Mannenweekend: plaats en tijdsbesteding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torcane
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-05 20:46
Beste lezers,

Ik mag het mannenweekend organiseren dit jaar en ik heb een beetje gebrek aan inspiratie en online kom ik alleen op de standaard (groeps)activiteiten uit.

Het gaat een weekend worden in november, van vrijdag(ochtend) tm zondag.
Ik heb besloten dat we niet gaan vliegen, slechte vliegtijden en de prijzen is de reden.

Daarom lijkt het me leuk om een stad in Belgie of Duitsland met de auto te bezoeken (max 3 uur rijden vanuit Eindhoven)
Accomodatie zal ik boeken via booking.com of een soortgelijke site.

De plaats kan natuurlijk ook bepaald worden wanneer leuke activiteiten daar te boeken zijn, en daar ben ik ook naar op zoek.
Wat onze groep over het algemeen leuk vindt;
- actief bezig zijn zoals bijv karten, paintballen, poolen
- Brouwerij bezoeken oid
- bier drinken --> unieke bier drink locatie of Pub crawl bijvoorbeeld

- zelf zat ik te denken aan elektrisch motorcross of kitebuggy rijden(alleen aan strand) maar dit moet te combineren zijn met een leuke stad :)

wat niet leuk is;
- puzzeltochen door de stad
- escape room
- suf museum

Wie heeft de gouden tip voor een leuke stad waar 14 mannen tussen 30-35 jaar een gezellig weekend weg kan beleven met, het liefst, een of meerdere unieke activiteiten?

groeten en alvast bedankt voor het mee denken.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:57

BCC

Berlijn - dunkelbar

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:39
Praag (meer dan 3 uur rijden maar je moet er wat voor over hebben voor leuk weekendje )

Goedkoop en leuk stappen.
Overdag genoeg te doen zoals
Schieten met echte wapens
Kasteel bezoeken

Even op internet zoeken wat er nog meer te doen is in november.

[ Voor 18% gewijzigd door peak op 26-06-2024 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik ben pas met een handvol vrienden in Roubaix geweest, en kan het afraden. Lille en Ieper zijn wel leuk en liggen in de buurt. Wel vol suffe musea, met name over de Eerste Wereldoorlog.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:31

PB-powell

Mr. Laziness

Brugge, dichtbij en met de brouwerij De Halve Maan direct je brouwerij bezoek afgevinkt :)

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

peak schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 20:23:
Praag

Kasteel bezoeken

En op hoeveel uur rijden van Eindhoven ligt Praag?

Gent is ook altijd leuk.

[ Voor 10% gewijzigd door Wokschotel op 26-06-2024 20:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peak
  • Laatst online: 16:39
Wokschotel schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 20:27:
[...]

En op hoeveel uur rijden van Eindhoven ligt Praag?

Gent is ook altijd leuk.
Serieus? Google Maps is je vriend. Ik gok op 8 uurtjes als je 130 rijdt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
peak schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 20:33:
[...]

Serieus? Google Maps is je vriend. Ik gok op 8 uurtjes als je 130 rijdt.
duh... hij doelt hier natuurlijk op dat dit met geen mogelijkheid binnen de genoemde 3 uur vanaf Eindhoven valt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04 11:16
Brugge, Gent, Leuven, Antwerpen, Brussel.

Allemaal vol met bier (cafés, brouwerijen), lekker eten en goed te rijden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:48
Niet helemaal wat werd gevraagd, maar ik gooi hem er toch in: Groningen. Vanuit Eindhoven voelt dat ook als het buitenland :+
In mijn ogen, als Brabander, echt een super mooie stad waar heel veel te doen is. O.a. brouwerijen bezoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:30
lolgast schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 20:38:
Niet helemaal wat werd gevraagd, maar ik gooi hem er toch in: Groningen. Vanuit Eindhoven voelt dat ook als het buitenland :+
In mijn ogen, als Brabander, echt een super mooie stad waar heel veel te doen is. O.a. brouwerijen bezoeken :)
En geen sluitingstijd in de horeca.

