Ervaring en advies van laptop naar tv - welke hardware?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 21:21
Ben erg benieuwd naar jullie ervaring voor een hardware oplossing voor casten naar TV’s op ons kantoor.
Ik zoek en vind weinig ervaringen.

Zoek naar een plug&play oplossing en eigenlijk beter gezegd click&connect.
- bij voorkeur geen hardware aan laptop kant
- monitoren zijn TV schermen, niet smart
- dus aanvullende hardware nodig
- op laptops zijn alle usb poorten geblokkeerd
- makkelijke manier om te casten van laptop naar tv
- budget niet direct een issue, maar ook niet te gek doen

We hebben al duurdere oplossingen gehad zoals barco kastjes. Iets als een chromecast werkt volgens mij niet of onvoldoende. Zou exht screen mirroring/tweede scherm moeten. Vooral nodig in meetings en voor Teams.

Al jullie adviezen en vooral ervaringen zijn welkom

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:34
chromecast :)

waarom werkt dat niet voor jou? Ben je bang voor de 10 ms vertraging? ik kan je zeggen, die merk je niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 21:15
Een HDMI kabel.

Ik heb met schermen gewerkt die een casting optie hebben. Echt goed werkt het nooit. Verbinding is niet lekker, valt weg, beeld is niet de juiste resolutie, al dat soort gedoe. Gewoon een kabel in je laptop steken werkt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
Ik geef de chromecast nog eens een poging.
Aanvullend: moet door heel veel mensen gebruikt kunnen worden, gooit dat roet in het eten voor de chromecast?

Kabels zijn er nu. Is zeker een goede optie, toch naar een wireless oplossing op zoek.

Gaat ook om beamers realiseer ik mij nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Voor projectoren (beamers zijn Duitse auto's) kun je een Extron paneeltje gebruiken die je met een vaste kabel aan een laptop verbindt.

Bijvoorbeeld deze muurplaat met deze switcher. Daar kun je dan nog een paar powered speakers aan hangen zodat het geluid goed te horen is. Eventueel een externe microfoon en je hebt een mooie opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
sypie schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:08:
Voor projectoren (beamers zijn Duitse auto's) kun je een Extron paneeltje gebruiken die je met een vaste kabel aan een laptop verbindt.

Bijvoorbeeld deze muurplaat met deze switcher. Daar kun je dan nog een paar powered speakers aan hangen zodat het geluid goed te horen is. Eventueel een externe microfoon en je hebt een mooie opstelling.
Hebben we, handig voor onze dorpsovereenkomsten, helaas minder handig voor een meeting van een uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:34
flip75 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:57:
Ik geef de chromecast nog eens een poging.
Aanvullend: moet door heel veel mensen gebruikt kunnen worden, gooit dat roet in het eten voor de chromecast?

Kabels zijn er nu. Is zeker een goede optie, toch naar een wireless oplossing op zoek.

Gaat ook om beamers realiseer ik mij nu
Tegelijkertijd verbinden of na elkaar?

Chromecast kan maar 1 scherm tegelijk erop zetten. Maar net als een gewoon scherm, connect and play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
Ik zal zeker nog eens een chromecast proberen en testen, dat is ook het type oplossing dat ik zoek. Simpel dongeltje, draadloze verbinding en liefst geen hardware aan laptop kant.

Soortgelijke problemen met goede ervaringen in de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit is meer advies voor een aankoop. Ik verplaats je nog even :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1