hier zie je de T-Roc vrij veel voor redelijk gunstige prijzen te koop staan.
Super mooi! Wel 2x duurder pm helaas... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Galanthus schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:13:
[...]

Fijn om een uitgebreide mening te krijgen van iemand. Het baart me ook een beetje zorgen omdat ik niet weet wat nou echt de staat van zo'n auto is. Onwijs mooie Polo, dit specifieke model. Wellicht heb je tips voor een andere Polo of een andere auto?
Nouja, ik ken de auto niet van dichtbij, dus misschien is ie wel gewoon helemaal perfect, altijd binnen gestaan, van oud vrouwtje geweest etc. Maar de DSG is gewoon super gevoelig en moet echt vanaf dag 1 goed onderhouden worden. 100k kilometers is ook weer net zo'n kilometerstand dat ie alle grote kosten die tussen de 80 en 100k optreden net wel of net niet heeft gehad.

Voor de rest is een 2018-Polo een prima degelijke auto zonder rammeltjes of kraakjes als het goed is. Dus als je een vergelijkbare kan vinden met een duidelijke onderhoudshistorie zou ik ervoor gaan :) (Al zou ik een iets grotere motor nemen, maar dat is echt persoonlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:27
Als je weinig budget hebt zou ik voor een jongere en saaiere auto gaan, van dezelfde site dus zoiets:
https://lease.auto/occasi...gatie-climatronic-carplay

Waarschijnlijk door een saai iemand bereden en gezien z'n km-stand wel veel snelwegkilometers. Goedkopere banden en velgen die minder snel beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19-07 15:40
n=1 , Maar ik ben zeer tevreden met mijn 2019 Polo TSI. Beste auto die ik tot nu toe gereden heb.
Lekker sportief, kleine draaicirkel, even groot als een Golf, en een stuk goedkoper.
Voor 300 Euro laten chiptunen en dan rijd hij nog fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galanthus
Dennisdn schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:20:
[...]

Nouja, ik ken de auto niet van dichtbij, dus misschien is ie wel gewoon helemaal perfect, altijd binnen gestaan, van oud vrouwtje geweest etc. Maar de DSG is gewoon super gevoelig en moet echt vanaf dag 1 goed onderhouden worden. 100k kilometers is ook weer net zo'n kilometerstand dat ie alle grote kosten die tussen de 80 en 100k optreden net wel of net niet heeft gehad.

Voor de rest is een 2018-Polo een prima degelijke auto zonder rammeltjes of kraakjes als het goed is. Dus als je een vergelijkbare kan vinden met een duidelijke onderhoudshistorie zou ik ervoor gaan :) (Al zou ik een iets grotere motor nemen, maar dat is echt persoonlijk).
Thanks! Welke modellen raad jij aan? Dan kan ik daar ook even naar kijken. Er staat "Onderhoudshistorie aanwezig: Dealer onderhouden" Voor dit specifiek model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
@Galanthus

Ik zou dan gewoon voor operational lease gaan. Dan maakt onderhoud / kapot gaan niet uit want dat komt dan ten laste van de lease maatschappij.

Misschien wel duurder, maar gezien je onkunde op he gebied van auto's lijkt me dat de veilige keuze

Hoef je ook niet bang te zijn om afgezet te worden bij onderhoud en dat soort zaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galanthus
HeldereM schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:21:
Als je weinig budget hebt zou ik voor een jongere en saaiere auto gaan, van dezelfde site dus zoiets:
https://lease.auto/occasi...gatie-climatronic-carplay

Waarschijnlijk door een saai iemand bereden en gezien z'n km-stand wel veel snelwegkilometers. Goedkopere banden en velgen die minder snel beschadigen.
Ook mooi hoor, dus eigenlijk beter kijken naar een model uit minimaal 2020?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33
ramrodwillem schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:53:
Dit. In hetzelfde formaat kan je een Yaris krijgen. Als je voor een Yaris Hybride gaat heb je een auto die ook een automaat heeft, én zuiniger is, én betrouwbaarder.

