Serv-U FTP Links

Pagina: 1
Acties:

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

Topicstarter
ik krijg ftp serv-u niet aan de gang.

ik heb het programma nog nooit eerder gebruikt dus het zal wel aan mij liggen maar:
als ik snelkoppenlingen in mijn home dir zet komen er gewoon lnk bestanden te staan inp. dat hij als echte link werkt.

en als ik een file aan maak dan werken aleen de home en de
one up snelkoppeling.

hoe kan ik dat fixen ?????

ow ja hier is een stukje uit mijn link file:
Home | ~
One up | ..
MP3 | I:\audio\mp3
GAMES | G:\

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Topictitels.

Probeer in de Topictitel van het topic wat je gaat starten, je probleem/vraag zo duidelijk mogelijk te omschrijven !

Een topic met de naam " HELP! " is nogal nietszeggend, en mensen hebben dan geen flauw idee waar het over gaat. Tevens is het niet handig als men de search gebruikt.

Ik zal even een aantal voorbeelden geven van "foute" topictitels en de "goede" uitvoering ervan eronder.

Foute topictitels:
  • <li>[u]HELP ![/u] <li>[u]Netwerk![/u] <li>[u]vraagje....[/u] <li>[u]PROBLEEM![/u]
Goede topictitels :
  • <li>[u][W2K]Help, mijn computers zien elkaar niet![/u] <li>[u]Hoe zet ik een linux netwerk op?[/u] <li>[u]Vraagje over Subnetting...[/u] <li>[u]Hub link up/down, Hub stuk/NIC probleem?[/u]
Aan de hand van de topictitels die goed zijn, kunnen mensen met kennis van een bepaald iets ook sneller reageren, omdat ze zien waar jouw topic over gaat, in plaats van een nietszeggende topictitel die ze overslaan. Het is dus ook in je eigen voordeel.

Ga ook niet je topictitels volledig in CAPS doen, dat komt schreeuwerig over.
Dit komt uit de [topic=152460]... ik heb jouw topictitel even aangepast, want die was weinig informatief.

Heb je trouwens al eens in de manual gekeken van Serv-U? Die is vrij verhelderend...

Mijn vermoede is trouwens dat die snelkoppelingetjes niet werken omdat je de account waarmee je inlogt geen rechten voor de betreffende drive of (sub)dir hebt gegeven, daar al naar gekeken?

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

Topicstarter
ow sorry van die titel
maaruh de user heet de rechten wel en volgens mij heb ik gedaan wat er in de manual staat.

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 08:58
hmmz... de snelkoppelingen van windows zijn toch echt niet hetzelfde als de symbolic links van unix/linux! Dus nogal logisch dat je alleen een .lnk bestand ziet op de ftp client want meer staat er ook niet >:)

Wat je waarschijnlijk moet doen is een virtual directory aanmaken die verwijst naar de directory waar je access op moet hebben