Je kunt je ertegen gaan verzetten. Gaat je een hoop energie kosten, terwijl de langere termijn vooruitzichten eigenlijk nog steeds niet best zijn.
20+ jaar is best een tijd en ik spreek uit ervaring als ik zeg dat verandering op z'n tijd erg goed kan zijn. Ik zou rond gaan kijken.
Btw.. werkt Rianne er nog?
[ Voor 3% gewijzigd door Scheurbuik op 26-06-2024 18:58 ]
Laat alle emotie weg uit en houdt je bij de feiten. Ook als er straks mogelijk juridische hulp nodig is. Emotie zit alleen in de weg als je naar een oplossing wilt werken.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
lijkt me duidelijk.
Wachten op transitievergoeding kan ook, maar kijk eerst ook eens rond naar wat gangbaar aan salaris is. En kijk dan nog eens of je wilt wachten op een transitievergoeding.
Btw. gaan ze <knip> niet nodig de naam te noemen. verkopen dan?
[ Voor 40% gewijzigd door Ardana op 27-06-2024 08:23 ]
Hoorde die geruchten ook. Ook logisch eigenlijk, dan zijn ze van de aandeelhouder af en die krijgt nog geld. Onder de huidige eigenaar verliezen ze alle klanten (ondanks dat ie niks meer te zeggen heeft, blijft het als een onzekerheid aan het bedrijf hangen). Vraag is wie dit nu wil overnemen.
[ Voor 1% gewijzigd door Ardana op 27-06-2024 08:23 ]
Onderdelen zijn al verkocht. Zie bijv. <knip>
[ Voor 24% gewijzigd door Ardana op 27-06-2024 08:25 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
klinkt een beetje als. Je mag solliciteren en we vinden het ook geen probleem als je morgen ergens anders gaat starten. Mogelijk nog een sollicitatie training etc.gambieter schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 21:25:
Hoe werkt dat, "op zoek mag gaan naar een andere functie" maar zonder ontslag? Als je niets doet en gewoon netjes naar het werk komt, wat dan?
Je kunt dus comfortabel solliciteren, maar grijpt dan wel naast een eventuele vergoeding. En juist als je langer in dienst zit, zal die vergoeding wat hoger uitvallen. Aan de andere kant, als je morgen 50-100% meer kunt verdienen....
Simpel gesteld is de vraag of haar functie veranderd, dan wel of zij verzocht wordt te kijken naar andere functies. Als dat zo is, kan het zijn dat er faciliteiten beschikbaar worden gesteld, bijv. trainingen/cursussen of vrijwillige vertrekregelingen. Als zij persoonlijk niet in scope is en haar werk netjes doet, dan is juridisch weinig aan de hand. Geruchten over wegpesten enz. kun je niks mee...
Overigens is het voor een werkgever niet verboden om mensen te vragen om een andere te zoeken, dat mag gewoon gevraagd worden. Werknemer is niet verplicht in casu erop in te gaan als ze niet wordt geraakt door de reorganisatie...
Maar verder zie ik eigenlijk niet perse waarom je partner wil blijven. Het salaris is blijkbaar erg matig en de overige voorwaarden zijn weinig bijzonder voor die doelgroep. Een leaseauto mag heel vaak onbeperkt gereden worden of althans, bij alle werkgevers die ik heb gehad, was de belemmering hooguit theoretisch, maar werd er nul gevraagd of bijgehouden. Verder is het thuiswerken anno 2024 nou ook niet zo heel bijzonder meer. Als ze dan ook de sfeer ziet veranderen zou ik als ik haar was gewoon opzoek naar iets beters...
En als je niets doet, wel heel goed dossier bijhouden, dan kan het nog een duur grapje worden voor de werkgever.appel001 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 22:04:
klinkt een beetje als. Je mag solliciteren en we vinden het ook geen probleem als je morgen ergens anders gaat starten. Mogelijk nog een sollicitatie training etc.
Je kunt dus comfortabel solliciteren, maar grijpt dan wel naast een eventuele vergoeding. En juist als je langer in dienst zit, zal die vergoeding wat hoger uitvallen. Aan de andere kant, als je morgen 50-100% meer kunt verdienen....
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Het probleem in dit soort situaties is dat de werkgever en diens ondergeschikten(management) weinig te verliezen hebben EN wel vaker voor hetere vuren hebben gestaan. Daarnaast hebben ze vaak de persoonlijkheid om problemen niet mee naar huis te nemen, laat staan wakker van te liggen.gambieter schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 22:22:
[...]
En als je niets doet, wel heel goed dossier bijhouden, dan kan het nog een duur grapje worden voor de werkgever.
Voor de medewerker die halsstarrig tegen de werkgever in gaat is er wel wat te verliezen, moet je misschien dingen doen die niet bij je karakter passen en lig je er volgens maanden van wakker.
