Tuingereedschap opbergen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:50
Mijn tuingereedschap collectie is de afgelopen jaren behoorlijk gegroeid. Primair heb ik als tuingereedschap het Wolf-Garten multi-star systeem met ook twee gereedschapsrails:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MnUQjjoXWQ9Gw6oV_lMaJ6WR23Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fBglnsVKhbNtAcBfvTx8Z4Rh.png?f=user_large

Wolf-Garten vind ik fijn, maar qua gereedschap verschilt het denk ik niet veel van een Gardena oid. Sommige items heeft wolf-garten niet in het multistar systeem en heb je liever uit één stuk: spades, schoppen en rieken. Deze hebben vaak een T-greep.

Nu wordt het opbergen van alle items steeds lastiger. Het past gewoon niet meer. Veel gereedschap staat nu op de grond voor het ophangrek, of ligt in de buurt. Iets pakken wordt steeds lastiger en het 'zakt steeds meer uit': elke keer als je iets terugzet, dan zet je het net ervoor waardoor het meer m2 op de grond inneemt.

Ik wilde eerst gewoon twee multi-star gereedschapsrails bij kopen, maar het probleem is dat de Wolf-Garten opbergrails een twee dimensionaal systeem is: in het vlak waarin het hangt kun je steeds 1 item kwijt. Ik kan dus bijvoorbeeld niet alle gereedschap met een t-greep bij elkaar hangen.

Ik ben nu aan het kijken naar een ander syteem. Zoals deze (wordt door meerdere shops verkocht):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VSOu8XelFxLfmc-zLaCPepJ3gdo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fjGURmUX3xmPhmQ4h4sf8Kek.png?f=user_large

Of een systeem zoals Stanley Track wall:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXoEE94UPwDzkTXvjts82xwTZ8M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/c1e6SOWKXq6EISiSB51ij5sH.png?f=user_large

Wat gebruiken jullie / hebben jullie een tip voor opbergsysteem? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:26
Je kunt toch prima andere rails kopen waarbij je er wel meerdere op 1 plek kunt hangen? Google geeft je vast wat antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nopheros schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:51:
Je kunt toch prima andere rails kopen waarbij je er wel meerdere op 1 plek kunt hangen? Google geeft je vast wat antwoorden.
Die laat ts ook zien aan het einde van zijn post. Ik denk dat al die systemen wel voldoen.

@ts: wil je nu alles in 1x kopen of denk je komende jaren nog fors te gaan groeien qua gereedschap en dus benodigde ruimte?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• AppieK
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14:46
Persoonlijk zou ik deze altijd proberen te vermijden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zxcawc8BhA7TIosZeIN_yIbs2E4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yFoYy4liYilCMmybL5W9Vcjx.png?f=user_large

Wat een K dingen zijn dat. Heb je er net een hark met veel moeite aan hangen, stoot je er per ongeluk tegen aan en valt hij er weer af...

LG Therma V HM091MR.U44

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:23
Simpele en goedkope oplossing: metselkuip kopen en in een hoek zetten. Daar kan je dan alle schoppen, rieken, etc in zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Heb zo’n systeem alleen dan van de hornbach. Erg stevig en veel verschillende soorten haken en accessoires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieK
Zelf heb ik een houten balk aan de muur geschroefd en dan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B4i13a4mqk6xigkEOvioCAGSACE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CanKK8QyTRMojkYAOUdVPDUG.png?f=user_large
Voor scheppen etc (met een t steel)

en deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W1Qt3icy-wfQX7l4eJm4FN1G4L8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pZuPr4Jmcc4QIc5fPAvzI0u3.png?f=user_large

Voor de rest. Werkt perfect!

LG Therma V HM091MR.U44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yay
Boudewijn schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:56:
[...]

Die laat ts ook zien aan het einde van zijn post. Ik denk dat al die systemen wel voldoen.

@ts: wil je nu alles in 1x kopen of denk je komende jaren nog fors te gaan groeien qua gereedschap en dus benodigde ruimte?
Het meeste heb ik nu wel. Er kunnen natuurlijk altijd nog wat dingen bijkomen.
Ik ben meer opzoek naar een goede oplossing om al mijn huidige gereedschap goed op te bergen zonder dat alles op de grond staat / in de buurt ligt.

Bedankt voor het meedenken en aangeven aan @Nopheros dat ik google al gebruikt had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yay
KNed schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:59:
Simpele en goedkope oplossing: metselkuip kopen en in een hoek zetten. Daar kan je dan alle schoppen, rieken, etc in zetten
Ook wel een goed, maar ik ben bang dat je dan heel snel vanalles op elkaar zet: een grashark, mestvork en vloertrekker blijven dan in elkaar zitten. De steel beneden lijkt me niet handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yay
AppieK schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:03:
Zelf heb ik een houten balk aan de muur geschroefd en dan:

[Afbeelding]
Voor scheppen etc (met een t steel)

en deze:

[Afbeelding]

Voor de rest. Werkt perfect!
Aan zelf samenstellen had ik ook gedacht, wellicht dat maar doen. Dan kan ik het meest specifiek samenstellen. Ik had al bij de Hornbach geneusd naar haken en steelhouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knollie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 01-10 19:48
Klein spul, dat altijd mee de tuin ingaat, zit in een bouw emmer. Handig, alles in één keer meenemen. Gereedschap met een stok wordt opgeborgen middels een klemhaak aan de muur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:12
Schroeven in de muur, touwtje aan de steel en klaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• UUDIBUUDI
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
AppieK schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:57:
Persoonlijk zou ik deze altijd proberen te vermijden:

