Ik wil binnenkort een PIR+gips voorzetwand plaatsen en twijfel over de afwerking richting het kozijn. Momenteel is mijn kozijn kleiner dan waar de huidige dagkanten zitten (zie foto). In de vorige setup was er tussen het kozijn en de dagkant een extra panlat geplaatst, om het gat op te vullen.
Nu overweeg ik het volgende:
- Oude dagkanten eruit halen ja of nee (achter dagkant zit oude stuc die veel afbrokkelt bij verwijderen)
- en dan: (1) oude dagkant(plek) opdikken zodat nieuwe dagkant direct op het kozijn valt, óf (2) voor dezelfde setup als de oude gaan, dus over kozijn een lat zodat deze het gat opvult van kozijn tot dagkant. Optie (2) lijkt me misschien minder mooi, maar wel weer makkelijker als ooit het kozijn verangen moet worden.
Iemand tips?
Nu overweeg ik het volgende:
- Oude dagkanten eruit halen ja of nee (achter dagkant zit oude stuc die veel afbrokkelt bij verwijderen)
- en dan: (1) oude dagkant(plek) opdikken zodat nieuwe dagkant direct op het kozijn valt, óf (2) voor dezelfde setup als de oude gaan, dus over kozijn een lat zodat deze het gat opvult van kozijn tot dagkant. Optie (2) lijkt me misschien minder mooi, maar wel weer makkelijker als ooit het kozijn verangen moet worden.
Iemand tips?
:strip_exif()/f/image/NNUEbJ2bPx6xPptEvZr9SMUk.jpg?f=fotoalbum_large)