Plisse hordeur touwtje of wieltjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doorpletten
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-09 20:39
Ik ben aan het kijken voor een plissehordeur.

nu zie ik eigenlijk 2 verschillende.
1 waar alles met touwtjes door het gaas heen zit en
1 waar onder en boven wieltjes zitten,

nu schijnt met touwtjes stiller te zijn en goedkoper, maar naar mijn idee zijn met wieltjes veel sterker.
het lijkt mij dat de touwtjes toch wel een keer kunnen breken.

kan iemand hier iets over zeggen? gebruikservaring?

bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:22
Wij hebben er met wieltjes, werkt prima ( 6 jaar oud).

Maar dat is wel een zwaardere uitvoering, kan me voorstellen dat touwtjes systeem goedkoper en lichter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-10 22:21
Ik heb er 1 met touwtjes door het gaas (zonder wieltjes oid) en die gaat nu alweer 13 jaar mee. Bij normaal gebruik zijn die touwtjes meer dan stevig genoeg. Alleen het onderste touwtje is een paar jaar geleden gebroken, omdat een panikerende buurtkat die naar binnen geslopen was in paniek door de gesloten hordeur weer naar buiten rende. De resterende 5 houden het ondanks het missende touwtje prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:02
@doorpletten
Kun je misschien een voorbeeld plaatsen van de twee verschillende modellen? Wij hebben een plissé hordeur met een soort kunststof ketting aan de boven- en onderkant. Het maakt best herrie als je hem snel open of dicht doet :D.

edit:
Zoiets als deze:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/243438/files/409693699/luxaflex-koord-plisse-hordeur-allure.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Puch-Maxi op 24-06-2024 16:40 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doorpletten
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-09 20:39
Hoi Puchmaxi,
de foto die je plaats is wat ik bedoel met wieltjes maar het is een ketting, sorry voor de verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:02
@doorpletten
Check, ik vat hem d:)b het lijkt ook wel wat op wieltjes inderdaad! Bij ons werkt het verder goed, er komt wel eens stof/zand tussen en dan gaat het wat minder soepel. Af en toe knalt er een huisdier door de hor, dan moet je alles terugzetten en werkt het weer zonder enige schade. Het maakt alleen een ratelend geluid bij het snel openen en sluiten. Bij onze versie met 'ketting' zit er overigens óók zes horizontale touwtjes in.

My favorite programming language is solder.

Pagina: 1