Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macindroid
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-05 23:51
Ik heb een ipad4 mini van familie gekregen. Hier draait Netflix op, maar ik wil graag iPad resetten en m’n eigen Apple id gaan gebruiken. De iPad 4 mini krijgt geen updates meer, en de laatste versie van Netflix wordt niet meer ondersteund. ik lees tot iPad os 16 en deze zit op 15.8

Nu weet ik dat als je ooit Netflix al gedownload hebt je oudere versie kan hergebruiken vanuit je geschiedenis.
Ik heb ook een iPad 2gen waar ik nog een oude Netflix op heb.

Vraag. Kan ik dat account gebruiken om Netflix opnieuw te installeren nadat ik je gerest heb?

Waarom ik twijfel. Fysiek is het een andere iPad. Op de iPad 4 mini heb ik nooit met m’n Apple id gewerkt. Maar ik weet niet of vereist is? Is het zeg maar alleen account gekoppeld of is het ook hardware gekoppeld?

Bedankt mocht iemand me verder kunnen helpen.

...

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPad 15.8 dus geen iPad 16 vereist voor nieuwe Netflix downloaden
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Oude programma’s zijn opnieuw te downloaden als ze aan je Apple id gekoppeld zijn.
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:18
De aanschaf van apps uit de app store is aan je icloud account gekoppeld, dus je zult Netflix in ieder geval als app op je eigen icloud account moeten kopen (zelfs gratis apps koop je in de app store) op een nog ondersteunde iOS versie wil je die dan op een oudere versie kunnen gebruiken (zolang de Netflix app dat nog ondersteunt, op een bepaald moment stoppen oudere app versies te werken door veranderingen in de backend bij Netflix).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:37
kan het niet webbased ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Wat is nu precies het probleem? Netflix staat gewoon in de App Store en is een gratis app. Oude versies staan daar ook zolang ze ondersteunt worden. Die kun je toch gewoon opnieuw downloaden?

Inloggen op de Netflix app met gebruiksnaam en ww en je kan weer door.

[ Voor 16% gewijzigd door Sethro op 27-06-2024 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macindroid
swhnld schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 08:52:
De aanschaf van apps uit de app store is aan je icloud account gekoppeld, dus je zult Netflix in ieder geval als app op je eigen icloud account moeten kopen (zelfs gratis apps koop je in de app store) op een nog ondersteunde iOS versie wil je die dan op een oudere versie kunnen gebruiken (zolang de Netflix app dat nog ondersteunt, op een bepaald moment stoppen oudere app versies te werken door veranderingen in de backend bij Netflix).
Bedankt swhnld,
Op m’n stok oude ipad 2e generatie werkt de Netflix app nog altijd. Hij ondersteunt geen profielen maar ik kan iig kijken.
Aan m’n Apple id zit iig ergens Netflix ‘koop’ gekoppeld. Weet je of die koop dan voelden om op n andere iPad de laatst ondersteunde Netflix versie te kunnen downloaden als de store hem niet meer aanbiedt?

@Bossie wil m vooral aan de praat krijgen om filmpjes te downloaden voor m’n dochter onderweg in auto op vakantie. Maar idd nog niet aan gedacht dat je ook kan netflixen zonder de app. Al zou downloaden dan niet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macindroid
Sethro schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 23:06:
Wat is nu precies het probleem? Netflix staat gewoon in de App Store en is een gratis app. Oude versies staan daar ook zolang ze ondersteunt worden. Die kun je toch gewoon opnieuw downloaden?

Inloggen op de Netflix app met gebruiksnaam en ww en je kan weer door.
Wat ik begrijp wordt Netflix niet meer aangeboden voor de iPad mini 4 want als ik in de store kijk heb je iPad is 16 of hoger nodig. Ik vermoed dat als ik m whipe en opnieuw installeer dat ik geen Netflix meer via de store kan downloaden. Of ik dan de meeste recente versie kan downloaden via een ander Apple id vraag ik me af.. heb geen zin om huidige apple id eraf te gooien en op m’n eigen Apple id dan de app(s) niet meer opnieuw te kunnen downloaden. Dus die onderzekerheid is m’n ‘probleem’.
Pagina: 1