Na de vorige keer te gemakkelijk gedacht te hebben over USB C en dit niet nog eens wil doen dit topic ter dubbel check.
Achtergrond:
Nu dacht ik dit op te lossen door een dock tussen de USB C vanaf het scherm en de laptop te zetten. Dus Gigabyte scherm - USB C - Dock - USB C - laptop. Idee daarachter dat
Werkt dit in praktijk zoals ik in theorie heb bedacht? Of is er mogelijk een andere oplossing om het niet voldoende vermogen vanaf mijn Gigabyte scherm op te lossen?
Achtergrond:
- Muis en toetsenbord via USB aangesloten op een uitvoering: Gigabyte AORUS FI32U Zwart.
- Vanaf het Gigabyte scherm loopt er een USB kabel (USB A - USB B) naar mijn PC.
- Vanaf het Gigabyte scherm loopt er een USB kabel (USB C - USB C) naar mijn laptop.
Nu dacht ik dit op te lossen door een dock tussen de USB C vanaf het scherm en de laptop te zetten. Dus Gigabyte scherm - USB C - Dock - USB C - laptop. Idee daarachter dat
- de dock de laptop voedt (dock heeft wel Power Delivery)
- de laptop de dock voedt van videosignaal richting scherm
- de monitor muis en toetsenbord doorgeeft
Werkt dit in praktijk zoals ik in theorie heb bedacht? Of is er mogelijk een andere oplossing om het niet voldoende vermogen vanaf mijn Gigabyte scherm op te lossen?
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.