Elektrische radiator in een badkamer met vloerverwarming?!?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oji
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-08 14:31
Ik heb een nieuwbouw woning met vloerverwarming, ook in de badkamer, maar er zit vanuit de bouw ook een elektrische radiator in (gestekkerd met eigen groep).

Waarom is dit, ik lees online dat vloerverwarming genoeg zou moeten zijn? Of mis ik iets.

Groet,

Oji

Beste antwoord (via oji op 28-06-2024 04:39)

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

@107mb Je hebt geluk. Ik kon / mocht hem niet niet-kiezen. En @coazter jij hebt het (denk ik) over elektrische vloerverwarming zoals zo'n mat van Magnum. TS lijkt met nieuwbouw woning een WP te gebruiken en die staat waarschijnlijk sowieso al aan.

Mij is verteld dat deze er is omdat je altijd de mogelijkheid wil hebben om in de ruimte waar je het "koudst" gekleed bent het het warmst kan maken. Dit zijn woorden van de project ontwikkelaar :+

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 15:51
Ja, hebben wij ook. Staat nooit aan. Om de handdoeken te drogen denk ik :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:21

bonzz.netninja

Niente baffi

oji schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:24:
Ik heb een nieuwbouw woning met vloerverwarming, ook in de badkamer, maar er zit vanuit de bouw ook een elektrische radiator in (gestekkerd met eigen groep).

Waarom is dit, ik lees online dat vloerverwarming genoeg zou moeten zijn? Of mis ik iets.

Groet,

Oji
Ja handdoeken vooral. Of als je het ff lekker flink warmer wilt maken zonder je hele huis te gaan stoken

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 13:33
Ik gebruik eigenlijk alleen de radiator, de vloerverwarming enkel 's ochtends en 's avonds een kwartiertje tegen koude voeten als het buiten koud genoeg is. Houd er rekening mee dat die vloerverwarming een flinke stroomvreter is.

Edit: excuus, die van ons is inderdaad standalone elektrisch.

[ Voor 14% gewijzigd door coazter op 27-06-2024 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:52
wij konden er een kiezen. kosten: 540 euro + montagekosten van 380 euro (4 gaten boren, beugels vastschroeven en verwarming ophangen).

Ergo: we hebben het niet gedaan en nog nooit de verwarming gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:52
coazter schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:34:
Ik gebruik eigenlijk alleen de radiator, de vloerverwarming enkel 's ochtends en 's avonds een kwartiertje tegen koude voeten als het buiten koud genoeg is. Houd er rekening mee dat die vloerverwarming een flinke stroomvreter is.
Waarom zou je de vloerverwarming uitzetten? Lage aanvoertemperatuur, loopt lekker mee met de rest van de woning.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

@107mb Je hebt geluk. Ik kon / mocht hem niet niet-kiezen. En @coazter jij hebt het (denk ik) over elektrische vloerverwarming zoals zo'n mat van Magnum. TS lijkt met nieuwbouw woning een WP te gebruiken en die staat waarschijnlijk sowieso al aan.

Mij is verteld dat deze er is omdat je altijd de mogelijkheid wil hebben om in de ruimte waar je het "koudst" gekleed bent het het warmst kan maken. Dit zijn woorden van de project ontwikkelaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:21

pistole

Frutter

N1ckk schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:08:
[..]
Het is ook precies daarvoor. Je hebt dan de mogelijkheid om die betrekkelijk kleine ruimte even snel op temperatuur te krijgen. Sommige mensen zijn koukleum ;) .

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mijgmae
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:12
Volgens het bouwbesluit moet je de badkamer naar 24c kunnen opstoken, misschien is de afgifte van de vloerverwarming niet hoog genoeg om dat (volgens de theorie) te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oji
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-08 14:31
Ok, duidelijk ik ga overwegen om het weg te halen, die elektrische groep kan ik beter elders gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-09 14:47
Komt door bouwbesluit, de bouwer moet verplicht een idiote temperatuur kunnen halen in die ruimte.

2 opties:

Als je hem kan weglaten en geld terug krijgen bij de bouwer --> doen.
Heb je die optie niet:

Ik heb de eerste dag van mijn nieuwbouwhuis dat ding van de muur gehaald en op marktplaats gezet. Ook nog best wat geld voor gekregen. Nooit gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 22:07

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

mijgmae schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 18:38:
Volgens het bouwbesluit moet je de badkamer naar 24c kunnen opstoken, misschien is de afgifte van de vloerverwarming niet hoog genoeg om dat (volgens de theorie) te halen?
Precies dit, kan ik als nieuwbouw-bewoner zeggen. Vloer verwarmt/koelt tussen 18-22 graden, badkamer wordt dus niet warm genoeg. Heb de radiator ook nodig om tegen luchtjes te stoken. De aannemer zou het aan zijn billen roesten of jij het warm hebt of niet, als ie zou kunnen bezuinigen dan zou hij het doen. Het gemarkeerde antwoord klopt overigens dus niet.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:11
mijgmae schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 18:38:
Dit is de reden. De vloerverwarming kan vaak niet zo hoog en niet zo snel. De tip die bij ons werkte is om een stopcontact te plaatsen op de plek waar de radiator volgens de tekening niet geplaatst wordt maar wel ruimte biedt voor de radiator. In ons geval naast de wasbak met voor ons de mogelijkheid voor een “föhn of scheerapparaat” en voor het bouwbesluit plaatsing radiator. Dan gelijk vragen of ze het ding in doos willen leveren en dan laat je het ding daar in zitten

Jaar later, nog geen dag dat lelijke ding gemist
Pagina: 1