Vloer isolatie duur?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVHKB
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 03-09-2024
Goedemorgen,

Ik wil graag de vloer isoleren via de kruipruimte en heb Pluimers op bezoek gehad.
mijn vloer is grofweg 5.1m bij 10m.
Nu heb ik een offerte gekregen en naar mijn idee en smak geld voor HFO (PUR).
De offerte is voor 58M2 zo'n 3600,- Euro. dit lijkt me fors?
Daar komt bij dat de vertegenwoordiger van Pluimers mij verzekerde dat er geen lucht rooster gemaakt diende te worden omdat die er nu ook niet zitten?
Mijn huis is van 1972, en heeft broodjes vloer.
Zo'n 15 jaar geleden hebben wij bijna de complete vloer eruit gehakt en nieuwe dekvloer erin gedaan met vloerverwarming zie foto.
Daar doe ik goed aan? en is de prijs van Pluimers niet erg hoog?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NYpSn1348kzeJ8svd16H5na0GeM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dEeQVGiG4wIk1HOIMtviQ7H5.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Eén offerte is geen offerte. Je hebt meerdere nodig om te kunnen vergelijken, dus vraag meerdere offertes aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 26-06-2024 10:41 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
normaal is het zo'n 25-40 euro ex btw (30-45 incl btw), ALS de kruipruimte toegankelijk is. -> je moet er kunnen kruipen

Heb je een moeilijke kruipruimte, dan wordt het duurder.
Heb je een klein oppervlak, dan wordt het duurder. (hier niet het geval)

Als kruipruimte niet betreedbaar is ga je wat duurder zitten, maar dat doe je niet met PUR.

3600/58= ruim 60 euro / m2, dus OF je hebt meoilijke vloer OF ze zitten ver weg dus eerste 300 euro is km vergoeding (zomaar mogelijk), of je betaald erg veel.

welke R waarde beloven ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:08
Pluimers is altijd al de duurste aanbieder geweest. Vraag maar ergens anders een offerte op. Liefst een lokale partij.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JGij
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 30-07 07:59
Zonder de specifieke omstandigheden in de kruipruimte te weten lijkt dit inderdaad aan de hoge kant.
Daarnaast zou ik me afvragen of je met PUR aan de gang moet gaan. Zie diverse horror verhalen mbt condensvorming en optrekkend vocht in je muren. Hoe droog is kruipruimte op dit moment? Als je toch voor PUR gaat zou ik ook bodemfolie aan laten brengen. Hiermee wordt het risico op vochtproblemen zo veel als mogelijk beperkt. Grappig dat ze op de site van Pluimers aangeven dat isolatie en ventilatie hand in hand gaan en vervolgens adviseren dit niet te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:37
Pluimers is veel te duur. Oktober 2022 hebben ze hier offerte uitgebracht voor 3500 euro voor 65m2. Dus qua prijs klopt het wel.

Er is echter een hele grote reden dit niet te doen. Pur wil je niet in je kruipruimte hebben. Wij hebben uiteindelijk bij Pro-isolatie gekozen voor PIF-isolatie. Wat een verschil met de eerdere winters. Was notabene nog iets goedkoper ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japps
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Ik heb vorige maand bij een andere club mijn vloer in de kruipruimte met pur laten doen (meldcode ka18697). 49m2 voor ca. 1800 euro.

Weet niet waarom je geen pur zou willen in je kruipruimte volgens hierboven, maar geen enkele isolatieboer wilde hier iig pif leggen omdat ze de kruipruimte te laag vonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:49
PUR kan problemen opleveren als de mengverhouding niet goed is. Verder als ze geen gesloten cel pur aanbrengen maar.ooen cellig PUR dan zuigt het vol met vocht en doet het niks meer voor de isolerende werking.

Maar dan moet het dus wel incorrect zijn aangebracht en/of incorrect materiaal zijn gebruikt.

Pluimers heeft het trouwens niet bij het juiste eind wat betreft de ventilatie. Nu kan het vocht via de vloer je woning in trekken en daarmee kan je kruipruimte nog droog blijven. Dat is wat hier in de straat ook gebeurd. Ala je dan isolatie aanbrengt dan ontneem je die ontsnappingsroute en kan je water gaan krijgen staan in de kruipruimte. Exact dat is hier ook gebeurd. De kruipruimte was voor PIF aanbrengen droog en 4 maanden na aanbrengen stond er al 1 tot 3 cm water op het plastic folie dat over de bodem was gelegd.
Dus altijd ventilatieroosters aan laten leggen. Voor de kosten van zeg 600E voor jouw kruipruimte (4 boringen) hoef je het ook niet te laten.

