Slechtere tweedehands markt in NL dan BE/DE?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebaskitten
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 27-12-2024
Hallo goededag!

ik heb de laaste paar weken iet's vreemds gemerkt met de tweedehandse markt in nederland,

een voorbeeldje, als je op marktplaats zoekt naar de "Thrustmaster T300RS GT" staat deze gemiddeld tekoop voor 200 a 250 euro, dit is dus de basis set en geen seat/extra 3rd party steunen enz,

dus ik denk, ik zet de mijne te-koop voor 225~ euro, lijkt me redelijk in het midden en gezien mensen toch altijd er iets onder bieden haal ik mijn 200 euro waarschijnelijk wel dacht ik,

maar blijkbaar niet, mensen zetten de advertentie als "opgeslagen" en je krijgt er eigenlijk nooit meer berichten van lijkt zo te zijn, :|

nu heb ik voor de gein even op 2dehands.be en ook de duitse verkoop sites gekeken,

en daar staat die zelfde set voor ruim 100 euro duurder aangeboden op de tweedehand's advertenties,

en die lijken dus ook te verkopen voor die prijzen nadat ik wat informatie hebt gevraagt bij een aantal verkopers,

het zelfde heb ik opgemerkt met andere producten, denk aan videokaarten/moederbordje's..

Heeft iemand anders dit toevallig ook opgemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 19:35
Tja een markt is hoe goed vraag en aanbod bij elkaar komen. Het kan dus gewoon zijn dat je teveel vraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebaskitten
chielsen schreef op maandag 24 juni 2024 @ 17:59:
Tja een markt is hoe goed vraag en aanbod bij elkaar komen. Het kan dus gewoon zijn dat je teveel vraagt?
ja dat weet ik dus niet zeker zelf.

ik kijk altijd wat anderen mensen ervoor vragen op hun advertenties en probeer daar uit een gemiddelde te trekken zodat ik niet te duur ging vragen,

ik sta ook zeker open tot enige beweging met de prijs, zeker gezien "iedereen" wel een beetje probeert af te halen,

dus begrijp niet zeker wat ik verkeerd doe in deze situatie,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:18
sebaskitten schreef op maandag 24 juni 2024 @ 17:37:
Hallo goededag!

ik heb de laaste paar weken iet's vreemds gemerkt met de tweedehandse markt in nederland,

een voorbeeldje, als je op marktplaats zoekt naar de "Thrustmaster T300RS GT" staat deze gemiddeld tekoop voor 200 a 250 euro, dit is dus de basis set en geen seat/extra 3rd party steunen enz,

dus ik denk, ik zet de mijne te-koop voor 225~ euro, lijkt me redelijk in het midden en gezien mensen toch altijd er iets onder bieden haal ik mijn 200 euro waarschijnelijk wel dacht ik,

maar blijkbaar niet, mensen zetten de advertentie als "opgeslagen" en je krijgt er eigenlijk nooit meer berichten van lijkt zo te zijn, :|

nu heb ik voor de gein even op 2dehands.be en ook de duitse verkoop sites gekeken,

en daar staat die zelfde set voor ruim 100 euro duurder aangeboden op de tweedehand's advertenties,

en die lijken dus ook te verkopen voor die prijzen nadat ik wat informatie hebt gevraagt bij een aantal verkopers,

het zelfde heb ik opgemerkt met andere producten, denk aan videokaarten/moederbordje's..

Heeft iemand anders dit toevallig ook opgemerkt?
Ik zie op 2dehands.be ook twee Thrustmaster T300RS GT sets staan voor soortgelijke prijzen. Eentje voor 225 en eentje voor 250. Diegene die er wel 350 voor vragen neem ik persoonlijk niet echt serieus. Of het moet echt een set zijn die nooit gebruikt is. De nieuwprijs is 399 euro. Dan vind ik 225 geen gek bedrag voor een gebruikt stuur en set.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-05 14:41

Barrycade

Through the...

Tja hangt vooral vele van presentatie af in mijn geval. Als het foto's zijn gemaakt met een random reader of willekeurige foto's waar geen lijn in te te trekken valt. En zeker wanneer er bepaalde details ontbreken. Dus bv de schakelaars en stuur.

Dit soort zaken zijn toch dingen waar je met je handen aan hebt gezeten . Dus als dat erg te zien is...

Ik persoonlijk hou ook niet van inzichten in iemands woon omgeving. Dus even de boel loshalen en even knap op de foto op een schone tafel of eventueel schone vloer. Niet op een beslapen bed.

Edit:ah dat was voordat ik in V&A had gekeken. Nou het gaat, gelukkig geen bed, maar wel wel iets, rommelig. Maar wellicht ben ik te kritisch.

[ Voor 11% gewijzigd door Barrycade op 24-06-2024 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebaskitten
Barrycade schreef op maandag 24 juni 2024 @ 18:31:
Tja hangt vooral vele van presentatie af in mijn geval. Als het foto's zijn gemaakt met een random reader of willekeurige foto's waar geen lijn in te te trekken valt. En zeker wanneer er bepaalde details ontbreken. Dus bv de schakelaars en stuur.

Dit soort zaken zijn toch dingen waar je met je handen aan hebt gezeten . Dus als dat erg te zien is...

Ik persoonlijk hou ook niet van inzichten in iemands woon omgeving. Dus even de boel loshalen en even knap op de foto op een schone tafel of eventueel schone vloer. Niet op een beslapen bed.

Edit:ah dat was voordat ik in V&A had gekeken. Nou het gaat, gelukkig geen bed, maar wel wel iets, rommelig. Maar wellicht ben ik te kritisch.
ja ik ben recent op mijzelf aan wonen dus 1 grote chaos, dozen openen, items sorteren, wat kan verkocht worden? wat niet? vandaar de opruiming hiero :P

ik ben een beetje een "hoarder' kwa tech spullen helaas

ik zie ook dat ik bij mijn V/A op tweaker nog niet de foto had toegevoegt van dat alles aanstond samen met de configuratie scherm, dus zal dat even updaten hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-05 14:16
sebaskitten schreef op maandag 24 juni 2024 @ 20:01:
[...]

ja ik ben recent op mijzelf aan wonen dus 1 grote chaos, dozen openen, items sorteren, wat kan verkocht worden? wat niet? vandaar de opruiming hiero :P

ik ben een beetje een "hoarder' kwa tech spullen helaas

ik zie ook dat ik bij mijn V/A op tweaker nog niet de foto had toegevoegt van dat alles aanstond samen met de configuratie scherm, dus zal dat even updaten hier ook.
Denk dat de rommel op je foto's genoeg is weg gecropped.
Ingezoomde foto's zeggen misschien nog wat meer, aangezien je dan wat meer detail laat zien over de status van het apparaat.
Pagina: 1