Drayteks die Rond 15:00 uur compleet vast lopen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risc16
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 20:20
Sinds enkele dagen ervaren wij bij veel van onze klanten dat draytek routers om 15:00 Nederlandse tijd compleet vast lopen en daardoor geen internet meer leveren. Dit is bij meerdere providers en ook meerdere situaties

dit houd aan tot ongeveer 16:00 waarna het weer stabaliseert.

Ziggo/Kpn/Trined

Klanten met of zonder server

Het enige wat we merken en wat vergelijkbaar is dat er draytek routers staan.

Meerdere mensen hier last van ?

[ Voor 7% gewijzigd door risc16 op 25-06-2024 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Een Draytek 2860 en 2927 hebben hier geen last. In beide apparaten zit de laatste firmware.

Ik neem aan dat er niet een Auto Reboot Time Schedule in is geslopen? ;)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risc16
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 20:20
PD2JK schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:19:
Een Draytek 2860 en 2927 hebben hier geen last. In beide apparaten zit de laatste firmware.

Ik neem aan dat er niet een Auto Reboot Time Schedule in is geslopen? ;)
Nee, geen scheduled reboot. Zojuist collega contact gehad met de importeur van deze apparaten. Meerdere meldingen ontvangen en alles lijkt erop dat dit iets met SNMP te maken heeft. Ik zal hier bij houden waar we tegen aanlopen en wat mogelijke oplossingen kunnen zijn.

Keep You posted

(mocht iemand een oplossing hebben dan hoor ik het ook graag :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 19:55
Ruimtegebrek, vollopen van diskruimte door grote (SNMP) logs die blijven staan?
Kan me dat bijna niet voorstellen, maar je weet maar nooit.

Word er op lokatie dan een herstart gedaan of worden de DrayTeks uit/aan gedaan?
Dat spontaan zichzelf herstellen is inderdaad opmerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:06
Kun je een Draytek vervangen door een ander merk en kijken of het probleem zich blijft voordoen?

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Kan het zijn dat in de DrayTeks iets van DDOS (of iets van Flooding) aanstaat?
Met teveel SNMP verkeer kan ie dit zien als aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-09 17:07
Draytek terugzetten naar fabrieksinstellingen, zo basic mogelijk inrichten, dus alleen WWW en hooguit VPN voor beheer, verder niets.
Als het dan nog steeds voor komt, ligt het of aan de verbinding, of aan de Draytek, te checken door tijdelijk een andere router in te zetten.
Als het dan is opgelost, ligt het aan een functie die is geactiveerd, zoals SNMP of logging ofzo.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-09 20:47

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

risc16 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:13:
Sinds enkele dagen ervaren wij bij veel van onze klanten dat draytek routers om 15:00 Nederlandse tijd compleet vast lopen en daardoor geen internet meer leveren. Dit is bij meerdere providers en ook meerdere situaties

dit houd aan tot ongeveer 16:00 waarna het weer stabaliseert.

Ziggo/Kpn/Trined

Klanten met of zonder server

Het enige wat we merken en wat vergelijkbaar is dat er draytek routers staan.

Meerdere mensen hier last van ?
Ik heb veel , echt heel veel, Drayteks in het veld staan, ik heb deze problemen niet, maar gebruik ook geen SNMP , wel de ACS van Draytek.

[ Voor 4% gewijzigd door CrankyGamerOG op 25-06-2024 15:40 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vishal_d
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 16:47
Zijn jullie verder gekomen met dit probleem?, ook hier hebben we last van bij diverse klanten. Een stuk of 30 locaties klapperen in onze PRTG monitoring ook.

KPN/RoutIT zegt dat het niet aan KPN ligt, onze leverancier van Drayteks heeft het probleem nog niet eerder gehoord.

Heb via onze planafdeling een monteur ingepland die bij een aantal locaties langsrijdt met een laptop en hotspot, zodat ik op afstand snmp kan uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Als het allemaal om dezelfde tijd is, zou ik de tijd op die routers eens aanpassen, zien of het probleem 'meeverhuist'.

Zo ja; dan staat er wellicht iets gepland op dat tijdstip waarmee iets mis gaat.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 16:44
Wij hebben redelijk veel drayteks in het veld hangen via RoutIT/Enreach maar geen problemen te zien in oze monitoring.

Misschien betreft dit een bepaald model.

Bij welke modellen worden deze klachten geconstateerd ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EverLast2002
ChaserBoZ_ schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:06:
Als het allemaal om dezelfde tijd is, zou ik de tijd op die routers eens aanpassen, zien of het probleem 'meeverhuist'.

Zo ja; dan staat er wellicht iets gepland op dat tijdstip waarmee iets mis gaat.
Kijk uit met het wijzigen van de interne klok/tijd i.c.m. VPN.
Daar kun je problemen mee creëren.
Het is maar een tip (mocht je een VPN gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vishal_d
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 16:47
Voornamelijk Vigor 2765 (ADLS), deze blijft al 2 weken constant klapperen op 24 locaties. Maar omdat hierachter een NVR hangt, worden de beelden lokaal opgeslagen.

Heb ook een Vigor 2927F (glas) die klappert (inmiddels een cisco als tijdelijke oplossing). Maar bij een andere klant met een exacte opstellign hebben we daar nog geen problemen. Ook in PRTG staat deze nog online.

Overigens hebben we overal SNMP aanstaan als default instelling.

Update 11:46
Inmiddels van één klant alle 24 modems de SNMP uitgeschakeld. Viel me trouwens op dat ik deze ochtend alles in een keer weer kon benaderen terwijl het vorige week nog niet gelukt was. Heel bizar.

Update 9 juli 2024 11:48
Is gisteravond nog 1x weggevallen, alles in 1x (alleen draytek modems) maar kwamen kwam na 5 sec weer terug in de monitoring.

[ Voor 29% gewijzigd door vishal_d op 09-07-2024 11:49 ]

Pagina: 1