Bel je verzekering. Het is allemaal niet zo zwart wit.
Hier wat voorbeelden bij ons thuis.
De tweeling (waren een jaar of 10 toen) waren elkaar over de pvc vloer aan het slepen. Vaatwasser stond open en ze liep achteruit. Je kan het al raden, bam valt er bovenop en deur aan gort.
Eigen huis en eigen spullen.
100% vergoed zonder gedoe.
Een van de tweeling toen ze nog wat jonger was heeft met een steen op een auto haar naam gezet van een buurtbewoner (samen met een buurt jochie).
Gewoon 100% vergoed.
Een andere dochter (ja ik heb er 4...) knalt met een geleende skelter tegen een auto die geparkeerd staat.
Ook 100% vergoed.
Mijn vrouw (15 jaar geleden alweer en vlak na de bevalling van de twins dus heb het haar vergeven

) zet plastic flesjes stoomreiniger op het gasfornuis om te laten drogen... Gas stond nog aan op laag vuur, had ze niet gezien.
Afzuigkap brand/roetschade gasplaat vol plastic en verder was ze op tijd en gelukkig nog beneden.
Eigen huis en eigen fout.
100% vergoed. Zelfs de verf om het plafond te witten wilde ze vergoeden maar ik had nog verf staan en zelf gedaan.
(We hebben daarna gelijk een inductiekookplaat erin gezet... Op eigen kosten uiteraard)
Volgens sommige (@
Ollie_NL bijvoorbeeld ) had ik dat allemaal zelf moeten betalen. Snap ik echt niet, ik betaal elke maand 225 euro aan verzekeringen om dit af te dekken. (Heel pakket met alles erin).
Verzekeraar zegt dan gewoon als ik bel, daar betaal je dus elke maand voor en we regelen het.
Dus bel je eigen verzekeraar en leg het uit.