Midi vraag

Pagina: 1
Acties:

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09
Ik ga binnenkort een Behringer Ultracurve Pro kopen, en dat ding kan je bedienen vanaf je pc. Alleen werkt dat met midi. Wat heb je precies nodig voor zo'n midi poort? Heb je daar een aparte kaart voor nodig? En hoe duur zijn die?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

die midi poort is de joystick poort op vrijwel alle geluidskaarten .... dat apparaat ken ik verder niet, maar met een midi kabel met zo'n "joystick" aansluiting zou het moeten kunnen ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Jag
Op maandag 10 september 2001 20:14 schreef limoentje het volgende:
die midi poort is de joystick poort op vrijwel alle geluidskaarten .... dat apparaat ken ik verder niet, maar met een midi kabel met zo'n "joystick" aansluiting zou het moeten kunnen ...
Ik moet zowel een uitgang als een ingang hebben op mijn pc. Zijn er niet converter stukjes voor joystick naar twee midi aansluitingen? Want ik zag dat ik in het programma waar je de Behringer mee kan besturen, idd de midi in en midi out van mijn SB Live kan selecteren.

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 18:32

Eraser127

Nijkerk

Ik heb ook zo'n kabel; aan de ene kant een joystick stekker (kan em doorlussen) en aan de andere kant een 1,8m lang snoer met aan het eind een midi in & midi uit (2*DIN 5 polig)

My Discogs

• Jag
Op maandag 10 september 2001 21:23 schreef Eraser127 het volgende:
Ik heb ook zo'n kabel; aan de ene kant een joystick stekker (kan em doorlussen) en aan de andere kant een 1,8m lang snoer met aan het eind een midi in & midi uit (2*DIN 5 polig)
Duur? En waar heb je die gekocht?

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

dacht iets van FL35,- (weet niet zeker) bij de elektronica zaak bij ons in Heerenveen. Zat in zo'n groenig kartonnen doosje.

My Discogs

• Eraser127

Eraser127

Nijkerk

deze: Afbeeldingslocatie: http://thumb-1.image.altavista.com/image/6646859

My Discogs

• Jag
Op maandag 10 september 2001 22:02 schreef Eraser127 het volgende:
deze: [afbeelding]
Ah, ok, dank je wel. Die kabel probeer ik er wel bij te drammen als ik dat ding koop.

• Hillie
  • Laatst online: 04:38

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Voor niet al teveel geld (lees: paar honderd piek, meer iig dan een sblive :) ) kun je een leuke USB midi-interface halen. Kun je later ook meer mee, bijvoorbeeld sequencen of midi-partijen opnemen. Als je het alleen voor je Ultracurve gaat gebruiken, dan zou ik gewoon zo'n kabel eraan jassen :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-08 11:12
Voor Fl 195,- heb je bij Feedback een 1x1 USB midi interface, voor 30 piek meer een 2x2 uitvoering. Kun je en met je Behringer spelen en tegelijkertijd nog andere speeltjes aansturen ook.

• Jag
Op dinsdag 11 september 2001 00:22 schreef Marcel het volgende:
Voor Fl 195,- heb je bij Feedback een 1x1 USB midi interface, voor 30 piek meer een 2x2 uitvoering. Kun je en met je Behringer spelen en tegelijkertijd nog andere speeltjes aansturen ook.
Klinkt heel handig, alleen heb ik niet zoveel midi apparaten :).

• Hillie

Hillie

Op dinsdag 11 september 2001 00:24 schreef Jag het volgende:
Klinkt heel handig, alleen heb ik niet zoveel midi apparaten :).
Als je alleen die Behringer gebruikt, dan zou ik gewoon zo'n gameport-kabel halen.

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dan kun je beter 1 voor de parallele poort kopen: betere midi-timing (usb midi terminals zijn nogal eens gevoelig voor slechte timing), en vaak goedkoper en makkelijk te installeren.
Voorbeeld:
http://egosys.net/eng/product/products/mt_4140/MT4140.html

Deze kost overigens 299,- bij Feedback.