Bovendien, en het is al eerder genoemd hierboven, met Financial Lease zijn onderhoud e.d. voor eigen rekening. Ik durf te stellen dat de Yaris per jaar heel wat goedkoper gaat zijn dan een Polo met vergelijkbare leeftijd / kilometerstand.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Galanthus schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:22:
[...]

Thanks! Welke modellen raad jij aan? Dan kan ik daar ook even naar kijken. Er staat "Onderhoudshistorie aanwezig: Dealer onderhouden" Voor dit specifiek model.
Als de historie écht bekend is en hij alle stempels van een VW-dealer heeft, geen schadeverleden en de kilometerstand logisch is kan het ook weer een meer dan prima auto zijn.... Weet niet of bijvoorbeeld de ANWB nog aankoopkeuringen doet? Anders zou je met de verkoper kunnen afspreken dat je eerst een externe aankoopkeuring doet.

De 1.0 motor is best ok, zeker in combinatie met een DSG, dan kan je aardig meekomen in het Nederlandse spitsverkeer. Maar het houdt niet over en zou zelf voor iets meer power gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wat een shitty dooddoeners hier weer, zeg. "koop een japanner", "import is slecht", etc. Over generaliseren gesproken... Met een beetje lef bereik je een stuk meer.

Mijn mening: mooie R-line heb je uitgezocht, snap ik helemaal. Alleen de voorspoiler / splitter lijkt me niet origineel maar dat weet ik niet zeker. Zoals genoemd betaal je wel 23k voor 17k, bedenk even of het dat waard is. Zelf houd ik niet van dit soort constructies, is private lease wellicht iets voor je? Het autobedrijf krijgt wel hele goede reviews, dus dat lijkt een betrouwbare partij en is ook wat waard.

Tenslotte: een Polo is tegenwoordig een hele volwassen auto die prima rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeldereM
Je zou trouwens ook een youngtimer kunnen kopen op de zaak, zie bijvoorbeeld dit lijstje:
https://www.autoscout24.n...e_pagination&ustate=N%2CU

Als je 5K op de balans hebt dan tik je dit gewoon contant af, bijtelling over de dagwaarde zal netto 50,- per maand zijn of zo. Ik heb trouwens gefilterd op automaat, weet niet of dat een eis is, zonder automaat zijn er nog veel meer opties. Zijn natuurlijk wel saaie auto's over het algemeen...

[ Voor 15% gewijzigd door HeldereM op 27-06-2024 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galanthus
Cheesy schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:33:
Wat een shitty dooddoeners hier weer, zeg. "koop een japanner", "import is slecht", etc. Over generaliseren gesproken... Met een beetje lef bereik je een stuk meer.

Mijn mening: mooie R-line heb je uitgezocht, snap ik helemaal. Alleen de voorspoiler / splitter lijkt me niet origineel maar dat weet ik niet zeker. Zoals genoemd betaal je wel 23k voor 17k, bedenk even of het dat waard is. Zelf houd ik niet van dit soort constructies, is private lease wellicht iets voor je? Het autobedrijf krijgt wel hele goede reviews, dus dat lijkt een betrouwbare partij en is ook wat waard.

Tenslotte: een Polo is tegenwoordig een hele volwassen auto die prima rijdt.
Bedankt voor je bericht. Het is echt een plaatje, ziet er mooi uit. Het feit dat ik 23K betaal, is momenteel de beste oplossing voor me. Ik heb nu bijna 5 jaar een BKR-registratie waar ik bijna van af ben, voor een telefoonrekening van 100 euro, heel stom, maar ik heb er veel van geleerd. Private lease is helaas geen optie voor mij momenteel om die reden en ook heb ik geen jaarcijfers want ben. dit jaar begonnen.

Ik las dat ze goede reviews hebben van kopers. Ze bieden een volledig historieoverzicht aan, met onderhoud en dergelijke, als ik hun website mag geloven. Geen ketting, maar een riem, wat ik net begreep dat beter is.