Ik vond als noordeling Gent, Brugge, Antwerpen ook heel leuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gezien dergelijke weekenden zou ik op zondag geen drie uur terug willen rijden. Dus misschien wil je ook kijken naar iets wat prima met de trein bereikbaar is. Treinreis is natuurlijk wel onderdeel van de pret :)
Maar dan is Groningen ineens wel bijna vier uur. Dan zou ik eerder voor Maastricht kiezen (voelt ook zeker als buitenland voor Brabanders) of Haarlem ofzo. Hoorn kan ook, leuke VOC stad. Met ijsbaan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:48
Met de trein heen en weer naar Groningen voor 14 volwassenen kost bijna €825. Ik weet niet, maar ik vind de trein echt nóóit een alternatief voor de auto :+ Dat geld kan ook aan bier uitgegeven worden
I stand corrected

[ Voor 5% gewijzigd door lolgast op 26-06-2024 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:44

St@m

@ Your Service

lolgast schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 21:04:
Met de trein heen en weer naar Groningen voor 14 volwassenen kost bijna €825. Ik weet niet, maar ik vind de trein echt nóóit een alternatief voor de auto :+ Dat geld kan ook aan bier uitgegeven worden
200 euro :? Maar goed, Groningen is leuk.
Vorige week nog een vrijgezellenfeest met 13 man. Leuke middag gehad bij Binnenpret.
Airbnb met ruim genoeg bedden vlakbij restaurant Jantjes.. heb het niet georganiseerd dus weet het niet exact, maar kun je zelf wel vinden bij interesse.

[ Voor 27% gewijzigd door St@m op 26-06-2024 21:12 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:47
lolgast schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 21:04:
200 inderdaad, met een NS Groepsretour. Overigens wel eens wat betreft de trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dusseldorf

Altbier, kroegentocht met gids voor stukje cultuur/geschiedenis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:43

Theo

moederbord

Torcane schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 20:19:
Beste lezers,

Wie heeft de gouden tip voor een leuke stad waar 14 mannen tussen 30-35 jaar een gezellig weekend weg kan beleven met, het liefst, een of meerdere unieke activiteiten?
De gezelligheid kun je zelf ook maken. Wanneer je voor gezelligheid afhankelijk bent van locatie en activiteiten ipv van gezelschap dan klopt er iets niet :+

Maar wat tips van mij:
- Laat ieder een paar goede flessen drank(whiskey?) meenemen zodat jullie zelf een uitgebreide proeverij kunnen houden.
- Laat ieder een laptop meenemen, en speel samen eens een ouderwets spelletje CounterStrike of Unreal Tournament 2003. Dit draait op elke laptop vloeiend.
- BBQ is wel verplicht.
- Jullie hebben waarschijnlijk met z'n alles iets gemeen met elkaar. (bijv allemaal dezelfde opleding gevolgd, allemaal lid van de COC, allemaal werkend bij bedrijf XYZ, allemaal sportliefhebbers, muzikanten, vrijgezel, kerkganger, enz). Probeer dit punt te bepalen, en daar een specifieke activiteit mee te doen (een pc museum wanneer jullie allemaal een IT achgtergrond hebben, een sportschool, gaybar, Siemens museum, strippersclub enz).
Wanneer je de ideale activiteit hebt gevonden gebaseerd op jullie overlappende interesses dan kun je op zoek gaan naar een stad/land waar dit ideaal is.

Maar het betreft hier maar een weekend, dus effectief twee dagen. Plan vooral niet te veel en te druk. Kans is dat de avonden erg laat worden, de ochtenden erg kort (mits aanwezig...) en je dus enkel één of twee middagen iets hoeft te plannen. Middagje retrogamen (UnrealTournament) en uitgebreid een BBQ voorbereiden (inc inkopen) en je weekend kan al redelijk gevuld zijn.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
Ik vond omgeving van Dinant nog wel leuk,ook veel outdoor dingen te doen.

Brugge leuven en Gent zijn de leukere steden om te bezoeken, maar daar spreken ze gewoon Vlaams.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-05 21:59
Antwerpen.
Erg veel te doen, waaronder ook een brouwerij.
Stadsspel: urbanhunt.be
Ik heb deze al gedaan in andere steden en zit goed in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:28
ik zou proberen een (scouting-) blokhut te regelen. lekker achteraf zonder omwonenden bier zuipen en brallen en ouwehoeren. Met een taxibusje kun je 's avonds naar de stad. overdag lekker met auto's op pad om activiteiten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:03

snmght

imho dan he

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdv98
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 08-05 13:57
Wij doen met onze matenploeg (20 man) vaak levend ganzebord. Elk jaar weer een succes. Wat je nodig hebt zijn een aantal vragen en opdrachten een stel dobbelstenen en een printer. Hier zijn we altijd wel 3 uren mee bezig. Aan het einde van de avond iedereen gegarandeerd dronken.

