Mogelijke oplossing voor het opzeggen van abonnementen bij oplichtingsservices:
Progresszones, The Chef World (thechefworld), Byteskillz, en Pageturny (pageto) en Ebookwave.
Mijn familielid had per ongeluk iets vergelijkbaars gedaan alleen daar kwamen we er iets te laat achter, ze had in 2 maanden tijd al viertal abonnementen afgesloten. Zij zag plotseling een gereserveerd bedrag dat in haar bankapp die in de ochtend was afgeschreven hierna zijn wij de speurtocht gestart. Uit de code bleek dat het bedrag naar Cyprus was verzonden, maar verder was alles afgeschermd door Apple en dus niet te traceren. De bank adviseerde om je Apple Pay-pas of bankpas uit je wallet te verwijderen en een e-mail te sturen. (Het vinden van het juiste e-mailadres is een hele onderneming, want soms zijn de namen net iets anders. Ik heb deze voor u onderaan deze forum voor u op een rijtje geschreven)
Ik heb een e-mail gestuurd, maar u raadt het al: je krijgt een automatisch antwoord dat ze binnen 24 uur zullen reageren met een ID-nummer. Nou, daar hoor je daarna niets meer van (het is inmiddels dag 23 en ik heb ze 19 keer gemaild). Op hun website staat ook dat je contact moet opnemen met het supportteam via e-mail en geen juridische stappen moet ondernemen (bijzonder dat ze dat op een hulppagina schrijven).
Ik schrijf dit bericht om twee redenen:
1.Ze zijn niet bereikbaar, ondanks 19 e-mails.
2.We hoorden van de bank dat meer mensen zijn opgelicht, ook op dit forum zagen wij hetzelfde, en ik hoop jullie te helpen om de abonnementen te stoppen. Het lastige is dat deze bedrijven, die in Cyprus gevestigd zijn, rekeningen naar de Apple pay kunnen blijven sturen, ook al mail je ze via hun websites. Ze reageren echter niet, en uiteindelijk krijg je een torenhoge rekening gestuurd omdat je zogenaamd een contract bent aangegaan. Gelukkig gaan bedrijven die deze malafide praktijken uitvoeren vaak snel ten onder, maar het veroorzaakt wel veel stress.
Wij konden bij mijn familielid het abonnement niet zien in de App Store, noch in de reguliere e-mail. We konden dus niet achterhalen hoe ze die abonnementen had afgesloten. Zelfs in de spambox was niets te vinden. Wat een gedoe om door die spam te moeten scrollen op zoek naar aanwijzingen.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oplossing:
Dankzij jullie ontdekte ik dat er toch een e-mail moest zijn gestuurd en dat wij het simpel weg niet konden vinden; ter bevestiging van het abonnement. Uiteindelijk hebben we toen toch maar de iCloud-mail voor het eerst geopend (google icloud mail; inloggen met je apple-ID en daar moet je de abonnementsservice beëindigen) en ja hoor, er waren vier f*cking abonnementen afgesloten. Wat bijzonder is dat je onder je ICLOUD abonnementen dit dus niet ziet; mijn theorie is dat dit komt doordat je buiten de apple store via een hyperlink deze service afsluit.
Vaak zijn de mensen die dit doen digibeet dus je raadt het al ze gaan nooit in de apple mail kijken want ze weten niet of het bestaat en als ze dat weten denken ze dat ze daar het niet gestart zijn dus kijken ze er niet meteen op; nogmaals zonder jullie hint dat er echt een mail moest zijn die abbonement bevestigd hadden wij meer probkemen gehad, het heeft ons geholpen om focus te leggen naar de oplossing. Want nogmaals deze partijen mailen heeft geen zin; dat is een onderdeel van hun oplicht-model.
Verder check je spam en junk mail ook, ze kunnen soms ook daarnaar toe deze abonnement-bevestigings-mail sturen, vooral als je vermoeden hebt dat er meerdere abonnementen zijn zou ik u aanraden even alle mailboxen te grondig inspecteren in uw ICLOUD MAIL.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Deze oplichter(s) heeft (/hebben )een gestroomlijnd doorkliksysteem ontwikkeld. Door het gebruiksgemak van Apple en de drang van mensen om te vinden wat ze zoeken, klikken ze vaak gedachteloos door, vooral de kwetsbaren (let er ook even op als je kinderen weleens op je telefoon zitten; soms is het op een of ander manier toch mogelijk door twee keer alleen te klikken om abonnement af te sluiten).
Nogmaals bedankt, mensen voor de aanwijzing. Jullie hebben letterlijk veel stress van ons weggenomen. Ja, het was onze eigen fout, maar het oplossen is bijna onmogelijk. Zowel het bedrijf als de tussenpersoon speelt hierin een centrale en sluwe rol. Dit is waarschijnlijk een groep mensen of een tussenpersoon. Kwetsbare mensen(gebrekkig in taal, gebrekkig in zicht, jonge leeftijd etc. etc.)worden misleid, dus dit is duidelijk oplichting.