Eerlijk gezegd heeft elke auto zo zijn voor- en nadelen, perfect is onmogelijk. Voor mij is een oude auto prima, even voor de duidelijkheid: dit wordt mijn tweede auto. Ik reed in 2018 in een Peugeot uit 2006. Dit is wel een aardige upgrade.

Ik las dat de bumper verwijderd kan worden, waarschijnlijk is deze door iemand geplaatst. De Polo vind ik gewoon onwijs mooi en ik ben altijd fan geweest. Natuurlijk respect voor de mensen die adviseren ook naar een Yaris te kijken, maar eerlijk gezegd vind ik die niet zo mooi.

Ik ben net gebeld door Lease.auto en ben benieuwd of zij dit voor mij kunnen onderzoeken of de auto in orde is, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galanthus
HeldereM schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:35:
Je zou trouwens ook een youngtimer kunnen kopen op de zaak, zie bijvoorbeeld dit lijstje:
https://www.autoscout24.n...e_pagination&ustate=N%2CU

Als je 5K op de balans hebt dan tik je dit gewoon contant af, bijtelling over de dagwaarde zal netto 50,- per maand zijn of zo. Ik heb trouwens gefilterd op automaat, weet niet of dat een eis is, zonder automaat zijn er nog veel meer opties. Zijn natuurlijk wel saaie auto's over het algemeen...
Alles behalve een Peugeot voor mij denk dat ik dan alleen JUIST nog meer ga betalen voor onderhoud. Peugeot was mijn 1ste liefde, maar wat een drama elke 3 maanden elektronica problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Omdat het vooral over de auto's gaat en nauwelijks over het financiële aspect, verplaats ik dit topic van PFSL naar Mobiliteit.

[ Voor 3% gewijzigd door Zr40 op 27-06-2024 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GOskMet
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-07 14:27
Galanthus schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:40:
[...]

Bedankt voor je bericht. Het is echt een plaatje, ziet er mooi uit. Het feit dat ik 23K betaal, is momenteel de beste oplossing voor me. Ik heb nu bijna 5 jaar een BKR-registratie waar ik bijna van af ben, voor een telefoonrekening van 100 euro, heel stom, maar ik heb er veel van geleerd. Private lease is helaas geen optie voor mij momenteel om die reden en ook heb ik geen jaarcijfers want ben. dit jaar begonnen.
Ik wil niet vervelend zijn maar wat heb je daar dan precies van geleerd?
Je gaat nu opnieuw een lening aan die na afloop (waarschijnlijk) net zo lang bij het BKR geregistreerd blijft.

Wil je dat voorkomen is dit niet de manier.

Private lease = niets anders dan een lening die voor het volledige bedrag wordt geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galanthus
GOskMet schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:56:
[...]

Ik wil niet vervelend zijn maar wat heb je daar dan precies van geleerd?
Je gaat nu opnieuw een lening aan die na afloop (waarschijnlijk) net zo lang bij het BKR geregistreerd blijft.

Wil je dat voorkomen is dit niet de manier.

Private lease = niets anders dan een lening die voor het volledige bedrag wordt geregistreerd.
Vervelend ben je niet hoor, maar ik moet idd even kijken of ik wellicht toch voor een iets jongere uit moet gaan en dan een aanbetaling van 3/4K doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GOskMet
Galanthus schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:58:
[...]

Vervelend ben je niet hoor, maar ik moet idd even kijken of ik wellicht toch voor een iets jongere uit moet gaan en dan een aanbetaling van 3/4K doen.
Verkapte vraag is/was wordt de auto privé of zakelijk aangeschaft dit lees ik niet terug (of ik lees niet goed dat kan uiteraard ook).

Een aanbetaling heeft ook geen enkele invloed op je BKR-registratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galanthus
GOskMet schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:00:
[...]

Verkapte vraag is/was wordt de auto privé of zakelijk aangeschaft dit lees ik niet terug (of ik lees niet goed dat kan uiteraard ook).

