Sinds deze week hebben wij zonnepanelen op ons huurhuis. De stichting Wocozon heeft dit geregeld en geinstalleerd. Nu hebben we in de meterkast twee meters hangen. Moeten deze beiden uitgelezen worden om de actuele verbruik / opwekking te monitoren?
De normale slimme meter lees ik reeds uit met een ESP8266, ik hoopte dat dezelfde meter ook meteen de energie die opgewekt wordt met de zonnepanelen zou doorgeven, dit lijkt er niet echt op. Dien ik nu een tweede ESP8266 te flashen en deze met een nieuwe kabel aan te sluiten op de P1 meter van de zonnepanelen?
Bedankt voor de informatie.
Extra informatie naar aanleiding van vragen in de reacties:
Wocozon heeft alleen een informatie foldertje bijgeleverd m.b.t. het standaard gebruik van de zonnepanelen en de meter. Verder niet eens wat mondelinge uitleg of iets dergelijks. De ervaring met de installateur is te noemen "vreemd"
Met betrekking tot de technische details is er niets gedeeld of te zien. De omvormers zitten onder de panelen gemonteerd, er loopt alleen een kabel vanaf het dak rechtstreeks naar de nieuwe meter (zie afbeelding)
Meter voor Zonnepanelen:
:strip_exif()/f/image/UC62SJRsDJkBYaVyBh7dj4Ti.jpg?f=fotoalbum_large)
Normale Meter:
De normale slimme meter lees ik reeds uit met een ESP8266, ik hoopte dat dezelfde meter ook meteen de energie die opgewekt wordt met de zonnepanelen zou doorgeven, dit lijkt er niet echt op. Dien ik nu een tweede ESP8266 te flashen en deze met een nieuwe kabel aan te sluiten op de P1 meter van de zonnepanelen?
Bedankt voor de informatie.
Extra informatie naar aanleiding van vragen in de reacties:
Wocozon heeft alleen een informatie foldertje bijgeleverd m.b.t. het standaard gebruik van de zonnepanelen en de meter. Verder niet eens wat mondelinge uitleg of iets dergelijks. De ervaring met de installateur is te noemen "vreemd"
Met betrekking tot de technische details is er niets gedeeld of te zien. De omvormers zitten onder de panelen gemonteerd, er loopt alleen een kabel vanaf het dak rechtstreeks naar de nieuwe meter (zie afbeelding)
Meter voor Zonnepanelen:
:strip_exif()/f/image/UC62SJRsDJkBYaVyBh7dj4Ti.jpg?f=fotoalbum_large)
Normale Meter:
:strip_exif()/f/image/agc0NqUpxkt5tyxBiY6i1MHC.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 55% gewijzigd door GeWa op 26-06-2024 09:37 . Reden: Extra informatie toegevoegd naar aanleiding van de reacties ]