Overigens kan je die ventilatie later ook nog aanbrengen. Je kan de isolatie gewoon doen en dan later checken of het nodig is.

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 27-06-2024 04:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVHKB
Klopt, ik ga ook andere partijen uitnodigen maar vind nogal moeilijk een betrouwbare partij te vinden, er zijn nogal wat op en aanmerkingen op type isolatie etc.
Bedankt voor je reactie in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVHKB
99ruud99 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 10:45:
normaal is het zo'n 25-40 euro ex btw (30-45 incl btw), ALS de kruipruimte toegankelijk is. -> je moet er kunnen kruipen

Heb je een moeilijke kruipruimte, dan wordt het duurder.
Heb je een klein oppervlak, dan wordt het duurder. (hier niet het geval)

Als kruipruimte niet betreedbaar is ga je wat duurder zitten, maar dat doe je niet met PUR.

3600/58= ruim 60 euro / m2, dus OF je hebt meoilijke vloer OF ze zitten ver weg dus eerste 300 euro is km vergoeding (zomaar mogelijk), of je betaald erg veel.

welke R waarde beloven ze?
Geen moeilijke kruipruimte, +- 55 cm hoog, en 1 rioolpijp waar ze even overheen moeten volgens de adviseur.
Ze beloven 3,5 bij een 8 CM dikke laag HFO.
De isolatieploeg zit hier in de regio zei de beste man
Ofwel ze zitten dus hoog in de boom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVHKB
JGij schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 12:25:
Zonder de specifieke omstandigheden in de kruipruimte te weten lijkt dit inderdaad aan de hoge kant.
Daarnaast zou ik me afvragen of je met PUR aan de gang moet gaan. Zie diverse horror verhalen mbt condensvorming en optrekkend vocht in je muren. Hoe droog is kruipruimte op dit moment? Als je toch voor PUR gaat zou ik ook bodemfolie aan laten brengen. Hiermee wordt het risico op vochtproblemen zo veel als mogelijk beperkt. Grappig dat ze op de site van Pluimers aangeven dat isolatie en ventilatie hand in hand gaan en vervolgens adviseren dit niet te doen.
Toen ik er 15 jaar geleden kwam wonen hadden we regelmatig wat water en muffe geur, dat is eigelijk al 10 jaar weg zonder dat we er iets aan gedaan hebben.
Zand is wat nat als het flink geregend heeft maar geen water te zien.
Bodemfolie vindt ik ook een fijn idee, maar moet dan wel met ventilatie en daar zag hij weinig ruimte voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVHKB
TwingyTwingy schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:00:
Pluimers is veel te duur. Oktober 2022 hebben ze hier offerte uitgebracht voor 3500 euro voor 65m2. Dus qua prijs klopt het wel.

Er is echter een hele grote reden dit niet te doen. Pur wil je niet in je kruipruimte hebben. Wij hebben uiteindelijk bij Pro-isolatie gekozen voor PIF-isolatie. Wat een verschil met de eerdere winters. Was notabene nog iets goedkoper ook.
Hoe hebben ze bij jouw de PIF-isolatie vast gezet?
Ik heb destijds de dekvloer eruit gehaald dus de vloerverwarming ligt diep in de nieuwe vloer en wil niet dat ze daarin gaan boren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVHKB
japps schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 21:50:
Ik heb vorige maand bij een andere club mijn vloer in de kruipruimte met pur laten doen (meldcode ka18697). 49m2 voor ca. 1800 euro.

Weet niet waarom je geen pur zou willen in je kruipruimte volgens hierboven, maar geen enkele isolatieboer wilde hier iig pif leggen omdat ze de kruipruimte te laag vonden.
Welke club was dat? :) en hoe hoof wat je kruipruinte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVHKB
Caelorum schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 04:51:
PUR kan problemen opleveren als de mengverhouding niet goed is. Verder als ze geen gesloten cel pur aanbrengen maar.ooen cellig PUR dan zuigt het vol met vocht en doet het niks meer voor de isolerende werking.

Maar dan moet het dus wel incorrect zijn aangebracht en/of incorrect materiaal zijn gebruikt.

