Dakpannen rond nieuw dakraam

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheppie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-05 08:21
Mijn vraag:
Recentelijk is er bij ons een dakraam vervangen, door een aannemer.
Het oude Velux raam is vervangen door een nieuw Velux raam van dezelfde maat, daarbij is een machet geplaatst en nieuwe gootstukken.
Nu viel mij op dat de pannen aan de rechterkant van het raam een beetje omhoog lijken te staan (2de rij).
Kan dit kwaad en moet dit gecorrigeerd worden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yc40WsQbjM-pr37-SN87GsKWJoc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tcSqooF4fC2H0JjkgmQqEdnW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IYfmmgWWNKdrrFQraj7Sphig1NA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EhOqwdAtxxKpqgoENH5WCb2I.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:20

MLLL

Palm Treo 650

Pannen aan de rechterkant liggen op een band van foam om het stuifsneeuw tegen te houden.
Linkerkant ook maar die liggen wel goed omdat die met bolle kant over het foam liggen, de rechterkant met holle kant.

Je kunt het foam inkorten maar dat is beperkt.
Je zou er een pan kunnen afhalen om te kijken hoe ver dat foam ingekort is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:10
zou netter kunnen, maar je ziet dit vaak gebeuren. geen groot probleem, maar het zou bij slagregen in die spleten kunnen komen. Beter wel ff rechtleggen.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheppie
Dank voor jullie antwoorden. Ik ga even naar het foam kijken en proberen of dat ik ze zelf even recht kan leggen. Mocht dat niet lukken dan vraag ik de aannemer om dit te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dragonfly83
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-05 23:18
@Scheppie hou er eventueel rekening mee dat het nieuwe dakraam last van slagregen naar binnen heeft. wij hebben zelf ook een nieuw type en ook nog het oude type op dezelfde kant liggen maar de oude houdt regen beter buiten.
Zijn ook topics over te vinden op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheppie
Dragonfly83 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 23:43:
@Scheppie hou er eventueel rekening mee dat het nieuwe dakraam last van slagregen naar binnen heeft. wij hebben zelf ook een nieuw type en ook nog het oude type op dezelfde kant liggen maar de oude houdt regen beter buiten.
Zijn ook topics over te vinden op tweakers.
Bedankt voor de aanvulling, dat is idd iets om rekening mee te houden.
Pagina: 1