Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoppes
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-09-2024
Beste forum leden,

Ik gebruik al bijna 4 jaar een Oneplus Nord (1), maar nu begint hij toch wel oud te worden en hij krijgt langzaamaan wat kuren en de batterij loopt heel snel leeg, zeker buiten de deur (5g).

Binnenkort gaan we op vakantie en hoewel ik normaal alle foto's met mijn Canon camera maak, merkte ik vorig jaar al dat ik toch minder vaak dat zware ding erbij wil pakken, zeker omdat we een kind van 1,5 hebben die in de draagzak zit tijdens wandelingen. Ook merk ik dat ik voor gewoon huis- tuin en keuken kiekjes me te vaak irriteer aan de kwaliteit van mijn oude Oneplus. Kortom, tijd voor een nieuwe telefoon.

Wensen:
- Goede camera, liefst met zoom
- Niet te groot, ik vind de Oneplus 12 eigenlijk al te groot
- Snel genoeg voor de standaard zaken, ben geen gamer ofzo
- Goede batterijduur om het minimaal een dag vol te houden, ook als ik een dagje van huis ben en op de 5g zit.

Wat ik zelf al heb gevonden:
- Xiaomi 14, op papier de ideale telefoon voor mij. Goede camera, snel en batterijduur prima. Wat mij echter zorgen baart zijn de verhalen van vocht in de lens bij sommige gebruikers en of ik wel kan wennen aan HyperOs (is dit echt zoveel minder dan Oxygen?)
- Motorola Edge 50 Pro of Ultra. Prachtige telefoons, vrij lang maar wel smal, waardoor toch handzaam. De camera's zijn bij beide toestellen volgens mij wel goed. Alhoewel ik verhalen hoor dat bewegende beelden niet goed worden gemaakt en ze last hebben van lange proces tijden bij het nemen van foto's. Iemand ervaring mee? De gebogen randen vind ik mooi, maar zou dit problemen kunnen geven? En welke van de 2 zou het best bij me passen, want de Ultra is toch wel een stuk duurder.
- Wachten op de Pixel 9 pro? Vorig jaar vol verwachting uitgekeken naar de Pixel 8, maar al snel werd ik bang door de batterij problemen. Zal de Pixel 9 pro dit ook hebben? En kan ik zo lang wachten, want deze telefoon wordt pas in oktober gelanceerd.

Ik ben zelf geen Apple of Samsung fan. Verder sta ik open voor suggesties.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen de knoop door te hakken.

Mvg Johan

Lumia 920 rood CB 27-12-12

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:20

PD2JK

ouwe meuk is leuk

uitvoering: Sony Xperia 10 VI, 128GB Zwart

4 jaar software updates, niet zo lang helaas als andere merken.

Heb de Xperia 10 III, bijna 4 jaar oud nu, en de accu gaat nog steeds meer dan een dag mee.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoppes
PD2JK schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:05:
uitvoering: Sony Xperia 10 VI, 128GB Zwart

4 jaar software updates, niet zo lang helaas als andere merken.

Heb de Xperia 10 III, bijna 4 jaar oud nu, en de accu gaat nog steeds meer dan een dag mee.
Bedankt voor je reactie.
Heb gelijk even rondgeneusd naar recensies en specificaties. Maar ik denk niet dat dit een serieuze optie voor mij is. Was vroeger wel een Sony fan, maar dit is toch niet de camera telefoon die ik zoek. Ook wel een trage processor en heel weinig opslagcapaciteit (kom nu eigenlijk al tekort). Liever iets meer betalen voor een snellere telefoon met een betere camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:00
Ik zou toch eens kijken naar bijvoorbeeld de iPhone 15 (al dan niet de Pro variant). Die is een slag kleiner dan bijvoorbeeld een OnePlus 12 en kleiner dan je huidig toestel. Qua camera nog steeds een van de beste allrounders, ik zou daar zeker eens naar gaan kijken als ik jou was.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Compact én zoom... dat ga je niet vinden eerlijk gezegd, dus je zult ergens compromissen moeten sluiten.
Hoe vaak wil je kunnen zoomen, digitaal of optisch? Hoe lang ga je met je toestel doen, heb je voorkeur voor bepaalde merken? Geef je veel om updates of om 'schone software'. Pixel 9 Pro wordt vrij compact en krijgt zoom aldus de geruchten, alleen dat is geen match met 'binnenkort op vakantie' denk ik. Pixel 8 of 8a zou ik nog steeds wel als aanrader willen noemen, alleen die hebben geen optische zoom, dus ja, wat wil je?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoppes
SgtElPotato schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:33:
Ik zou toch eens kijken naar bijvoorbeeld de iPhone 15 (al dan niet de Pro variant). Die is een slag kleiner dan bijvoorbeeld een OnePlus 12 en kleiner dan je huidig toestel. Qua camera nog steeds een van de beste allrounders, ik zou daar zeker eens naar gaan kijken als ik jou was.
Nee sorry, geen apple fan, zoals ik al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoppes
CLB schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 15:38:
Compact én zoom... dat ga je niet vinden eerlijk gezegd, dus je zult ergens compromissen moeten sluiten.
Hoe vaak wil je kunnen zoomen, digitaal of optisch? Hoe lang ga je met je toestel doen, heb je voorkeur voor bepaalde merken? Geef je veel om updates of om 'schone software'. Pixel 9 Pro wordt vrij compact en krijgt zoom aldus de geruchten, alleen dat is geen match met 'binnenkort op vakantie' denk ik. Pixel 8 of 8a zou ik nog steeds wel als aanrader willen noemen, alleen die hebben geen optische zoom, dus ja, wat wil je?
Volgens mij zijn de door mij voorgestelde Xiaomi 14 en Motorola Edge 50 (pro of ultra) vrij compact en met zoom mogelijkheden. Daarom hoop ik dat ik hier ook advies over krijg of een vergelijkbaar alternatief voorgesteld krijg. 3x optische zoom vind ik wel fijn denk ik zo. Hoeft echt niet enorm compact te zijn, maar geen formaat koelkast.