Zo ook deze medewerker, die voordat er daadwerkelijk iets officieel naar buiten gekomen is, Goudlokje en de drie beren al op de weg ziet.
En als ze wat vindt dat naar haar zin is vertrekken bij haar huidige werkgever.
En als ze pestgedrag vermoed kan ze zich altijd nog ziekmelden..
[ Voor 11% gewijzigd door nextware op 27-06-2024 06:42 ]
Ben weer benieuwd in de volgende saga van Sanderink. Blijft een bijzonder verhaal hoe die Rian alles in no time afgebroken heeft.
Genoeg partijen te bedenken, zeker bij de juiste prijs. Denk aan een TCS bijvoorbeeld, die een tijd geleden aangekondigd heeft te willen groeien met betrekking tot hun dienstverlening in het overheidsdomein. Zullen er ongetwijfeld nog wel een paar zijn…Scheurbuik schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 21:11:
[...]
Hoorde die geruchten ook. Ook logisch eigenlijk, dan zijn ze van de aandeelhouder af en die krijgt nog geld. Onder de huidige eigenaar verliezen ze alle klanten (ondanks dat ie niks meer te zeggen heeft, blijft het als een onzekerheid aan het bedrijf hangen). Vraag is wie dit nu wil overnemen.
Wederhelft hier.. tips zijn altijd welkom, hoor. via pb dan..nextware schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 06:40:
Ik zou willen adviseren aan je wederhelft om om zich heen te gaan kijken. Servicenow consultants zijn best gewild en ik kan je zo al drie organisaties noemen die staan te springen om mensen.
En als ze wat vindt dat naar haar zin is vertrekken bij haar huidige werkgever.
En als ze pestgedrag vermoed kan ze zich altijd nog ziekmelden..
Om een paar geruchten te bevestigen: ja, bedrijf wordt verkocht. over 2 a 3 weken horen we wie de nieuwe eigenaar wordt. Waarschijnlijk volgt er daarna nog een enorme ontslagronde. Nu gaat het nog om 1 divisie binnen bedrijf, maar het gaat (logischerwijs) niet denderend binnen heel bedrijf. Dus ik verwacht eigenlijk nog wel meer.
Saillant detail misschien ook nog: bedrijf hoopt problemen op te lossen door werk te near shoren naar het oostblok. 'Want daar zijn mensen goedkoper' Dat daar minder kennis is, boeit niet.Dat dat op korte termijn heel veel problemen gaat veroorzaken door cultuur en taal verschil, boeit ook niet. Het bespaart wat euro's...
Het hele verhaal is al langs de or gegaan en daar goedgekeurd. dus daar aankloppen heeft weinig zin. Wat ik ervan begrepen heb, is dat de or nog geprobeerd heeft de schade te beperken tot de helft van wat bedrijf oorspronkelijk in gedachten had voor 'functieverandering. Waarschijnlijk al bekend, maar bedrijf doet niet aan vakbonden of andere vervelende pottenkijkers

Succes, ik zou lekker gaan rondkijken. Een nieuwe eigenaar kan ook delen laten failliet gaan, en ontslagvergunning aanvragen. De reden die ze dan kunnen aandragen is best aannemelijk te maken bij het UWV.
Lekker ergens anders aan Snow gaan werken, mogelijkheden zat.
En als je dan zelf je opties hebt uitgevogeld, kun je ook veel zelfverzekerder met je werkgever om de tafel, en er ws ook nog eens een mooie vergoeding uit slepen. Zij blij, jij blij!
Succes!
Zeker.. maar voor welke prijs. Je koopt omzet, maar je moet heel snel rust creeen en orde op zaken stellenMvd1981 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 07:06:
[...]
Genoeg partijen te bedenken, zeker bij de juiste prijs. Denk aan een TCS bijvoorbeeld, die een tijd geleden aangekondigd heeft te willen groeien met betrekking tot hun dienstverlening in het overheidsdomein. Zullen er ongetwijfeld nog wel een paar zijn…
Heb zelf gewerkt bij een bedrijf dat overgenomen/verkocht werd: binnen een half jaar waren er zoveel mensen vertrokken dat de sfeer ook verpest was: heel veel kennis die de deur uitliep, veel vacatures die niet gevuld werden dus toenemende werkdruk…
Om je heen kijken kan sowieso geen kwaad. Misschien ook eens goed om te zien hoe je in de markt ligt. Blijven zitten kan altijd: het feit dat je solliciteert wil niet zeggen dat je ook weggaat.
Ik zou overigens wel het gesprek aangaan: als jullie van mij af willen, wat staat daar dan tegenover? Alleen een lullig bosje bloemen van het benzinestation doen we het niet voor, natuurlijk
nee heb je, ja kun je krijgen. Als het echt zo slecht gaat met het bedrijf willen ze misschien wel meewerken aan een snel vertrek met een zakje geld of een cursus.
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Ik komt tot 2 bedrijven.pennywiser schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:09:
Dan gaat denk ik de naam ook verdwijnen binnen afzienbare tijd let maar op. Teveel beschadigd. Ik zal het niet weer noemen, maar alleen als je onder een steen geleefd hebt weet je niet welk bedrijf dit om gaat.

Of het is die Franse toko, of die toko van die "cyberdeskundige".
Zolang je nog billable bent ingezet en leuk werk hebt, hoeft dit niet veel impact te hebben. Maar ik zou wel kijken of ik cursussen, trainingen of kennissessies kan volgen. Als het toch nodig blijkt te zijn, heb je iig meer kennis.
En zoals anderen ook zeggen; zelf rondkijken en gesprekken aangaan kan geen kwaad. Het hoeft nog niet officieel als sollicitatie. Er zijn genoeg bedrijven die kennissessies houden, waar externe ook welkom zijn. Misschien kun je een babbeltje met een paar oud collega's aangaan.
let the past be the past.
Waarschijnlijk zal het CV best prima zijn als ik het zo begrijp. Wil je hopen op een lekkere ontslagvergoeding of ga je voor weinig stress en gewoon een nieuwe werkgever? Je hebt alle tijd om rustig om je heen te kijken. En waarschijnlijk ga je er zo 30 tot 50% op vooruit bij een nieuwe werkgever dus die ontslagvergoedig heb je zo "terugverdient". Samen met nieuwe werkervaring op doen etc.
In de openingspost stond iets met een crazy aandeelhouder.SPee schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:01:
[...]
Ik komt tot 2 bedrijven.
Of het is die Franse toko, of die toko van die "cyberdeskundige".
Zolang je nog billable bent ingezet en leuk werk hebt, hoeft dit niet veel impact te hebben. Maar ik zou wel kijken of ik cursussen, trainingen of kennissessies kan volgen. Als het toch nodig blijkt te zijn, heb je iig meer kennis.
En zoals anderen ook zeggen; zelf rondkijken en gesprekken aangaan kan geen kwaad. Het hoeft nog niet officieel als sollicitatie. Er zijn genoeg bedrijven die kennissessies houden, waar externe ook welkom zijn. Misschien kun je een babbeltje met een paar oud collega's aangaan.
Om wat informatie te delen vanuit de overkant: https://www.careeradvisor...ie-weigeren-reorganisatie
En https://www.achmearechtsb...atie/reorganisatie-regels
Je kan als werkgever altijd de balletjes opgooien om mensen enthousiast te maken dat ze zelf een andere functie zoeken binnen of buiten de werkgever. Het daadwerkelijk verplichten is een verre volgende stap. Het volgende uiterste is een ontslag, maar dan ben je al een heel stuk verder.
Je moet goed duidelijk hebben is het daadwerkelijk een verplichting, of slechts een suggestie van een manager.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Maar wat zijn momenteel haar rechten?hneel schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 18:34:
***members only***
Dat is een hele brede vraag. Eigenlijk simpelweg het hele arbeidsrecht en haar ontslagbescherming, want je hebt nog geen idee wat er voor haar gaat wijzigen (wellicht zelfs helemaal niks).
Bij de rechtsbijstand krijg je het antwoord: "oh vervelend die mogelijke onzekerheid van een "misschien ontstaan er 1000 vervelende scenario's" situatie. Laat het maar weten als het zo ver is."
Over het algemeen moet je als werknemer redelijke voorstellen accepteren, ook bij het wijzigen van een functie naar een andere standplaats. Wat redelijk is? Dat hangt echt per situatie af. Wacht daarom gewoon af waar werkgever mee komt. Het is ondoenlijk om al die 1000 mogelijke voorstellen uit te werken en alvast juridisch te gaan pareren - en waarbij je er dan in de praktijk achter zult komen dat het voorstel van je werkgever weer nét anders en dus voorstel 1001 is en je al je werk voor niks hebt gedaan.
Op dit moment:
- probeer met plezier naar het werk te gaan. Doe gewoon je best.
- teken niks mocht er je opeens een overeenkomst/wijziging worden aangeboden: "zet het maar op papier, dan bekijk ik het even rustig thuis"
- onzkerheid hoort er nu eenmaal bij. Je kunt jezelf al 100x theoretisch hebben ontslagen of 100 situaties bedenken waarbij je ontslagen zal worden. Laat dat een beetje los, als je elke dag naar het werk gaat met 'vandaag ga ik worden ontslagen' dan zul je gek worden.
- kun je het écht niet meer aan? Je bent niet verplicht om te blijven. Wellicht loop je een ontslagvergoeding mis, maar is een plezierige overstap niet veel leuker dan een lang onzeker traject met ontslag, gedwongen opeens solliciteren en een wat meer verzadigde markt (omdat je collega's op hetzelfde moment solliciteren)?