KPN mobiel internet werkt spontaan niet op iPhone SE

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nina.18
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 24-06-2024
Mijn iphone is vanochtend gestopt met verbinding te maken met het netwerk van KPN. Hij werkt perfect met wifi maar de 4G werkt niet. Hij laadt geen apps en geen browser. En ja, ik heb het toestel tig keer opnieuw opgestart, de netwerkinstelling 10x hersteld en bellen etc doet ie wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Nina.18 op 24-06-2024 14:48 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:21

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Als het ineens is ontstaan en een deel van je netwerkfunctionaliteiten werken wel/niet, zou je als eerst het best contact op kunnen nemen met KPN. Die kunnen wellicht zo vertellen wat er aan de hand is.

Edit: bellen doe je bij KPN ook via 4G als je niet verbonden bent met je wifi. Als je zegt dat je kunt bellen, bedoel je dan ook echt via KPN of ben je dan nog steeds verbonden met je wifi?

[ Voor 32% gewijzigd door Bastiaan op 24-06-2024 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Heb je al gekeken of er een storing en/of onderhoud in de buurt is? Welke iPhone heb je en welke versie van iOS? Werkt mobile internet wel op andere toestellen (Android/iPhone), of met andere providers?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:35

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Je rekening vergeten te betalen of databundel op, dan wordt de snelheid namelijk op heeeull laag gezet.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nina.18
Helaas geen storingen geen kpn en ik betaal al te veel voor mijn abonnement haha (maar geen achterstand) en ook geen data op met onbeperkte bundel. Het is echt zo raar. k had vanochtend nog google maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nina.18
Het gaat om een iphone SE (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Ik hou dit topic even in de gaten. Mijn vrouw klaagt al ruim een week dat soms haar iPhone 12 van KPN 5G terugschakelt naar Edge en bijna niet meer terugkomt. Zij heeft ook al meerdere malen de instellingen gecontroleerd, maar staan allemaal correct. Vaak werkt het wel weer (even) na een reboot 8)7. Misschien dat je dat dus ook nog kunt proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nina.18
Bedankt voor de tip. Ik zal eens kijken en ik hoop dat het dan opgelost is. Normaal heb ik er nooit problemen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceFox
  • Registratie: Maart 2023
  • Nu online
Hier ook gehad recent met meerdere iPhones op het KPN netwerk. Na het installeren van de laatste iOS update en daarna opnieuw opstarten is het op alle getroffen iPhones opgelost. Leek een fout in de update ervoor te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nina.18
iphone zegt dat ie up-to-date is.... Wellicht de vorige versie proberen of heet de nieuwste update het juist opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceFox
  • Registratie: Maart 2023
  • Nu online
Nina.18 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 15:16:
iphone zegt dat ie up-to-date is.... Wellicht de vorige versie proberen of heet de nieuwste update het juist opgelost?
Bij ons was het na de nieuwste update opgelost op alle devices (6). Wel was een handmatige herstart na de update nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:21

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Bastiaan schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:51:
Als het ineens is ontstaan en een deel van je netwerkfunctionaliteiten werken wel/niet, zou je als eerst het best contact op kunnen nemen met KPN. Die kunnen wellicht zo vertellen wat er aan de hand is.

Edit: bellen doe je bij KPN ook via 4G als je niet verbonden bent met je wifi. Als je zegt dat je kunt bellen, bedoel je dan ook echt via KPN of ben je dan nog steeds verbonden met je wifi?
Daedalus schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:52:
[...] Werkt mobile internet wel op andere toestellen (Android/iPhone), of met andere providers?
Ik zou ook eens beginnen met deze punten of checks in plaats van het alleen op je eigen fysieke toestel te zoeken, want dan ben je veel gerichter aan het zoeken naar de oorzaak. Als het een oorzaak was met de op-één-na-laatste versie van iOS was het probleem veel breder geweest, en nu beperkt het zich tot jou en één andere user met symptomen die vergelijkbaar kunnen zijn. KPN kan zomaar zeggen "probleem gevonden, *klik *klik, aangepast, start effe opnieuw op en het werkt".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nina.18 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:53:
Helaas geen storingen geen kpn en ik betaal al te veel voor mijn abonnement haha (maar geen achterstand) en ook geen data op met onbeperkte bundel. Het is echt zo raar. k had vanochtend nog google maps.
KPN zegt wel dat er storingen zijn op mobiel netwerk:

https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen
Informatie
20/6/2024: Je ervaart mogelijk problemen met mobiel bellen en internetten. Dat vinden we vervelend. Momenteel verzamelen we gegevens en doen we testen om de oorzaak te achterhalen. We werken hard aan een oplossing en houden je via deze pagina op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:07
Simpelste is een ander toestel proberen zoals gezegd.

Werkt het dan wel? Ligt aan je Iphone.
Werkt het dan niet? Ligt aan KPN.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma
  • Laatst online: 19-08-2024
Niet toevallig die antenne uitstaan naast het wifi logo in het controle centrum? Heb dit al redelijk vaak meegemaakt bij vrienden en familie. Die zorgt namelijk dat de mobile data uitstaat en verklaart waarom je nog wel kan bellen en internetten via wifi.

[ Voor 28% gewijzigd door Shoarma op 24-06-2024 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

alex3305 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:57:
Ik hou dit topic even in de gaten. Mijn vrouw klaagt al ruim een week dat soms haar iPhone 12 van KPN 5G terugschakelt naar Edge en bijna niet meer terugkomt. Zij heeft ook al meerdere malen de instellingen gecontroleerd, maar staan allemaal correct. Vaak werkt het wel weer (even) na een reboot 8)7. Misschien dat je dat dus ook nog kunt proberen?
Ik meld me ook. De situatie die ik ondervind is hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter05
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-03 21:29
Er is wel een storing bij KPN die voornamelijk iPhone 11 en 12 lijkt te treffen. Maar lijkt om meer modellen te gaan.
Zou ook bij jouw SE het geval kunnen zijn?

Ik heb iPhone 11 en zit via Youfone op het KPN netwerk en heb al maand nauwelijks internet en bellen gaat regelmatig belabberd. Vaak wel 4G in beeld, maar schakelt ook weleens naar Edge.

Er zijn meer mensen, zie dit topic https://forum.kpn.com/mob...et-iphone-11-en-4g-615057

Lijkt op zelfde problematiek als 2 jaar geleden bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:32

Speedmaster

Make my day...

KPN forum staat vol met vergelijkbare klachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoomer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-01 20:26
Hier ook hetzelfde probleem met iPhone SE 2020 en kpn. Geen of slechte 4G net hoe de wind staat. Vliegtuigstand aan uit en hij lijkt het even weer te doen. Sterkte-streepjes wisselen nogal. Gisteren in Duitsland op O2.de hetzelfde gedrag. Lijkt sinds 17.5.1 (21F90)

Vr. gr. Zoomer

Pagina: 1