Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahwx
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-06 12:10
Hey iedereen,

Heb rond begin dit jaar een setje van 2x32GB DDR4 op 3200MHz overgenomen van een medetweaker. Het is het volgende setje: uitvoering: Corsair Vengeance RGB Pro CMW64GX4M2E3200C16. Ik heb ze meteen geinstalleerd, en ze werken niet. Geen teken van leven, behalve dat de LEDs aan gaan. Zowel in de server, als in mijn desktop, als in een andere machine. Allen komen niet door de POST heen.

Deze Tweaker (verkoper) gevraagd hoe we dit gaan oplossen en heb alleen uitstel etc ontvangen, eerst een verhaal dat de webshop van aankoop (zogeheten Revolt, kan ik op internet niks over vinden) niet meer zou bestaan, toen dat de factuur niet te vinden was, toen dat hij ziek was, toen ik voorstelde om ze dan maar terug te sturen en dat hij mijn geld dan ook terug stuurt, is het stil.

Ik heb bij Corsair een ticket geopent en een warranty claim geprobeerd te doen, maar daar heb ik een factuur voor nodig, en die heb ik dus niet (en kreeg ik ook niet want die was volgens de verkoper kwijt).

Wat zouden jullie doen? 't is jammer, maar ik heb voor mijn gevoel alles zo ongeveer wel geprobeerd...

If it works, I'll break it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahwx
Ik heb overigens ook verschillende BIOS instellingen geprobeerd, zoals hier omschreven: https://forum.corsair.com...st-with-xmp-3200mhz-cl16/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 18:38
Ik heb exact hetzelfde gehad, ook met een tweaker en het zelfde setje. Kijk voor de gein eens of de serienummer oplopend zijn.
Bij mij achteraf niet, waardoor ik ook via Corsair geen garantie kon claimen.
Ik stuur je even een DM met de gegevens van dat setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahwx
Mijne eindigen op 40 en 41, dus het is wel een setje lijkt mij? Had ik meteen al gecontroleerd toen ze niet werkten omdat RAM eigenlijk nooit stuk gegaan is bij mij. (Of het zijn 2 sticks uit de set die precies na elkaar gemaakt is, maar die kans lijkt me echt enorm miniscuul.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 18:38
Dan verwacht ik dat je misschien wel garantie kunt claimen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahwx
Ik heb dat al eerder geprobeerd, maar kreeg toen een reactie van Corsair dat ik toch echt een factuur nodig had. Wat zou jij doen in dit geval?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:36

HugoBoss1985

Xenotech

Had de verkoper jouw een factuur beloofd?
Stond dat bij de advertentie of stond er garantie: "ja" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahwx
Nope, geen factuur beloofd en "garantie: nee" :facepalm:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Je bent denk ik overgeleverd aan de coulance van de verkoper. Als er radiostilte blijft bestaan, dan mag je dat w.m.b. best meenemen in jouw recensie over de verkoper opdat een volgende potentiële koper hier rekening mee kan houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

bierschuit schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:04:
Je bent denk ik overgeleverd aan de coulance van de verkoper. Als er radiostilte blijft bestaan, dan mag je dat w.m.b. best meenemen in jouw recensie over de verkoper opdat een volgende potentiële koper hier rekening mee kan houden.
De verkoper mag ook op een gegeven moment besluiten om niet meer te reageren w.b.t. de factuur.
Aangezien het geheugen doa bij koper is aangekomen is dit zeker niet netjes.
Koper mag wel een werkend product verwachten van verkoper, als dat beloofd en afgesproken is.
2 modules doa bij koper is op zijn minst shady te noemen.

[ Voor 7% gewijzigd door HugoBoss1985 op 27-06-2024 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
@HugoBoss1985 ja, natuurlijk. Maar ik zou als tweaker een medewerker wel helpen aan een oplossing. Dat mis ik hier tot dusver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

bierschuit schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:10:
@HugoBoss1985 ja, natuurlijk. Maar ik zou als tweaker een medewerker wel helpen aan een oplossing. Dat mis ik hier tot dusver.
Volledig mee eens.
Dan een melding maken bij @Microkid en/of aangifte doen van oplichting (niet dat daar iets mee gedaan wordt...).

Corsair kan met het serienummer overigens wel de history zien van het ram kitje, lijkt mij.
Geen factuur bij hardware is niet alleen gok voor w.b.t. garantie maar iets kan ook gestolen zijn.

@ahwx
Voor de duidelijkheid je hebt ook enkele modules (1x 32gb) getest in meerdere systemen?
Dus beide modules zijn 100% zeker kapot?

Als de webshop waar dit origineel is aangekocht niet meer bestaat/failliet is zou je toch bij Corsair aan kunnen kloppen.
Een factuur kan ook alleen digitale bestaan en dus nu wellicht niet meer als de webshop er niet meer is.

Dan heb je toch recht op fabrieksgarantie binnen de garantietermijn.

