Ik heb deze https://www.lampenlicht.n...et-afstandsbediening-bora plafondventilator.
De ventilatormotor maakt een soort bromgeluid, hoorbaar bij continue draaien en bij versnellen.
Zodra de ventilator van snel naar langzaam gaat is het bromgeluid weg.
Het lijkt op het geluid van een intercity die optrekt.
De ventilator is correct aangesloten. Ik heb 'm ook al eens op een andere centraaldoos aangesloten. Dat maakt allemaal niets uit; het lijkt gewoon een eigenschap te zijn van de ventilator.
(Het is dus niet het windgeruis waar ik hier over klaag).
Goed, het geluid lijkt te horen bij zo'n ventilator.
Mijn vraag: is dit een bekend fenomeen en heb jij dat ook bij de plafondventilator die bij jou in je SK hangt?
Welke plafondventilator heb jij, die echt stil is (qua aandrijving dus, ik snap echt wel dat windverplaatsing geluid maakt).
De ventilatormotor maakt een soort bromgeluid, hoorbaar bij continue draaien en bij versnellen.
Zodra de ventilator van snel naar langzaam gaat is het bromgeluid weg.
Het lijkt op het geluid van een intercity die optrekt.
De ventilator is correct aangesloten. Ik heb 'm ook al eens op een andere centraaldoos aangesloten. Dat maakt allemaal niets uit; het lijkt gewoon een eigenschap te zijn van de ventilator.
(Het is dus niet het windgeruis waar ik hier over klaag).
Goed, het geluid lijkt te horen bij zo'n ventilator.
Mijn vraag: is dit een bekend fenomeen en heb jij dat ook bij de plafondventilator die bij jou in je SK hangt?
Welke plafondventilator heb jij, die echt stil is (qua aandrijving dus, ik snap echt wel dat windverplaatsing geluid maakt).
[ Voor 11% gewijzigd door Jan Smit op 26-06-2024 20:52 ]
Homo sapiens non urinat in ventum