Goedenavond,
Na een aantal jaren afstel en uitstel moet het er toch maar van komen, het houtwerk moet geschilderd worden.
Nu ben ik benieuwd naar jullie reacties over hoe dit aan te pakken.
Het zijn houten latten met groefjes.
Dien ik deze licht af te schuren met de hand (welke korrel) en dan met St Marc af te nemen en dan schilderen? Wat is handig voor de groefjes om voor te behandelen?
Het zijn behoorlijk wat meters en ook wat punten en hoeken.
Wat op de fotos staat is goed van kleur maar heb ook een deel welke door de zon licht is geworden en waarvan ik niet zeker ben hoe veel dit nog gaat kunnen lijden van het winter aangezien op sommige plekken het hout al wat onbedekt wordt.
We wonen hier nu 6 jaar, het huis is van 2010 en ik weet niet of het al tussentijds is geschilderd na oplevering.
Bijgevoegde foto is vermoedelijk de verf die gebruikt is aangezien er verder niks deze kleur heeft.en deze achtergelaten is door de vorige bewoners.:strip_exif()/f/image/eRcViVT2THqEbkhv0X9fafwx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nn6shn4JHYH1zFM5Ffdo8hei.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AKlshz8reIEvItmpTk4lOwFQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Kunnen we die pot nog gebruiken? En zo niet, wat is dan een goede verf welke ook goed dekt en ook over deze alkydhars verf kan en zeker niet de duurste maar wel een goede is, zodat schilderen een paar jaar niet benodigd is.
Graag hoor ik van jullie.
Na een aantal jaren afstel en uitstel moet het er toch maar van komen, het houtwerk moet geschilderd worden.
Nu ben ik benieuwd naar jullie reacties over hoe dit aan te pakken.
Het zijn houten latten met groefjes.
Dien ik deze licht af te schuren met de hand (welke korrel) en dan met St Marc af te nemen en dan schilderen? Wat is handig voor de groefjes om voor te behandelen?
Het zijn behoorlijk wat meters en ook wat punten en hoeken.
Wat op de fotos staat is goed van kleur maar heb ook een deel welke door de zon licht is geworden en waarvan ik niet zeker ben hoe veel dit nog gaat kunnen lijden van het winter aangezien op sommige plekken het hout al wat onbedekt wordt.
We wonen hier nu 6 jaar, het huis is van 2010 en ik weet niet of het al tussentijds is geschilderd na oplevering.
Bijgevoegde foto is vermoedelijk de verf die gebruikt is aangezien er verder niks deze kleur heeft.en deze achtergelaten is door de vorige bewoners.
:strip_exif()/f/image/eRcViVT2THqEbkhv0X9fafwx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nn6shn4JHYH1zFM5Ffdo8hei.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AKlshz8reIEvItmpTk4lOwFQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Kunnen we die pot nog gebruiken? En zo niet, wat is dan een goede verf welke ook goed dekt en ook over deze alkydhars verf kan en zeker niet de duurste maar wel een goede is, zodat schilderen een paar jaar niet benodigd is.
Graag hoor ik van jullie.