Verder doen we dit jaar voor het eerst pubgolf benieuwd hoe dat gaat.

Als je een voorbeeld nodig hebt kun je me pm sturen.

[ Voor 18% gewijzigd door Tdv98 op 27-06-2024 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:39
99ruud99 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 07:31:
Ik vond omgeving van Dinant nog wel leuk,ook veel outdoor dingen te doen.

Brugge leuven en Gent zijn de leukere steden om te bezoeken, maar daar spreken ze gewoon Vlaams.
Dinant is zeker prachtig en je kunt daar goed kanoën in de buurt. Al betwijfel ik dat dat een optie is voor November. Verder is buiten Dinant weinig te doen in de omgeving, behalve het (suffe) fort bezoeken bovenop de rotswand in Dinant.

In Tilburg heb je Dolores, wat een klim/klauter festijn is voor volwassenen. Erg aan te raden. Welliswaar niet in het buitenland.

In Luik heb ik een keertje airsoft gedaan met een vrijgezellenfeest, in een bosrijke omgeving, waar nog overgebleven gebouwen uit WOII stonden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TunderNerd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:35
Belgische Ardenen. Genoeg riviertjes die je kan af kanoen. 's avonds een lokale brouwerij in. Dag 2 een Mountanbike route, ook altijd gezellig.
Als iets minder avontuurlijk: ik vond bubble voetbal ook hilarisch.

Veel plezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:52
TunderNerd schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:12:
Belgische Ardenen. Genoeg riviertjes die je kan af kanoen. 's avonds een lokale brouwerij in. Dag 2 een Mountanbike route, ook altijd gezellig.
Als iets minder avontuurlijk: ik vond bubble voetbal ook hilarisch.

Veel plezier!
Ik heb een keer een vrijgezellenweekend gehad in de Ardennen. Eerste dag abseilen en tokkelen, daarna 's avonds met z'n allen rond een grote (natuur) BBQ met een biertje erbij, daarna nog even een dropping gehad in het bos met aansluitend een discotheek (geen idee meer wat de naam was, maar lag letterlijk een mega discotheek in the middle of nowhere). Er is vast ook wel een brouwerij of knusser kroegje te vinden in de buurt van zo'n activiteit.

De dag er na nog even (met een fikse kater :+) met z'n allen mountainbiken. Prima weekendje gehad.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:09
Hasselt en omgeving
Leuk om te stappen, veel natuur, voldoende activiteiten en goede restaurants.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Gent

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002

Bob Popcorn

Plop!

Keulen is ook leuk. Keertje zo hard gezopen met m'n vrienden dat we zondag in de auto allemaal moesten huilen van de brakheid :D

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monofear
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-04 13:52
Bob Popcorn schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 15:15:
Keulen is ook leuk. Keertje zo hard gezopen met m'n vrienden dat we zondag in de auto allemaal moesten huilen van de brakheid :D
Zijn wij vorig jaar ook geweest, 12 mannen rond de 30.
Dikke aanrader qua activiteit: Hot Rod Brothers
City tour door de stad met zelfgemaakte hot rods, kleine karts. Wel prijzig maar was een absoluut hoogtepunt tijdens dit tripje.

Staan genoeg videos op instagram of tiktok mocht je willen kijken wat het is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VluggeJapie
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:25
Laatste keer wezen schieten met vrienden bij de schietvereniging van Sint Annaland, daarna doorgereden naar Brugge. In Brugge kun je zoals hierboven al benoemd is van alles en nog wat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 16:43
Als je voor een combi wil van lekker eten én outdoor/sportief dan is de Ardennen wel echt een uitkomst. Ik zou dan ook een beetje richting het wat meer toeristische deel gaan, bij bijvoorbeeld La Roche de Ardennen, Durby of Hotton in de buurt. Dan kan je afhankelijk van het weer behoorlijk wat kanten op qua activiteiten (mountainbiken, gewoon fietsen, raften, kayakken, klimmen, wandelen, klettersteigen, een van de beroemdste grotten van Europa bezoeken (grotten van Han), etc. En qua lekker eten en drinken zit je er ook goed, bovendien ook middden tussen allerlei brouwerijen. Verder kan je het eventueel combineren met een stedentripje want zo groot is het daar allemaal niet, in 1,5 uur zit je ook in Leuven vanuit daar (of misschien logischer visa versa zodat je op de "bourgondische avond" niet meer hoeft te rijden :) ).