[Afbeelding]

Wat een K dingen zijn dat. Heb je er net een hark met veel moeite aan hangen, stoot je er per ongeluk tegen aan en valt hij er weer af...
Die kun je per 2 gebruiken, dat is kindveilig en de steel met de klok 45 graden draaiend is het (na even oefenen) verrassend simpel loshalen en ophangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2LhX16Fh_cW-swZuejbYlDMGwqs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qZlsFtk7RA6V8DXQaRgf0QdO.jpg?f=fotoalbum_large

@yay ik heb zelf wat gardena spul, de losse delen prik ik in een 44x44 resthoutje waar ik passende gaten heb geboord. Voor gardena (ronde inbus achtige connector) was dat simpel, voor de platte connector van wolfgarten wordt het wat uitdagender.

Ziet er niet uit (net als de rest van de garage :+ ), WAF is gelukkig n.v.t. in de garage.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kgbKBjhGw4W3XylsPGxdFE--eX0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qcQHszgwgFni04gXlKAWYVk1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door UUDIBUUDI op 28-06-2024 09:26 . Reden: plaatje vergeten & verkleind ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieK
UUDIBUUDI schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 09:09:
[...]

Die kun je per 2 gebruiken, dat is kindveilig en de steel met de klok 45 graden draaiend is het (na even oefenen) verrassend simpel loshalen en ophangen.
Ha, mooi!

LG Therma V HM091MR.U44

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15:58
Ik zou even kijken naar Toolflex ook nog te complementeren met gereedschapshaken.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
yay schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:55:
Aan zelf samenstellen had ik ook gedacht, wellicht dat maar doen. Dan kan ik het meest specifiek samenstellen. Ik had al bij de Hornbach geneusd naar haken en steelhouders.
Ik heb het zo.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sTgHI9IHEXwPHznMWeH68T5yZnU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bkFoRn4v363OdP0x16jZl8ub.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FzupvxVWncfBHbx0VVTul1m5fDw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CbomDtHg6OAqij6UU1mOn2Co.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h-jwsk6wWB9VGGylIOV9ZYVCLrI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7nflK566RmaPIakfN15gZUZK.jpg?f=fotoalbum_tile

Uitmeten, vastmaken, ophangen.

Zo is het niet heel flexibel (al heb ik ondertussen wel al wat gereedschap uitgewisseld), maar ik zou wel een klem los kunnen schroeven en op een andere plek op de plank weer vast kunnen maken. Of ik pak een nieuwe plank en begin weer opnieuw.

Er zijn ook rails, dan heb je wel de flexibiliteit om de klemmen te verplaatsen, maar die vind ik duur.
Sowieso heb ik die klemmen bij AliExpress gekocht. Zaten wel wat kromme en getordeerde tussen, ook sommige die net wat strakker of juist losser klemmen, maar ik meen dat ik toen voor de prijs van 1 klem bij de bouwmarkt een doosje van 10 stuks bij Ali had...

[ Voor 9% gewijzigd door Truus01 op 28-06-2024 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
yay schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:54:
De steel beneden lijkt me niet handig.
Bij mij, zo enigszins om en om, is dat nog geen probleem geweest.
Al heb ik het meeste net zo goed met de steel boven.
Het voordeel van die klemmen is dat je juist in de hoogte wel redelijk flexibel bent. Zo heb ik de schoffels allemaal met de steel boven, maar zit de schoffel zelf net op iets andere hoogte, waardoor het wel past en makkelijk erin en eruit te halen is.

[ Voor 42% gewijzigd door Truus01 op 28-06-2024 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yay
UUDIBUUDI schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 09:09:
[...]

[Afbeelding]

@yay ik heb zelf wat gardena spul, de losse delen prik ik in een 44x44 resthoutje waar ik passende gaten heb geboord. Voor gardena (ronde inbus achtige connector) was dat simpel, voor de platte connector van wolfgarten wordt het wat uitdagender.

Ziet er niet uit (net als de rest van de garage :+ ), WAF is gelukkig n.v.t. in de garage.

[Afbeelding]
Je oplossing voor de gardena is inderdaad mooi. Je heb zo het 2D opberg probleem van het wolf systeem dat ik heb opgelost. Dit toepassen op Wolf is voor de platte connector van wolf wat lastiger maar niet ondoenbaar. Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yay
Slappyjoez schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:58:
Ik zou even kijken naar Toolflex ook nog te complementeren met gereedschapshaken.
Ziet er ook goed uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yay
Truus01 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 12:10:
[...]

Ik heb het zo.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Uitmeten, vastmaken, ophangen.

Zo is het niet heel flexibel (al heb ik ondertussen wel al wat gereedschap uitgewisseld), maar ik zou wel een klem los kunnen schroeven en op een andere plek op de plank weer vast kunnen maken. Of ik pak een nieuwe plank en begin weer opnieuw.

Er zijn ook rails, dan heb je wel de flexibiliteit om de klemmen te verplaatsen, maar die vind ik duur.
Sowieso heb ik die klemmen bij AliExpress gekocht. Zaten wel wat kromme en getordeerde tussen, ook sommige die net wat strakker of juist losser klemmen, maar ik meen dat ik toen voor de prijs van 1 klem bij de bouwmarkt een doosje van 10 stuks bij Ali had...
Mooi opgelost zo!
Pagina: 1