Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven78
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 27-06-2024
Dus hier mijn vraag

Ik wil een hyperlink naar mijn ander werkblad

Ik heb in "blad1" In Cel F8 de locatie staan waar de hyperlink heen moet (Dit is locatie H3 in "blad 2"

ik heb dit al
=HYPERLINK("#'strips per nr'!F8"&CEL("inhoud";F8);"AAA")
maar dan geeft hij locatie F8 aan i.p.v. de info dat in Cel F8 staat " H3"

Iemand een idee hoe je dat kan oplossen?

Mvg,

Sven

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Om een celinhoud te gebruiken bij een verwijzing moet je INDIRECT, functie - Microsoft Ondersteuning gebruiken
Sven78 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:45:
Ik heb in "blad1" In Cel F8 de locatie staan waar de hyperlink heen moet (Dit is locatie H3 in "blad 2"
Dit is mij niet helemaal duidelijk. Kan je een foto plaatsen? Je noemt "blad1" en "blad 2", maar schijnbaar is er ook een "strips per nr"?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:40
Sven78 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:45:
Dus hier mijn vraag

ik heb dit al
=HYPERLINK("#'strips per nr'!F8"&CEL("inhoud";F8);"AAA")
maar dan geeft hij locatie F8 aan i.p.v. de info dat in Cel F8 staat " H3"

Iemand een idee hoe je dat kan oplossen?

Mvg,

Sven
toon volledige bericht
Waarom plak de met de CEL functie nog een keer de inhoud van F8 aan de hyperlink locatie? Of is dit een F8 op een ander tabblad dan 'strips per nr'? In het tweede deel van de functie zet je 'AAA', dat is de tekst due getoond mort worden. Dus je ziet "AAA" maar de hyperlink werkt niet? Als je het deel &CEL("inhoud";F8) weghaalt zou hij de inhoud van F8 netjes moeten gebruiken als hyperlink locatie.

Als je iets meer informatie geeft, zoals de exacte inhoud van F8 de correcte namen van je sheets (is het 'strips per nr' of blad1?) kunnen we je ook beter helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven78
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2K3ju31lMffo70mL47MRJ1mJ7N0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BUDcZEHnHYGktAiBMk3yuDyn.jpg?f=user_large

Ik heb in "blad3" In Cel D3 de locatie staan waar de hyperlink heen moet (Dit is locatie Q3 in blad "Strips per nr"

ik heb dit al
=HYPERLINK("#'strips per nr'!F8"&CEL("inhoud";F3);"Klik =>")
maar dan geeft hij locatie F3 aan i.p.v. de info dat in Cel F3 staat " Q3"

Of dit
=HYPERLINK("["&DEEL(CEL("bestandsnaam");VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam"))+1;VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam"))-VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam"))-1)&"]"&Blad3!F3;"Klik => "

Dan gaat hij wel naar de locatie Q3 maar ik weet niet hoe dit dan naar blad 'Strips per nr" kan gaan naar die locatie (Q3)

[ Voor 22% gewijzigd door Sven78 op 26-06-2024 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:40
Nu snap ik nog minder van je vraag. Als je zelf je verhaal rustig doorleest, snap je dan zelf wat je vraagt?

Nogmaals, als in F8 (volgens je eerste bericht) de verwijzing staat waar de hyperlink naar toe moet verwijzen dan zou
code:
1
=HYPERLINK('strips per nr'!F8;"Klik =>")
genoeg moeten zijn.

Kijk zelf ook ff goed naar je gebruik van dubbele quotes. Alles daartussen is tekst, geen formule of celverwijzing.

Dus dat
code:
1
niet werkt is niet zo gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Als je de aanwijzingen van Excel zelf volgt, dan bereik je vanzelf wat je wil.
Het is eenvoudiger dan je denkt.
1. Selecteer D3 in Blad3 en kies in het menu van Excel: Invoegen - Hyperlink.
2. Er verschijnt een venster, vul in bij 'Weer te geven tekst' de tekst die je in D3 wil hebben, bv: Naar strips per nr.
3. Selecteer in de linkerkolom van datzelfde venster: Plaats in dit document.
5. Typ rechts daarvan, onder 'Typ de celverwijzing': Q3 .
6 Selecteer daaronder, na openklappen van 'Celverwijzing': Strips per nr..
7. Klik op Ok.
Nu is wel de verwijzing gemaakt naar Q3 van het blad 'Strips per nr.', maar in die cel (Q3) staat nog niets. Wat daar in moet, moet je voor jezelf nog even uitmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Sven78 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 18:08:
[Afbeelding]

Ik heb in "blad3" In Cel D3 de locatie staan waar de hyperlink heen moet (Dit is locatie Q3 in blad "Strips per nr"

ik heb dit al
maar dan geeft hij locatie F3 aan i.p.v. de info dat in Cel F3 staat " Q3"

Of dit
=HYPERLINK("["&DEEL(CEL("bestandsnaam");VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam"))+1;VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam"))-VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam"))-1)&"]"&Blad3!F3;"Klik => "

Dan gaat hij wel naar de locatie Q3 maar ik weet niet hoe dit dan naar blad 'Strips per nr" kan gaan naar die locatie (Q3)
toon volledige bericht
Dus als ik het goed begrijp:

In 'Blad3' wil je in cel D3 een hyperlink hebben die verwijst naar 'Strips per nr'. De cel waar je naar wil verwijzen staat als tekst in 'Blad3'!F3. In dit geval moet de verwijzing dus naar: 'Strips per nr'!Q3

De formule is dan:
code:
1
=HYPERLINK("#'Strips per nr'!"&F3;"Klik =>")

Hierbij is het hekje (#) belangrijk omdat Excel dan weet dat het een verwijzing is binnen hetzelfde bestand.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven78
g0tanks

Dus het was zo simpel
Ik zou tegen mijn hoofd kunnen slagen. 8)7

Dank je voor de hulp ;-)
Pagina: 1