O ja, en ik heb geen aandelen. Maar ben wel fan van het gebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bob Popcorn schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 15:15:
Ik ga elk jaar met werk naar Koeln, en ondanks overdag op de Messe te moeten zitten is het elke keer feest. Zou het zeker optie vinden als die verplichting er niet was.

Kroegentocht langs Koelsch-brouwerijen is makkelijk te doen (gewoon Alter Markt+Heumarkt aflopen :P ), eindigen in speciaalbiercafe ook (tip: Craftbeer Corner, op Martinstrasse boven de Heumarkt) of Irish pub (tip: Barney Vallely's, vlakbij Alter Markt). Belgisches Viertel rondom Bruesseler Platz is ook een aanrader, al is het alleen maar om bier te halen bij de Kiosk en op de plein tussen toeristen, studenten, daklozen en dealers te drinken.

Uitdaging is eerder de minder drankgerelateerde activiteiten. Eentje is om trein te pakken naar Koenigswinter, daar de Drachenfels te beklimmen. Uiteraard Biergarten net onder top beschikbaar ;)
Andere kant op: ga naar Duisburg voor de Landschaftspark (oude staalfabriek tot park met allerlei activiteiten omgetoverd) of naar Wuppertal voor de Schwebebahn en de goedkoopste Doener in NRW :+
Of gewoon in Koeln zelf de Domtoren beklimmen. Zonder kater inspannend genoeg, nog zat van avond ervoor helemaal feest >:)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002

Bob Popcorn

Plop!

dion_b schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 01:28:
[...]

Ik ga elk jaar met werk naar Koeln, en ondanks overdag op de Messe te moeten zitten is het elke keer feest. Zou het zeker optie vinden als die verplichting er niet was.

Kroegentocht langs Koelsch-brouwerijen is makkelijk te doen (gewoon Alter Markt+Heumarkt aflopen :P ), eindigen in speciaalbiercafe ook (tip: Craftbeer Corner, op Martinstrasse boven de Heumarkt) of Irish pub (tip: Barney Vallely's, vlakbij Alter Markt). Belgisches Viertel rondom Bruesseler Platz is ook een aanrader, al is het alleen maar om bier te halen bij de Kiosk en op de plein tussen toeristen, studenten, daklozen en dealers te drinken.

Uitdaging is eerder de minder drankgerelateerde activiteiten. Eentje is om trein te pakken naar Koenigswinter, daar de Drachenfels te beklimmen. Uiteraard Biergarten net onder top beschikbaar ;)
Andere kant op: ga naar Duisburg voor de Landschaftspark (oude staalfabriek tot park met allerlei activiteiten omgetoverd) of naar Wuppertal voor de Schwebebahn en de goedkoopste Doener in NRW :+
Of gewoon in Koeln zelf de Domtoren beklimmen. Zonder kater inspannend genoeg, nog zat van avond ervoor helemaal feest >:)
toon volledige bericht
En minstens 1x het licht uit doen bij Papa Joe's Jazzcafe :p

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:58

-tom-562

Oliesjeik

peak schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 20:23:
Praag (meer dan 3 uur rijden maar je moet er wat voor over hebben voor leuk weekendje )

Kasteel bezoeken

+1 voor Praag.
Ik heb een keer een vrijgezellenfeestje/weekend gehad in Praag. Het is niet duur, de kroegen en clubs zijn echt heel tof en overdag is er ook genoeg te doen. Wij hebben toen een Segway toer gedaan, klinkt suf maar als je met 10 man zo brak als een kanarie op een Segway staat lach je echt je ballen uit je boxershort :')

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

-tom-562 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 09:11:
[...]

