Video's hebben geen aanmaakdatum meer en HEIC/MOV werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emdecy
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 30-09-2024
Hallo,

ik ben foto's en filmjpes van mijn iphone SE 2022 aan het overzetten op OneDrive.

De foto's hebben bestandstype .HEIC en de filmpjes .MOV. Ik heb hier twee problemen bij:

1. Als ik ze vanaf OneDrive wil bekijken, zegt hij dat ik een (betaalde) HEVC video extensie nodig heb (ook voor de foto's). Is dit onvermijdelijk? En betekent dit dat op elke pc waar ik de OneDrive bestanden wil bekijken ik die codec moet kopen?

2. In verkenner geeft hij de aanmaakdata niet weer voor de filmpjes. Wel de kopieerdatum op de schijf, maar niet de datum dat het filmpje gemaakt is. Kan ik dat nog ergens terugvinden? Zou toch in het bestand moeten zitten? Ik heb 'genomen op' al aangevinkt bij details, maar dan geeft hij alleen bij foto's de datum.

dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:23
1. Je kan ze met Handbrake omzetten naar een ander bestandsformaat. Dat kost je niets.
2. Dat klopt, de datum die aan het bestand hangt is de datum dat je de kopie daar hebt neergezet. Bij foto’s is dit in de EXIF terug te vinden, voor filmbestanden lijkt daar geen standaard voor te zijn die algemeen geaccepteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emdecy
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 30-09-2024
Dank! Is er bij de aanmaakdatum van de filpjes nog iets aan te doen bij de volgende bestanden die ik kopieer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12

nelizmastr

Goed wies kapot

emdecy schreef op maandag 24 juni 2024 @ 17:39:
Dank! Is er bij de aanmaakdatum van de filpjes nog iets aan te doen bij de volgende bestanden die ik kopieer?
Je datum/tijd van Windows aanpassen :+

Maar verder niet nee, de aanmaakdatum wordt niet gehonoreerd bij het kopiëren.

I reject your reality and substitute my own