Als je een modern abonnement hebt van Ziggo (met moderne Mediabox) kan je heel wat uren (in de cloud) opnemen. Mocht je met de Mediabox willen kijken, krijg je dezelfde ervaring als wat de Ziggo Go app bied. Zelf gebruik ik die niet maar heb qua reguliere TV kanalen wel dezelfde functies als de mediabox met de Ziggo Go app.
Zelf neem ik mijn vaste programma's op en spoel daarmee de reclames door. Met een druk op een knop kan je een aflevering maar ook hele series opnemen. Is best handig en gaat best goed. Bij bijvoorbeeld dagelijkse talkshows en spordadisch een keertje kijken is het wel een klusje om het weer te verwijderen, dat wel. Vooral omdat je te makkelijk de optie kan kiezen om alle afleveringen in 1x te verwijderen, is me een keertje overkomen.
Het ding is alleen of je over wil gaan op het moderne manier van TV kijken via Ziggo of nog steeds via de kabel wil kijken. Iedereen heeft zo z'n eigen voorkeur. Een combinatie van beiden kan ook. Met een harde schijf recorder (die niet van Ziggo is) wordt er in dit huis nog steeds TV opgenomen die dan DRM vrij voor altijd opgeslagen kan worden. Wat de toekomst gaat brengen met de Ziggo Mediabox/Go omgeving is gissen.
Als je alles wil houden zoals het nu is, zit er niks anders op dan ouderwets weer met laptop/tablet of telefoon de (Ziggo Go) TV gids erbij pakken en dan handmatig alles instellen. De aanbieder van de EPG van Ziggo is al jaren geleden gewijzigd en de klachten zijn nooit gestopt. Alleen Ziggo
boeit het niet meer.
Het gaat in ieder geval niet beter worden dan dat het nu al is.
dus die info zit wel degelijk in de Ziggo-computer..
Ja. Lijkt erop dat informatie die via de kabel binnenkomt van de EPG flink versobert is en als het via internet wordt opgehaald (dus moderne mediabox/Ziggo Go) wel flink in is geinvesteerd. Ik vind het ook zuur... Heel misschien is er een mediaspeler (Humax?) die deze informatie ophaalt van internet en niet via de traditionele kabel? Zelf ben ik er niet zo bekend in helaas.
[
Voor 16% gewijzigd door
polopolo150 op 25-06-2024 07:03
]