+1 voor Praag.
Ik heb een keer een vrijgezellenfeestje/weekend gehad in Praag. Het is niet duur, de kroegen en clubs zijn echt heel tof en overdag is er ook genoeg te doen. Wij hebben toen een Segway toer gedaan, klinkt suf maar als je met 10 man zo brak als een kanarie op een Segway staat lach je echt je ballen uit je boxershort :')
Het is natuurlijk wel een stuk verder weg - en de locals zijn ondertussen de bezopen buitenlanders met ballen uit boxershorts op Segways meer dan beu (net als in Amsterdam). Als je toch de '3u rijden' gaat laten schieten zou ik kijken naar bijv Riga - je bent er met AirBaltic snel en goedkoop, prijzen zijn nog lager dan in Praha, de stad zelf net zo mooi (zowaar meer Art Deco/Jugendstil) en voor weinig geld kun je allerlei ex-USSR dingen doen als schieten, tank rijden etc. Oh, en de locals zijn nog niet zo ongelofelijk zatlap-moe, al deden een stel Britse vrijgezellen echt hun best daar verandering in te brengen toen ik er afgelopen jaar was :')

Voor vergelijkbare buitenactiviteiten binnen 3u van Eindhoven zit je vooral in Ardennen, Eiffel of NRW, maar echt lomp spul is dan onbetaalbaar. Ik was een keer met een vrijgezellenfeest net buiten het immer schone Helmond ( :+ ) aan het offroad carten, paintball en boogschieten. Niet exotisch, wel makkelijk berijdbaar.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:58

-tom-562

Oliesjeik

dion_b schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:33:
[...]

Het is natuurlijk wel een stuk verder weg - en de locals zijn ondertussen de bezopen buitenlanders met ballen uit boxershorts op Segways meer dan beu (net als in Amsterdam). Als je toch de '3u rijden' gaat laten schieten zou ik kijken naar bijv Riga - je bent er met AirBaltic snel en goedkoop, prijzen zijn nog lager dan in Praha, de stad zelf net zo mooi (zowaar meer Art Deco/Jugendstil) en voor weinig geld kun je allerlei ex-USSR dingen doen als schieten, tank rijden etc. Oh, en de locals zijn nog niet zo ongelofelijk zatlap-moe, al deden een stel Britse vrijgezellen echt hun best daar verandering in te brengen toen ik er afgelopen jaar was :')

Voor vergelijkbare buitenactiviteiten binnen 3u van Eindhoven zit je vooral in Ardennen, Eiffel of NRW, maar echt lomp spul is dan onbetaalbaar. Ik was een keer met een vrijgezellenfeest net buiten het immer schone Helmond ( :+ ) aan het offroad carten, paintball en boogschieten. Niet exotisch, wel makkelijk berijdbaar.
Ach, wij hielden het nog behoorlijk beschaafd. We zijn verschillende Engelse stagparty's tegen gekomen en daar lusten de honden geen brood van :N :+ (verkleed, schreeuwend, in het openbaar zuipend etc.).
Ik zou trouwens ook opteren voor het vliegtuig. Je bent er binnen no-time en als je op tijd boekt valt het qua prijs wel mee.
Enige negatieve ervaring die we hadden was toen we aan het lunchen waren, er een irritante fotograaf kwam om foto's te maken (prima), en 10 minuten later were bij ons stond met placemats, mokken en koelkast magneetjes 7(8)7 En hij werd boos omdat we niks kochten... Uiteindelijk hebben we 1 koelkastmagneetje gekocht :+

Ohja, nog en tip voor de TS. Huur een motorboot/jacht voor een (lang) weekend. Ook dit hebben wij eens gedaan (met een dadshower) om lekker te varen op de Friese meren (en te overnachten op de boot). Super leuk om te doen en met meer man valt het wel mee qua prijs

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor Praha trouwens een andere interessante optie: nachttrein (European Sleeper gaat van Brussel naar Praha via R'dam en A'dam). Duurt langer dan vliegen of auto, maar twee grote voordelen:

1) grootste deel van die tijd slaap je, dus je houdt ws meer tijd over op bestemming dan als je eerste vlucht van die ochtend zou pakken.
2) regel als groep een coupe samen, dan begint het feest al in de trein *O*

Kost ws meer dan vliegen of brandstof bij rijden, maar bespaart een hotelovernachting, dus reken dat mee. Allicht is beide richtingen met de trein teveel van het goede, maar het is een prima optie voor heenreis, dan kun je terug met vliegtuig op de zondagmiddag ofzo.

