Ik ben afgelopen september begonnen met de deeltijd HBO-ICT studie in de richting Software Engineering (SE) bij Windesheim en ben bijna klaar met mijn propedeuse. Het probleem dat ik heb, is dat ik momenteel nog niet werkzaam ben in een ICT-gerelateerde baan. Uit meerdere ervaringen van deeltijdstudenten heb ik vernomen dat het eerste jaar prima te doen is zonder een relevante baan, maar dat het tweede jaar veel zwaarder is zonder praktijkervaring in de ICT.
Momenteel werk ik in de financiële administratie/boekhouding, maar bij mijn huidige werkgever is er geen mogelijkheid om door te groeien naar een ICT-gerelateerde functie omdat onze ICT door een derde partij wordt geregeld.
Ik ben daarom op zoek naar advies en ervaringen over het zoeken en vinden van een relevante baan in de ICT-sector, waarbij ik 3 dagen per week kan werken en 2 dagen aan mijn studie kan besteden.
Mijn vragen zijn specifiek:
Momenteel werk ik in de financiële administratie/boekhouding, maar bij mijn huidige werkgever is er geen mogelijkheid om door te groeien naar een ICT-gerelateerde functie omdat onze ICT door een derde partij wordt geregeld.
Ik ben daarom op zoek naar advies en ervaringen over het zoeken en vinden van een relevante baan in de ICT-sector, waarbij ik 3 dagen per week kan werken en 2 dagen aan mijn studie kan besteden.
Mijn vragen zijn specifiek:
- Hoe hebben anderen in een vergelijkbare situatie een relevante baan gevonden in de ICT?
- Welke functies of bedrijven zijn geschikt voor iemand zonder veel praktijkervaring maar met een beginnende theoretische basis in Software Engineering?
- Hebben jullie tips voor netwerken of sollicitaties die in mijn geval nuttig kunnen zijn?