Pixel 9 pro is misschien dan het wachten waard, maar ik ben bang dat die net als de Pixel 8 gaat tegenvallen qua batterij duur, dat vind ik toch wel een ding en daarom valt die ook af. En ja ik ben wel klaar met deze telefoon denk ik. Schone android of een schil erover maakt me niet veel uit, zolang het maar beetje fijn en snel werkt. Ik vind Oneplus wel een fijne schil hebben, maar die 12 is toch wel slag groter dan de Nord die ik nu heb, zeker qua breedte vind ik dat niet fijn bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Een ZenFone 10 noem ik compact ;)
Wachten op de Pixel 9's lijkt trouwens slim is nu bekend, op 13 augustus worden die al onthuld, zo lijkt het.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarom niet een compactcamera voor erbij, en dan een telefoon als de moto edge 30 Neo er bij. Heeft volgens mij een vergelijkbare camera als de 50 die jij noemt. Stuk handzamer en lichter toestel ook :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:30
The Eagle schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:46:
Waarom niet een compactcamera voor erbij, en dan een telefoon als de moto edge 30 Neo er bij. Heeft volgens mij een vergelijkbare camera als de 50 die jij noemt. Stuk handzamer en lichter toestel ook :)
Volgens mij wil hij af van meerdere devices, anders zou hij zijn huidige superieure camera wel blijven meeslepen.

@jojoppes De interface van de Xiaomi is gewoon wennen, en met Nova launcher kun je nog verder personaliseren. Overigens heeft de 14 Ultra toch wel betere zoom en camera features dan de gewone 14, dus die zou ik eerder adviseren.
product: Xiaomi 14 Ultra
https://www.mi.com/nl/product/xiaomi-14-ultra/
De 14 Ultra kan het in de camera tests opnemen tegen Samsung en Apple flagships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zou toch even goed naar de S24 kijken, erg fijn toestel imo en erg lange ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoppes
CLB schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 22:35:
Een ZenFone 10 noem ik compact ;) Wachten op de Pixel 9's lijkt trouwens slim is nu bekend, op 13 augustus worden die al onthuld, zo lijkt het.
Ik zag het, heel verleidelijk... toch maar 2 maanden door pielen met mijn oude Oneplus dan? Ben alleen zo bang dat de batterijduur dan weer tegenvalt van de Pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoppes
swhnld schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 23:15:
[...]

Volgens mij wil hij af van meerdere devices, anders zou hij zijn huidige superieure camera wel blijven meeslepen.

@jojoppes De interface van de Xiaomi is gewoon wennen, en met Nova launcher kun je nog verder personaliseren. Overigens heeft de 14 Ultra toch wel betere zoom en camera features dan de gewone 14, dus die zou ik eerder adviseren.
product: Xiaomi 14 Ultra
https://www.mi.com/nl/product/xiaomi-14-ultra/
De 14 Ultra kan het in de camera tests opnemen tegen Samsung en Apple flagships.
Klopt inderdaad, bij grote wandelingen op vakantie met een dreumes in de draagzak is iets handzamers makkelijker. De Xiaomi 14 Ultra heb ik ook naar gekeken, maar die vind ik toch een slag te groot en de meerprijs niet waard. Camera van de gewone 14 voldoet prima voor mij, zo lang de lenzen maar niet gaan condenseren van binnen. https://www.reddit.com/r/...ens_is_fogging/?rdt=33722

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoppes
Ernemmer schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 23:27:
Ik zou toch even goed naar de S24 kijken, erg fijn toestel imo en erg lange ondersteuning
Bedankt voor de suggestie, maar zoals ik al zei ben ik geen samsung fan. Vind ze op een of andere manier niet fijn werken. Ook is de batterij een zwak punt van de S24, dus dat is een no go voor mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:30
jojoppes schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 08:01:
[...]

Ik zag het, heel verleidelijk... toch maar 2 maanden door pielen met mijn oude Oneplus dan? Ben alleen zo bang dat de batterijduur dan weer tegenvalt van de Pixel.
Voor accuduur, zoek de reviews op van je huidige toestel, en hoe die uit de accutesten kwam. Doe nu hetzelfde met je gewenste toestel, en je hebt een gemeten vergelijking.

Want dat iemand de accu niet goed vindt voor hem of haar betekend niet dat die niet goed is voor jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinuspw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-02 08:50
Ik heb exact dezelfde situatie gehad als jij. Ik heb ook 4 jaar met mij OnePlus Nord gedaan en was op zoek naar een compacte telefoon met goede camera. (Ook mijn batterij werd beduidend slechter, plus mijn USB poort was brak).
Ik ben voor de Xiaomi 14 gegaan en dat bevalt me goed. Ik heb wat voorgeïnstalleerde apps (tiktok, e.d.) definitief verwijderd met adb. Sommige uitgeschakelde apps werden namelijk vanzelf weer ingeschakeld.
Camera bevalt me tot nu toe prima, alhoewel ik die straks op vakantie pas echt ga testen.

Het enige wat me niet lukt, is het trillen bij groepsgesprekken op whatsapp uit te schakelen.

Vocht in de lens heb ik nog geen last van gehad. Mocht je daar last van krijgen, zijn er volgens mij wel oplossingen voor,
Pagina: 1