* dion_b gaat in september naar een reunie in Roma en is een treinreis met vrienden erheen aan het regelen :Y

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 15:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kan de verhalen over Praag beamen. Zou dan zelf ook eerder naar Krakau vliegen. Stad is net zo mooi, net zo veel te doen en geen dronken Engelsen.
Plus relatief goedkoop, zeker tov Praag.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:54
Aangezien Gent al vaker is genoemd: ga naar de Dulle Griet. Allemaal een schoen in leveren en bier drinken uit een laars. Niet als eerste biertje doen, maar pas als men ook richting de WC moet. Op de sok, gegarandeerd flauwe lol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Torcane
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-05 20:46
Jongens bedankt voor alle input!
Hoewel het alle kanten op ging (dus ook met vliegen) denk ik dat ik eruit ben; we gaan naar Keulen!

En mensen die zeggen dat je goedkoop kan vliegen in het weekend van 1-2-3 november die mogen nog eens kijken: duur en enorm slechte vliegtijden (ik ga niet terugvliegen om half 7 's ochtends op zondag).

In Keulen wil ik sowieso de Hot rod brothers gaan doen (thanks to @monofear ). Verder nog de brouwerij tour, en even wat glowgolf en billardvoetballen omdat dat geen fluit kost maar toch lache kan zijn.

Voor degen die in Keulen geweest zijn, zijn er nog leuke stap plekken? Ik ben van plan ook de accomodatie op loopafstand van de centrum te boeken zodat we gewoon in ons bed kunnen kruipen wanneer nodig.

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 11-05 18:49

Matis

Rubber Rocket

Ik wil je Antwerpen van harte aanbevelen. Auto parkeren bij de Kinepolis en daarna met het OV de stad in.

Leuke (unieke) activiteiten aldaar: De Ruien
Daarna afpilzen (bierproeverij) rondleiding en BBQ op het Eilandje bij Seef: https://seef.be/

Hotel Docklands Antwerp is een prima hotel en op loopafstand vanaf Seef en direct per tram bereikbaar vanaf Kinepolis.

Been there, done that, lost the T-shirt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Matis op 30-06-2024 14:15 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monofear
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-04 13:52
Torcane schreef op zondag 30 juni 2024 @ 14:07:
Hoewel het alle kanten op ging (dus ook met vliegen) denk ik dat ik eruit ben; we gaan naar Keulen!

En mensen die zeggen dat je goedkoop kan vliegen in het weekend van 1-2-3 november die mogen nog eens kijken: duur en enorm slechte vliegtijden (ik ga niet terugvliegen om half 7 's ochtends op zondag).

In Keulen wil ik sowieso de Hot rod brothers gaan doen (thanks to @monofear ). Verder nog de brouwerij tour, en even wat glowgolf en billardvoetballen omdat dat geen fluit kost maar toch lache kan zijn.

Voor degen die in Keulen geweest zijn, zijn er nog leuke stap plekken? Ik ben van plan ook de accomodatie op loopafstand van de centrum te boeken zodat we gewoon in ons bed kunnen kruipen wanneer nodig.

gr
Wij hebben destijds ook nog een Köbes tour gedaan, soort van brouwerij tour. Als je weinig/matig duits verstaat en spreekt is dit (heel eerlijk) niet aan te raden.
Zijn toen ook op een pubcrawl geweest, maar dit viel ook erg tegen. Kroegen waar we heen werden gebracht waren rustig. Met stappen zijn we 2 avonden bij Goldfinger geweest, was wel oké. Zijn meerdere kroegen in die straat. Uitgaan is wat ik mij herinner best wel verspreid daar met meerdere "uitgaansgebieden", maar je kunt overal redelijk goedkoop met een uber komen.

Veel plezier bij de Hot Rod Brothers, echt gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Torcane schreef op zondag 30 juni 2024 @ 14:07:

gr
IMHO beste stapgebieden zijn de Belgisches Viertel rond Brüsseler Platz en het Studentenviertel rond de Zülpicher Strasse.

Mbt brouwerijen - vooral geen georganiseerde tour doen; nergens voor nodig. Gewoon beginnen bij eerste kroeg op de Alter Markt met "Brauerei" erboven, daar paar biertjes pakken (Kölsch wordt altijd in hele kleine 0.2l glazen geserveerd) en door naar de volgende tot je de Heumarkt uit bent :P

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1