Ik heb al 1.5 jaar 12 panelen op het dak met Enphase IQ8+. 12 panelen van 405Wp, in totaal 3600W aan vermogen. Slechts zeer zelden stopte een micro er mee vanwege overspanning. Soms heel incidenteel dat 1 er mee stopte, en dan alleen nog op een zeer optimale dag.
Gisteren was er een stroomstoring hier in het dorp en een paar aangrenzende dorpen. Dit is weer opgelost, er was iets in een middenspanningsstation. Sinds vandaag zie ik dat de micro's er om de haverklap uitvliegen ivm overspannig op 253 volt. Aangezien dit voorheen nooit was, vermoed ik dat er iets nog niet goed is op de lijn. Stedin helpdesk geeft aan dat ze niets zien (ze hebben de storingsmonteur gevraagd). Ik heb dus nu maar een melding gedaan van overspanning. Zijn er nog meer dingen die ik kan doen?
/f/image/673lcDP9Uevo3HlvsqsP9gPo.png?f=fotoalbum_large)
Gisteren was er een stroomstoring hier in het dorp en een paar aangrenzende dorpen. Dit is weer opgelost, er was iets in een middenspanningsstation. Sinds vandaag zie ik dat de micro's er om de haverklap uitvliegen ivm overspannig op 253 volt. Aangezien dit voorheen nooit was, vermoed ik dat er iets nog niet goed is op de lijn. Stedin helpdesk geeft aan dat ze niets zien (ze hebben de storingsmonteur gevraagd). Ik heb dus nu maar een melding gedaan van overspanning. Zijn er nog meer dingen die ik kan doen?
/f/image/673lcDP9Uevo3HlvsqsP9gPo.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/rGk56aBN3OEBB0qoiFkH8eVE.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Microkid op 24-06-2024 14:02 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.