Ik vind dit ontzettend kwalijk en vrees dat kwetsbare mensen hier de dupe van worden. De politie heeft te veel zaken (o.a. tekorten/bezuinigingen door de overheid) op haar bord maar ik raad u aan om alsnog aangifte te doen; is het niet meer voor u zelf maar voor uw medemens. Dat wat zij niet weten daar kunnen zij ook niet hun schaarse middelen op afsturen.
Hier hebben jullie website van deze partij(en):
-Thechefworld: support@thechefworld.com
-Byteskillz: support@byteskillz.com
-Pageturny/pageto: support@pageturny.com
-Ebookswave: support@ebookswave.com
De adres van deze bedrijf in cyprus is vaak het zelfde of net iets gewijzigd
Agias Lavras 1, Flat/Office 8, 2232 Nicosia, Cyprus
Company registration number: HE 443618
Ik zal voor uw reeks van stappen samenvatten. Allereerst denkt u aan uw eigen gezondheid en probeer niet veel te stressen; dit gaat enige tijd kosten en is vervelend maar u zult dankbaar zijn dat u dit probleem niet laat escaleren. Raadzaam als zelf niet digitaal onderlegd bent om iemand die u vertrouwt en een beetje digitaal handig is om u te laten helpen (zet u zelf over evt. schaamte/gezichtsverlies u bent slachtoffer en u heeft tot het beste wat u toen wist gehandeld; laten wij voorkomen dat dit verder escaleert en anderen schaadt; u bent geweldig en u kunt dit ; wees sterk.).
Dus verwijder de pasjes uit uw apple wallet. Bel autoriteiten direct: bank (de geldverstrekker van de rekening (is 24/7 bereikbaar voor dit soort kwesties) waar het bedrag van is afgeschreven) en politie (meer om hen hiervan op de hoogte te brengen zeer raadzaam om echt aangifte te doen; laat u zelf er niet eruit praten).
Log in op uw icloud mail met apple account en hopelijk vindt u de abonnement-mail en kunt bij de kleine lettertjes de abonnement onderaan beeindigen, mocht u deze mail in uw ICLOUD account niet vinden (check aub afval/spambox), ga andere mailservices (google, yahoo, hotmail, outlook) nog langs die bij die persoon horen probeer provider wederom alle mailboxen na te gaan. Als dit niet lukt dan met de bekende ICLOUD-mail een imail sturen naar de oplichter dat u wenst abonnement te beeindigen en refund wilt (schadevergoeding). Indien beeindigen van abonnement al gelukt is via de eerder genoemd link raad ik u aan om oplichtpartij een refund(schadevergoeding) aan te vragen ook hier graag uw ICLOUD mail gebruiken; geen bankgegevens of overige gegeven vermelden/sturen! De organisatie moeten in staat zijn d.m.v. u ICLOUD apple account waarmee u mailt het bedrag via de juiste route naar apple te sturen zodat het op uw rekening terug gestort kan worden. Mochten zij toch hier op hameren raad ik u aan om dit toch even te melden politie en daar ICT expert erbij te betrekken. Als deze stappen niet lukken; ga naar apple support :https://support.apple.com/nl-nl/billing.
Verder kunt u proberen op de website van van de oplichting services te gaan en dan op het knopje FAQ (die treft u onderaan op de webpagina centraal of rechts) alhier kunt klikken , dan naar beneden scrollen op de nieuwe FAQ-pagina en kunt u proberen hier de hyperlink die onderstreept is te klikken (beeindig abonnement) hierna zal de abonnement waarschijnlijk niet worden beeindigd omdat je er niet op kan klikken maar wellicht heeft u meer succes. Ik heb van velen gehoord dat dit geen resultaat biedt dat dit een schijn hyperlink treft.
Ik wens u veel sterkte met schrik en hoop dat u uw deze nachtmerrie kunt stoppen en hopelijk het verloren kapitaal alsnog bij deze oplichter(s) terug kunt krijgen, het is raadzaam dit ook expliciet in een mail te benoemen (=dus dat u de refund wilt omdat u niet gebruik heeft gemaakt van diensten) die u naar deze partij stuurt; want als u geen gebruik maakt van hun diensten dan lijkt het mij ook logisch dat een legitiem organisatie niet achter oplichting staat en u z.s.m. wilt heloen; zeker als u abonnement op bevraagzame lugubere wijze bent aangegaan. Verder kunt u apple support / bank vragen of er in de toekomst nieuwe inzichten zijn om dit te voorkomen, wellicht dat apple misschien ook iets kan betekenen in het vergoedingsproces.
Geef een like als dit jou heeft geholpen, zodat anderen sneller kunnen filteren naar de oplossing.
Groeten,
Dr. Neutraal , let goed op u zelf mensen,ik ben random iemand op internet die om u geeft.
[
Voor 108% gewijzigd door
Neutraal op 26-08-2024 18:39
. Reden: Meer informatie ]