Gisteren heb ik (linux-newbie in hart en nieren) voor het eerst Debian 2.2 rev 2 geïnstalleerd op een vrij oude pc, met de handleiding van J.A. Bezemer (goed "boek"). Wel een paar foutjes gemaakt, maar alles kunnen herstellen.
Voorzover ik het kan zien, liep alles goed. Totdat ik X in wilde stellen. De muis hangt aan de serieële poort, zoals het hoort. Na het opstarten van XF86Setup, had ik de muisinstellingen met het toestenbord ingesteld.
- Het is een serieële Logitech 3knopsmuis, as standaard as it gets.
- Op de poort /dev/ttySO ingesteld.
- Eerst als logitech dan als microsoft muis ingesteld.
geapplied en . . . niets. Meerdere instellingen verandert, niets hielp
Ik heb eenzelfde muis aangesloten, die doet ook niets. Het ligt dus niet aan de muis.
Toen ik uit wanhoop de muis met een verloop stuk op de grote serieële (25-pins voor de liefhebbers) poort aansloot, gebeurde iets heel raars. De muis schoot het beeld over, alle kanten op. Ook detecteerde hij dat de knoppen werden ingedrukt, terwijl ik de muis alleen maar een klein stukje verschoof.
Mijn vragen zijn: wat doe ik fout en hoe kan ik het fixxxen? Misschien moet de muis op een ander adres worden ingesteld?
Help me out, ik wil van Windows af!!
Voorzover ik het kan zien, liep alles goed. Totdat ik X in wilde stellen. De muis hangt aan de serieële poort, zoals het hoort. Na het opstarten van XF86Setup, had ik de muisinstellingen met het toestenbord ingesteld.
- Het is een serieële Logitech 3knopsmuis, as standaard as it gets.
- Op de poort /dev/ttySO ingesteld.
- Eerst als logitech dan als microsoft muis ingesteld.
geapplied en . . . niets. Meerdere instellingen verandert, niets hielp
Ik heb eenzelfde muis aangesloten, die doet ook niets. Het ligt dus niet aan de muis.
Toen ik uit wanhoop de muis met een verloop stuk op de grote serieële (25-pins voor de liefhebbers) poort aansloot, gebeurde iets heel raars. De muis schoot het beeld over, alle kanten op. Ook detecteerde hij dat de knoppen werden ingedrukt, terwijl ik de muis alleen maar een klein stukje verschoof.
Mijn vragen zijn: wat doe ik fout en hoe kan ik het fixxxen? Misschien moet de muis op een ander adres worden ingesteld?
Help me out, ik wil van Windows af!!