Airco (Mitsubishi) is dit normaal energie gedrag?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:32
Beste Tweakers, ik heb sinds kort een Energyplug op de airco binnenunit aangesloten, omdat ik nieuwschierig was naar het energieverbruik. Nu zie ik dit energie gedrag (beetje vergelijkbaar als onze vriezer). Is dit normaal? of is dit over gedimensioneerd of pendelen ?

Betreft een single split-unit. Hij staat op 23 graden (koelen), in de laagste stand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EMbbdc-h4iCeiyU5iNLNP3f_nt4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mYetwTrb7hAnNcewHPfDR228.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 17:30
Ja, nee dit is wel (niet) normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny.s
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:24
Dit is het verbruik hier van een 3.5kW unit op zolder, waarbij de deur onder aan de trap open stond en de bovenverdieping dus ook nog deels mee gekoeld werd.

Geen gependel waar jouw grafiek wel op lijkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WM7JRsjwa4Os3mrdqAG1HfFEGUg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R5W9YBK7ifVNX5iDqmxUpM1p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:32
danny.s schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 19:59:
Dit is het verbruik hier van een 3.5kW unit op zolder, waarbij de deur onder aan de trap open stond en de bovenverdieping dus ook nog deels mee gekoeld werd.

Geen gependel waar jouw grafiek wel op lijkt.

[Afbeelding]
Thnx! Het betreft onze zolder, ik vraag denk ik weinig vermogen (laagste stand) en 23 graden. Het is een 2,5kW. Ik las ook dat te weinig koude middel pendel gedrag kon vertonen. Miss even contact opnemen met de airco dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:26
Dat zie ik ook bij mijn Innova monoblock als de ingestelde temperatuur maar weinig verschilt van de ruimtetemperatuur.
Zet de temperatuur eens flink lager. Als het pendelen blijft dat is er iets mis.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren