Toon posts:

PIII 750E?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort een P3 750E / 100Mhz / Slot 1 kopen (heb een 100mhz mobo), heb nu een P2 266Mhz, maar is de 750 nog wel snel genoeg voor een beetje te kunnen spelen? Niet dat ik zoveel games speel, maar kan de 750 nog even mee, of haperen de spellen hier nu al mee (bijv Dune Emperor) ? (heb 32mb videokaart en 128mb ram, binnenkort 256 reepje extra)

En nog een vraag, waar staat de E voor bij P3 750E ?

Verwijderd

E staat voor Coppermine, controleer dus wel eerst of je mobo deze ondersteund. P3-750 MHz is ietsje trager dan mijn celly 566 @ 914, maar denk wel dat het goed te doen is.. zeker voor wat je nu gewend bent. Maar als jouw bord een LX-chipset bevat kan er geen P3-750 MHz op, dus wat meer info graag!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 september 2001 20:01 schreef MadCat het volgende:
E staat voor Coppermine, controleer dus wel eerst of je mobo deze ondersteund. P3-750 MHz is ietsje trager dan mijn celly 566 @ 914, maar denk wel dat het goed te doen is.. zeker voor wat je nu gewend bent. Maar als jouw bord een LX-chipset bevat kan er geen P3-750 MHz op, dus wat meer info graag!
Sorry :) Had ik erbij moeten vermelden. Heb een Asus P3B-F.
Het is een 100mhz bord voor P2/P3/Celeron)

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
P3-750 MHz is ietsje trager dan mijn celly 566 @ 914
Volgens mij valt dat verschil heel erg mee. En trouwen waarschijnlijk kan ie em zelf ook nog wel een stuk overclocken!

|Specs|

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:55
Zo'n 750E zal prima werken op die P3B-F en is ook wel snel zat als je er een fatsoenlijke videokaart naast hebt. Hij is in ieder geval sneller als een Celeron 566@914 (in het achterhoofd houdend dat een Celeron 1100 bijna net zo snel is als een P!!!800).
Als je er niet onwelwillend tegenover staat kun je die 750E altijd nog overclocken, het bord zal vast geen beletsel vormen getuige mijn P3B-F die al twee jaar volkomen probleemloos op 133MHz draait (en da's zeker niet exemplarisch) :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 september 2001 20:18 schreef abbadon het volgende:
Zo'n 750E zal prima werken op die P3B-F en is ook wel snel zat als je er een fatsoenlijke videokaart naast hebt. Hij is in ieder geval sneller als een Celeron 566@914 (in het achterhoofd houdend dat een Celeron 1100 bijna net zo snel is als een P!!!800).
Als je er niet onwelwillend tegenover staat kun je die 750E altijd nog overclocken, het bord zal vast geen beletsel vormen getuige mijn P3B-F die al twee jaar volkomen probleemloos op 133MHz draait (en da's zeker niet exemplarisch) :)
ALs ie op de Asus werkt (lijkt me ook, Asus is geen cheapass merk) dan zal ik binnenkort de 750 kopen, niet te snel, niet te langzaam, nie te duur :)

Voorlopig zal ik 'm nog niet overclocken. Misschien als de 750 echt TE langzaam wordt voor games. Maar tot nu toe kon ik ook nog goed meekomen met m'n 266, maar het beeld schokt af en toe, dus een upgrade is wel eens nodig. Overigens heb ik nog een Viper 770, dus met een Geforce zal het een en ander ook beter lopen lijkt me.

Heb je op je bord ook een 133Mhz CPU nu draaien of niet ?! :)

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Ik ben 1 maand geleden van een p2-333 naar eeen p3-750 gegaan met een kyro2 en ik draai Max Payne zonder probs op 1600*1200*32bits.
Hij is dus snel genoeg :)

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Is het niet handiger om een FCPGA-uitvoering en een Slotket III te nemen? Kun je de voltage iig regelen. Mocht je moederbord er mee ophouden (wat niet te hopen is..) is volgens mij een vervanger sneller gevonden. Dit weet ik niet zeker, maar is een FCPGA niet beter te koelen? (b.v. bij overklokken)

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb dus een PIII750 in FCPGA formaat, op een AsusS370-DL CPU-Card (Slotket dus). Mijn mobo is ook een Asus P3B-F, het maakt helemaal niet uit als je een slot1 of FCPGA koopt, doen het allebei even goed op een P3B-F

En natuurlijk heb in mijn PIII750@1Ghz welliswaar op 2.05volt...
Wordt maar 55graden stressed en dat vind ik goed genoeg :)

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 september 2001 20:27 schreef Jake Blues het volgende:
Is het niet handiger om een FCPGA-uitvoering en een Slotket III te nemen? Kun je de voltage iig regelen. Mocht je moederbord er mee ophouden (wat niet te hopen is..) is volgens mij een vervanger sneller gevonden. Dit weet ik niet zeker, maar is een FCPGA niet beter te koelen? (b.v. bij overklokken)
Op de Asus kan je voltage gewoon regelen hoor. Dus overclocken gaat simpel. Maar dat ga ik dus niet doen. Heb m'n 266 ook niet overclocked.

• Abbadon
Op maandag 10 september 2001 20:23 schreef JK_at_Work het volgende:

Heb je op je bord ook een 133Mhz CPU nu draaien of niet ?! :)
Nope, er draait een heuse 'E' op: een 650E@866 @ default 1.65V :) (en nooit een BSOD of zo gehad, ook geen andere shit)
Op maandag 10 september 2001 20:27 schreef Jake Blues het volgende:
Ik kan middels het BIOS de core spanning van m'n SECC2 ook aanpassen hoor. Het voordeel is natuurlijk wel dat de FCPGA's vast beter verkrijgbaar zijn, en mocht je bord het eventueel begeven kun je een FCPGA bord kopen (probeer maar eens een nieuw Slot 1 bord te krijgen tegenwoordig)

• Jake Blues

Jake Blues

AKA Jake

Op maandag 10 september 2001 20:35 schreef JK_at_Work het volgende:

[..]

Op de Asus kan je voltage gewoon regelen hoor. Dus overclocken gaat simpel. Maar dat ga ik dus niet doen. Heb m'n 266 ook niet overclocked.
Okee, dat wist ik niet. Je zei net wel: "voorlopig zal ik 'm nog niet overclocken". Eens komt dat moment :)

• Abbadon
Op maandag 10 september 2001 20:42 schreef Jake Blues het volgende:

[..]

..Je zei net wel: "voorlopig zal ik 'm nog niet overclocken". Eens komt dat moment :)
>:)

Verwijderd

Ik zou dus ook gewoon de FC-PGA versie kopen met een slotket gevalletje. Op een P3b moet het wel werken. Ik had eerst geprobeerd op een P2b (de oude revisie helaas |:() Er zit nu een cellie 533 op (PPGA serie) met een ASUS converter. No problemo en zeker sneller dan de 233MMX wat er eerst op zat :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 september 2001 20:42 schreef Jake Blues het volgende:

[..]

Okee, dat wist ik niet. Je zei net wel: "voorlopig zal ik 'm nog niet overclocken". Eens komt dat moment :)
Eens ja :) Kan best wel eens 3 jaar duren. Nee weet ik nog allemaal niet. Tot hoever zou je 'm kunnen overclocken (niet tot het extreme).. misschien tot uhh 833 ofzo ?
Ach eerst maar even genieten van het verschil tussen 266 en 750 :)

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Op maandag 10 september 2001 20:23 schreef Tweakertje het volgende:
Ik ben 1 maand geleden van een p2-333 naar eeen p3-750 gegaan met een kyro2 en ik draai Max Payne zonder probs op 1600*1200*32bits.
Hij is dus snel genoeg :)
Dat ligt meer aan je kyroII dan aan je PIII750 want met 'n GFMX haal je dat niet kyroII is 'n midrange kaart met high resoluties ambities dus als budged het probleem is en wilt toch graag wat hogere resoos dan kyroII.

Performance is de combinatie van sVGA/CPU/Memory/mobo

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Jake Blues

Jake Blues

AKA Jake

Op maandag 10 september 2001 20:56 schreef JK_at_Work het volgende:

[..]

.. Tot hoever zou je 'm kunnen overclocken (niet tot het extreme).. misschien tot uhh 833 ofzo ?
Hier http://www.overclockers.com staat het volgende:

Pentium III 750 Results....
Total Entries in Database for Pentium III 750 - 105
Average overclocked speed - 949 Mhz

Gezien het gemiddelde resultaat een goede tweak-CPU zou ik zeggen.
Pagina: 1