Een aanbetaling heeft ook geen enkele invloed op je BKR-registratie.
Het gaat om een financial zakelijke lease, zonder jaarcijfers en Marge aanschaf. Ik ben pas begonnen als ZZP-er ik begrijp volledig dat je uiteindelijk meer betaald dan wat een auto waard is. Aanbetaling zou een optie kunnen zijn, om voor een Polo uit 2021 te gaan 2-3K betalen en dan een bedrag van 270-300 betalen pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Cheesy schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:33:
Wat een shitty dooddoeners hier weer, zeg. "koop een japanner", "import is slecht", etc. Over generaliseren gesproken...
Als je commentaar geeft hou het dan wel bij de feiten. Niemand zegt dat import slecht is, het is alleen een stevig risico omdat niet altijd het verleden dudelijk is en schades soms al helemaal niet meer te achterhalen zijn. Risico nemen, lef hebben, is prima, maar gezien het om financial lease gaat worden de risico's nog iets groter. Mocht er wél iets mee zijn kun je niet simpelweg een keertje huilen en je verlies pakken maar zit je aan een lange betalingsverplichting gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GOskMet
Galanthus schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:04:
[...]

Het gaat om een financial zakelijke lease, zonder jaarcijfers en Marge aanschaf. Ik ben pas begonnen als ZZP-er ik begrijp volledig dat je uiteindelijk meer betaald dan wat een auto waard is. Aanbetaling zou een optie kunnen zijn, om voor een Polo uit 2021 te gaan 2-3K betalen en dan een bedrag van 270-300 betalen pm.
Duidelijk, dan zou ik naast het bovenstaande in jouw specifieke geval een vergelijk maken met voor- nadelen van een operational lease, niet dat dit goedkoper/beter is maar dit dekt wellicht wel een aantal andere vragen en zorgen.

Maar dat advies heb je al eerder in dit topic ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:03

Detmer

Professioneel prutser

Er zijn 2 vragen die in mij op komen:

1. Waarom niet een wat goedkopere auto zelf kopen als je het geld niet hebt? Genoeg leuks te vinden waarbij je jezelf niet of minder in de schulden hoeft te steken.

2. Heb je uitgerekend of het wel zo voordelig is de auto zakelijk te rijden? Want je moet ook bijtelling betalen. Afhankelijk van de kilometers kan het goedkoper zijn de auto prive te rijden en de zakelijke kilometers bij te houden en te declareren bij jezelf.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galanthus
GOskMet schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:10:
[...]

Duidelijk, dan zou ik naast het bovenstaande in jouw specifieke geval een vergelijk maken met voor- nadelen van een operational lease, niet dat dit goedkoper/beter is maar dit dekt wellicht wel een aantal andere vragen en zorgen.

Maar dat advies heb je al eerder in dit topic ontvangen.
Operational lease is geen optie, ik heb een BKR registratie tot oktober van dit jaar, en bij zakelijk heb ik jaarcijfers nodig maar ben pas dit jaar begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galanthus
Detmer schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:17:
Er zijn 2 vragen die in mij op komen:

1. Waarom niet een wat goedkopere auto zelf kopen als je het geld niet hebt? Genoeg leuks te vinden waarbij je jezelf niet of minder in de schulden hoeft te steken.

2. Heb je uitgerekend of het wel zo voordelig is de auto zakelijk te rijden? Want je moet ook bijtelling betalen. Afhankelijk van de kilometers kan het goedkoper zijn de auto prive te rijden en de zakelijke kilometers bij te houden en te declareren bij jezelf.
Heb ik gedaan 4K Peugeot heeft mij nog eens 4K gekost voor 2 jaar rijden zat meer in een garage dan op het weg.

Ik zal worden gebeld om te kijken naar de mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeldereM
Galanthus schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:30:
[...]
Heb ik gedaan 4K Peugeot heeft mij nog eens 4K gekost voor 2 jaar rijden zat meer in een garage dan op het weg.
Ik poste een hele lijst met auto's, de bovenste is toevallig een Peugeot... Zelf zou ik voor een knappe 1 serie kiezen uit 2008 (wel minimaal een 2 liter blok want de de 116i'tjes zijn alsnog een PSA blok). Maar verstandiger is een compacte en simpele auto, bijvoorbeeld een Aygo.