• Hillie

Hillie

Ik denk dat MIDI timing niet het grootste issue is, tenzij 'ie z'n EQ als MIDI-gestuurd filter wil gaan gebruiken.

Hoe de timing op de gamepoort is, weet ik niet, maar voor een EQ zal dat niet zo'n probleem zijn. Ik gok dat de voornaamste toepassing het veranderen van patches zal zijn.

• Ali G
  • Laatst online: 29-08-2024
Ik gebruik zelf ook zo'n kastje in een dergelijke setup.
kabels vanuit de midi out en in van de synthesizer naar de in en out van zo'n kastje en van daaruit 1 midi kabel naar de gameport zeg maar van de live. Het werkt in ieder geval!

Even een vraagje tussendoor, Wat moet je met een midi thru poort? Is het poort om het apparaat waarop de poort zit door te koppelen ofzo :?

• Hillie

Hillie

Op dinsdag 11 september 2001 22:30 schreef Noordpark_Terrorist het volgende:
Ik gebruik zelf ook zo'n kastje in een dergelijke setup.
kabels vanuit de midi out en in van de synthesizer naar de in en out van zo'n kastje en van daaruit 1 midi kabel naar de gameport zeg maar van de live. Het werkt in ieder geval!

Even een vraagje tussendoor, Wat moet je met een midi thru poort? Is het poort om het apparaat waarop de poort zit door te koppelen ofzo :?
MIDI through is erg handig als je bijvoorbeeld 3 apparaten aan 1 kabel wilt hangen. Als elk dan werkt op een ander MIDI-kanaal, dan kun je 1 kabel gebruiken, waar je alle 3 de devices aanhangt. Die zijn dan onderling via MIDI-through naar MIDI-in verbonden.

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Op dinsdag 11 september 2001 21:39 schreef Hillie het volgende:
Ik denk dat MIDI timing niet het grootste issue is, tenzij 'ie z'n EQ als MIDI-gestuurd filter wil gaan gebruiken.

Hoe de timing op de gamepoort is, weet ik niet, maar voor een EQ zal dat niet zo'n probleem zijn. Ik gok dat de voornaamste toepassing het veranderen van patches zal zijn.
Timing zal idd niet de grootste issue zijn. Maar aangezien het onderwerp over externe midi terminals toch wordt aangesneden wil ik daar gewoon even wat advies over geven. Mocht Jag besluiten met meerdere midiapparaten aan de slag te gaan, dan is dit een aanrader. Tenzij je veel geld overhebt voor de Steinberg Midex 8, maarja, dan heb je ook wel wat voor 999,- ;)

Jag kan gewoon het beste eerst zo'n kabel kopen om eens te experimenteren.

• Jag
Op dinsdag 11 september 2001 22:43 schreef Dr. RiPsaw het volgende:

[..]

Timing zal idd niet de grootste issue zijn. Maar aangezien het onderwerp over externe midi terminals toch wordt aangesneden wil ik daar gewoon even wat advies over geven. Mocht Jag besluiten met meerdere midiapparaten aan de slag te gaan, dan is dit een aanrader. Tenzij je veel geld overhebt voor de Steinberg Midex 8, maarja, dan heb je ook wel wat voor 999,- ;)

Jag kan gewoon het beste eerst zo'n kabel kopen om eens te experimenteren.
Dat gaat Jag ook doen, alleen is een Ultracurve kopen nog niet zo makkelijk als ik dacht. Ze hebben weer eens voor de verandering leveringsproblemen. Ik heb al half Nederland afgebeld, inclusief Behringer zelf, en niemand heeft hem. Morgen ga ik de andere helft bellen :).

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Waarvoor wil je hem eigenlijk precies gaan gebruiken?
Pagina: 1