Pluimers heeft het trouwens niet bij het juiste eind wat betreft de ventilatie. Nu kan het vocht via de vloer je woning in trekken en daarmee kan je kruipruimte nog droog blijven. Dat is wat hier in de straat ook gebeurd. Ala je dan isolatie aanbrengt dan ontneem je die ontsnappingsroute en kan je water gaan krijgen staan in de kruipruimte. Exact dat is hier ook gebeurd. De kruipruimte was voor PIF aanbrengen droog en 4 maanden na aanbrengen stond er al 1 tot 3 cm water op het plastic folie dat over de bodem was gelegd.
Dus altijd ventilatieroosters aan laten leggen. Voor de kosten van zeg 600E voor jouw kruipruimte (4 boringen) hoef je het ook niet te laten.

Overigens kan je die ventilatie later ook nog aanbrengen. Je kan de isolatie gewoon doen en dan later checken of het nodig is.
Duidelijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:48
Heb recent ook een offerte gehad voor pur.
72m², 10cm dik voor 40 euro per m² (excl. btw).
Wel bedrijf in de buurt en redelijk hoge kruipruimte.
Tijdens de zomermaanden hebben ze het blijkbaar wat rustiger, dus geven ze dan wat extra korting.
Mensen denken blijkbaar pas aan isoleren als de kachel weer aan moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japps
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
VVHKB schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:55:
[...]

Welke club was dat? :) en hoe hoof wat je kruipruinte?
Mijn kruipruimte was 50cm hoog, droog maar er lag ook veel bouwpuin. Geen probleem voor deze gasten. Holland Isolatie Service heten ze. Overigens was de prijs inclusief het aanbrengen van (simpele) ventilatieroostertjes naar de kruipruimte.

Oh en ik had wel 10% korting ofzo omdat ik ook het dak liet doen.

[ Voor 7% gewijzigd door japps op 27-06-2024 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobber
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 24-06 15:05
Ik zou altijd ventileren en bodemfolie aanbrengen, los van welke isolatie je kiest (en zeker bij opencellige pur) want de temperatuur in je kruipruimte zal veranderen bij isolatie en ook je grondwaterstand kan over 10 jaar anders zijn.

En een beetje off topic,
Ik snap niet goed waarom mensen zo stellig beweren/elkaar napraten dat je je kruipruimte echt niet mag purren "omdat het wel eens fout is gegaan", maar bij spouwmuurisolatie hoor je dat argument nooit.

In je kruipruimte kan je het er in principe met een plamuurmes weer af krabben, in je spouw zit je er voor altijd aan vast.

Heeft iemand een verklaring hier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:14
Eind mei 2024 is er in de kruipruimte van mijn woning 55m2 sprayschuim, Plixxent Plixxopo, aangebracht. (Meldcode ISDE: KA18459). Deze 55 m2 is inclusief 7 m2 meesprayen van een deel van de draagmuren waardoor koudebruggen voorkomen zouden moeten worden. Een goed begaanbare kruipruimte met de gebruikelijke rioolbuizen en zo.
De sprayschuim is aangebracht op de bestaande Tempex vloerisolatie van 10 cm met een Rd-waarde van 2,5 waardoor de Rd-waarde inclusief de 3,5 van de sprayschuim nu dus 6 is.

Het aanbrengen van de sprayschuim isolatie bleef net onder de € 2.200 inclusief hoge en lage BTW.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ventilatie (laten) aanbrengen, bodemfolie leggen en dan bepalen wat je gaat doen. PUR of HFO is lekker makkelijk, gewoon spuiten en laten uitharden. Geen hond die het werk controleert, dus of de Rc=3.5 overal netjes gehaald wordt...
Overigens vind ik Rc=3.5 met vloerverwarming karig. Als je zelf PIR gaat plakken heb je voor 12 euro/m2 B-keus PIR platen van 12cm, goed voor Rc=5. Komt nog een hele bult kit of lijm bij om het onder de vloer te hangen en tape om de randen te plakken, maar voor dat geld komt Pluimers niet isoleren.

Alternatieven voor PUR/HFO:
- Tonzon of PIF folie
- PIR platen

Er zijn filmpjes van Tonzon-mensen die aantonen wat voor vieze bende HFO schuim wordt als je het zonder grondfolie en ventilatie aanbrengt. Ook laten die zien dat er soms hele stukken overgeslagen wordt.
Pagina: 1