Als je zakelijk een polo van 20k uit 2018 gaat rijden betaal je de komende jaren 22% bijtelling over de nieuwprijs van 20k. Bruto is dat ongeveer 375,- per maand. Dat doet volgens mij niemand.

[ Voor 61% gewijzigd door HeldereM op 27-06-2024 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:11
[...]

Ik las dat ze goede reviews hebben van kopers. Ze bieden een volledig historieoverzicht aan, met onderhoud en dergelijke, als ik hun website mag geloven. Geen ketting, maar een riem, wat ik net begreep dat beter is.

Eerlijk gezegd heeft elke auto zo zijn voor- en nadelen, perfect is onmogelijk. Voor mij is een oude auto prima, even voor de duidelijkheid: dit wordt mijn tweede auto. Ik reed in 2018 in een Peugeot uit 2006. Dit is wel een aardige upgrade.

Ik las dat de bumper verwijderd kan worden, waarschijnlijk is deze door iemand geplaatst. De Polo vind ik gewoon onwijs mooi en ik ben altijd fan geweest. Natuurlijk respect voor de mensen die adviseren ook naar een Yaris te kijken, maar eerlijk gezegd vind ik die niet zo mooi.

Ik ben net gebeld door Lease.auto en ben benieuwd of zij dit voor mij kunnen onderzoeken of de auto in orde is, etc.
De financial lease die je nu wil aangaan wordt ook weer voor 5 jaar vastgelegd en nog voor een hoger bedrag ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-07 17:04
[...]

Waarom koop je niet gewoon een goedkopere auto? Waarom weer een lening aan gaan?

Je vindt een Yaris lelijk, en wilt vooral een mooie redelijk nieuwe auto lees ik uit je berichten. Maar je hebt het geld niet en gaat een ongunstige lease constructie aan hiervoor. Ondertussen heb je wel een BKR-registratie en een vervelende ervaring hiermee uit het verleden, maar kies je toch voor deze weg en noemt het 'de beste oplossing'? :?

Uit je berichten lees ik dat je een aanbetaling kan doen tussen de 2-4K. Waarom doe je geen onderzoek naar betrouwbaardere oudere auto's (desnoods bij een garage aangekocht)? Of volg het advies van @HeldereM op, koop een betrouwbare youngtimer en bespaar jezelf de lease constructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:34
Je staat toch niet echt open voor iets anders heb ik het idee, je blijft maar zeggen dat het een echt mooie wagen is, moet je verder zelf weten maar voor zoveel geld zou ik sowieso een profi aankoopkeuring doen kost je een +/-€250 maar heb je wel veel meer zekerheid van wat je koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galanthus
ramrodwillem schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:59:
Je staat toch niet echt open voor iets anders heb ik het idee, je blijft maar zeggen dat het een echt mooie wagen is, moet je verder zelf weten maar voor zoveel geld zou ik sowieso een profi aankoopkeuring doen kost je een +/-€250 maar heb je wel veel meer zekerheid van wat je koopt.
Ik sta wel open, dat heb ik nergens vermeld he? staat heel duidelijk ik sta open voor goedkopere opties. Als ik dan ook nog eens een bijtelling moet betalen, is het niet voordelig en behoorlijk duur pm. Private lease kan voor mij pas in oktober als ik van mijn BKR af ben. Dan denk ik dat het beste is om toch echt even te wachten, gezien het feit dat ik 80% prive zal gaan rijden. Dan maar beter even wachten denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galanthus
Nou, ik sta ook open voor goedkopere oplossingen. Beter 1 kwaliteit auto, en uberhaupt een auto dan het OV. Toyota Yaris is super! En ook nog is bijna 100-120 goedkoper. Als jullie wellicht nog andere auto's hebben laat het me zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:19

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Modbreak:Op verzoek van de TS, op slot :)

Xbox Live ID:Notna8310

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.