Toon posts:

interlaced of progressive?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een dv-videocamera kopen, er zijn er 2 die in aanmerking komen: de JVC DVL150 en een SHARP.

Ze hebben allebei 800.000 pixels op de CCD

De SHARP heeft een progressive scan CCD en de JVC volgens mij een interlaced.

Vraag: wat is beter om te nemen: de SHARP omdat die een progressive scan CCD heeft of maakt het niet uit? Foto's maken interesseert me niks. Het beeld wordt gezet op CD-ROM en afgespeeld op de computer.

Dus, zie je het in het beeld of de CCD progressive of interlaced is, of is dat verschil alleen van belang bij foto's maken?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-03 20:05

DarkSide

theres no place like ::1

Interlaced worden eerst de oneven lijnen opgenomen.
Dan de even. (of andersom weet ik ff niet)
Op je tv wordt dit ook zo afgespeeld.
Eerst de oneven dan de even lijnen.
Bij progressive worden alle lijnen achterelkaar opgenomen.
dus 1,2,3,4,etc.
Dit zorgt voor een beter beeldkwaliteit.
In hoeverre dit echt helpt omdat je tv nogsteeds interleaved is weet ik niet.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Neem die met progressive. Het bovenstaande verhaal klopt helemaal trouwens.

Film is bijv. ook progressive, geloof me, dat geeft een veel beter beeld, natuurijker ook, zoals bij film ( niet echt film natuurlijk) maar het wordt er wel mooier van.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

ik heb zelf een dv-157, en ik vind het een supercam!
de 157 is niet erg verschillend van de 150 behalve de prijs heeft de 157 dv-in en een software pakket meegeleverd.
Maar de 150 is wel geschikt om dv-in te maken, omdat camera's met dv-in belasting technisch duurder schijnen te zijn!
De software kun je wel ergens van daan halen !
De sharp ken ik niet!
Maar mij bevalt de jvc prima!! b-)