absolute beunhaas.
foto 1 teflon waar locttie 55 veel beter is. en ja er zijn prima overgangsfitingen.
foto 2 stalen aanvoer en retour. in de grond veel succes over 2 jaar heb je een zwembad/
foto 3 v1 meander systeem. opzich prima maar slakkenhuis is wat beter. 1 punt aftrek zeg maar.
foto 3 v2wel even de hart op hart afstand checken anders wordt het straks niet warm genoeg in je huis.
foto 3 v 3 en als we toch zover zijn hoe is de vloerisolatie opzich ? )anders stook je straks voor de wormen.
foto 4 staal in de grond, ik geef je maximaal 2 jaar en daarna heb je een zwembad,
foto 6 cv buis koper fitting messing mlc fiting (oxidatie) vooral bij koper en cv buis direct contact,
verder die isolatie en persfiting ? meestal is dat zo weggerot in de grond. maar goed. mantelbuis
opmerking algemeen: opzich leuk om vloerwarming in te vrezen maar als de isolatiewaarde van je vloer 0 is.
kom je in toekomst alsnog in de problemen. je wilt niet weten hoeveel topics ik tegenkom waarbij men de isolatie van de vloer onderschat. wat voor soort verwarming heb je hier eigenlijk ? stadsverwarming ?
verder mlc buis in de grond/zand laag met isoaltie eromheen is ook niet alles 1 keertje hoog grondwater en het is zeik nat. wat je rendement niet ten goede komt. (maar het droogt ook wel weer op en de isolatie vergaat gewoon. er bestaan speciale buizen voor maar da,s ook niet alles. ik leg ze liever in een pvc leiding.
het is zeg maar 1 a 2 punten aftrek. niet slecht maar het kan beter in deze kwestie.
dus die mlc buis in isoaltie is nog okee maar de rest gewoon niet. doe maar overnieuw.
[
Voor 22% gewijzigd door
miciel op 28-06-2024 22:32
]