HP USB C dock, HP Thunderbolt Dock of andere oplossing?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:15

FeaR

In GoT we trust

Topicstarter
Na de vorige keer te gemakkelijk gedacht te hebben over USB C en dit niet nog eens wil doen dit topic ter dubbel check.

Achtergrond:
  • Muis en toetsenbord via USB aangesloten op een uitvoering: Gigabyte AORUS FI32U Zwart.
  • Vanaf het Gigabyte scherm loopt er een USB kabel (USB A - USB B) naar mijn PC.
  • Vanaf het Gigabyte scherm loopt er een USB kabel (USB C - USB C) naar mijn laptop.
Op bovenstaande manier wordt mijn muis en toetsenbord gedeeld met zowel mijn PC als mijn laptop. Tevens geeft de laptop beeld over USB C naar de Gigabyte. Nadeel, het Gigabyte scherm heeft geen /niet voldoende USB Power Delivery over USB C waardoor ik de laptop alsnog aan de 230V dien te hangen.

Nu dacht ik dit op te lossen door een dock tussen de USB C vanaf het scherm en de laptop te zetten. Dus Gigabyte scherm - USB C - Dock - USB C - laptop. Idee daarachter dat
  • de dock de laptop voedt (dock heeft wel Power Delivery)
  • de laptop de dock voedt van videosignaal richting scherm
  • de monitor muis en toetsenbord doorgeeft
Alleen, welke dock? product: HP USB-C dock G5 heeft geen losse USB C met video vanwaar het volgens mij niet werkt. De uitvoering: HP Thunderbolt Dock 120W G4 heeft wel USB C met DisplayPort.

Werkt dit in praktijk zoals ik in theorie heb bedacht? Of is er mogelijk een andere oplossing om het niet voldoende vermogen vanaf mijn Gigabyte scherm op te lossen?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je laptop thunderbolt heeft, dan kan die TB dock wel werken. Je geeft echter hier niet aan welke laptop je precies hebt.

Moet het trouwens een HP docking station zijn? Want wij hebben op de zaak uitvoering: Dell WD19S-180W in gebruik en die heeft 2x DP uit, 1x HDMI én 1x USB-C video. Er is ook een 130 Watt versie. Houd er rekening mee dat die geen 130 Watt levert, maar de power brick dat erbij zit is 130 Watt. Een Dell XPS bijvoorbeeld die 130 Watt vraagt, zal te weinig krijgen. Vandaar de 180W bij ons.

En zo zullen er vast ook wel andere docking stations zijn van andere merken die hetzelfde kunnen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:38

sapphire

Die-hard pruts0r

Waarom zo’n ingewikkelde constructie en niet gewoon USB-C op laptop naar Dock voor alles. HDMI/DP en USB(a?) naar monitor voor toetsenbord en muis?

Hoeveel watt geeft je monitor nu via USB-C? De HP G5 heeft een 120watt voeding en kan een laptop met 100w laden.

Ik dacht dat die een USB-C poort aan de voorkant heeft maar ik let er eigenlijk nooit op, geen idee of daar video uit over kan. Helaas geen apparaat met video over USB-C anders had ik het getest voor je :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

sapphire schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 20:28:
Waarom zo’n ingewikkelde constructie en niet gewoon USB-C op laptop naar Dock voor alles. HDMI/DP en USB(a?) naar monitor voor toetsenbord en muis?
Omdat FeaR nu input heeft op PC en laptop afhankelijk van de video bron. Staat het scherm op USB-C, dan werkt de tobo en muis op de laptop. Staat het op HDMI of DP, dan gaat het via de USB-B verbinding naar de PC. Dit kan je niet doen als het tobo/muis op het dock wordt aangesloten. En een aparte USB verbinding tussen dock en scherm voor tobo/muis is niet mogelijk want die optie wordt al voor de PC gebruikt.
Hoeveel watt geeft je monitor nu via USB-C? De HP G5 heeft een 120watt voeding en kan een laptop met 100w laden.
Staat gewoon bij de specs die gelinkt worden: 18 Watt. Heb je met een laptop natuurlijk niks aan.

Commandline FTW | Tweakt met mate