Verder een negatieve beoordeling schrijven aan het adres van de verkoper.

[ Voor 30% gewijzigd door HugoBoss1985 op 27-06-2024 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahwx
ja, natuurlijk. Maar ik zou als tweaker een medewerker wel helpen aan een oplossing. Dat mis ik hier tot dusver.
Aan het begin leek er iets van hulp in te zitten, maar erg langzaam en pas reacties als ik er weer op terug kwam etc, nu gewoon helemaal niks meer.
Voor de duidelijkheid je hebt ook enkele modules (1x 32gb) getest in meerdere systemen?
Correct, met de modules los kom ik ook niet door de POST op 2/3 systemen. 3e systeem niet los getest. Ik heb onlangs wel een BIOS update gedaan op mijn hoofd-machine, dus kan dit weekend nog eens testen of dat iets heeft gedaan, lijkt mij echter niet gezien er eerder ook geen geldige POST kwam
Dus beide modules zijn 100% zeker kapot?
100% zeker wil ik nooit zeggen want ik kan iets fout doen, of mijn moederborden kunnen op een of andere manier niet correct overweg met dit setje RAM, oid (wat heel gek is, zeker ook omdat normale Vengeance LPX modules op precies dezelfde snelheid/timings/capaciteit wel prima werkt), maar kan er wel vanuit gaan dat het aan het RAM ligt.
Als de webshop waar dit origineel is aangekocht niet meer bestaat/failliet is zou je toch bij Corsair aan kunnen kloppen.
Een factuur kan ook alleen digitale bestaan en dus nu wellicht niet meer als de webshop er niet meer is.

Dan heb je toch recht op fabrieksgarantie binnen de garantietermijn.
Dat dacht ik ook, nog maar eens een mail naar Corsair dus, zodra ik ze nogmaals opnieuw elk los getest heb na BIOS update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

ahwx schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:23:
[...]

Aan het begin leek er iets van hulp in te zitten, maar erg langzaam en pas reacties als ik er weer op terug kwam etc, nu gewoon helemaal niks meer.

[...]

Correct, met de modules los kom ik ook niet door de POST op 2/3 systemen. 3e systeem niet los getest. Ik heb onlangs wel een BIOS update gedaan op mijn hoofd-machine, dus kan dit weekend nog eens testen of dat iets heeft gedaan, lijkt mij echter niet gezien er eerder ook geen geldige POST kwam

[...]

100% zeker wil ik nooit zeggen want ik kan iets fout doen, of mijn moederborden kunnen op een of andere manier niet correct overweg met dit setje RAM, oid (wat heel gek is, zeker ook omdat normale Vengeance LPX modules op precies dezelfde snelheid/timings/capaciteit wel prima werkt), maar kan er wel vanuit gaan dat het aan het RAM ligt.

[...]

Dat dacht ik ook, nog maar eens een mail naar Corsair dus, zodra ik ze nogmaals opnieuw elk los getest heb na BIOS update.
Goed bezig en verstandig w.b.t. de bios update(s).
Ik vroeg dat even omdat sommige oudere DDR4 borden wel eens problemen kunnen hebben met 32gb modules (en/of 64gb totaal).

Ligt er ook aan wat de verkoper zei/zegt in de DM over de werking (bij hem/haar) van het ram.
Als iemand zegt dat ram goed werkt verwacht ik ram wat post, geen fouten geeft en waarvan de leds goed werken.
XMP is nog een gokje, vooral bij oudere AMD cpu's.

Bijvoorbeeld hier een Ryzen 1600 die maar 3133 haalt met hetzelfde ram kitje wat met een Ryzen 3600 3600mhz haalt in hetzelfde moederbord.

[ Voor 13% gewijzigd door HugoBoss1985 op 27-06-2024 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahwx
Ah oke, ik heb alles getest op:

- dit moederbord: uitvoering: ASUS ROG Strix B550-A Gaming (hoofd-machine),
- dit moederbord: uitvoering: ASRock X399 Taichi (server, zit nu 6x 32GB in, de laatste 2 bankjes hadden het geheel mooi naar 256GB moeten brengen. Gezien officieel maar 128GB ondersteund is, maar verschillende mensen 256GB werkend hadden, heb ik de gok gewaagd (meer RAM in mijn hoofd machine was dan het andere gebruiksdoeleinde en dat is ook niet een enorme straf zegmaar ;))
- laatste moederbord: uitvoering: ASRock AB350M Pro4 (kreeg ik gratis met een Ryzen 3 2200G via via, dus kon net zo goed proberen.)

Heb RAM instellingen op het moederbord tevens allemaal op auto gezet voor installatie van modules die dus dood zijn. Geen rare voltages, snelheden, timings, etc. Vooral op het B550 bordje had ik wel verwacht (zeker icm een Zen 3 CPU) dat het gewoon werkt.

Ik laat dit weekend weer van me horen :)

[ Voor 12% gewijzigd door ahwx op 27-06-2024 11:43 ]

Pagina: 1