Offerte voor zolder 55k reeel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PomPomPom
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-06 11:31
Wij willen onze te kleine jaren 50 woning uitbreiden door de nok iets te verhogen en dakkapellen te plaatsen. We hebben nu twee offertes, deze is van een aannemer die ons zeer betrouwbaar overkomt. Maar de prijs is zo hoog, is dit realistisch?

De werkzaamheden bestaan uit 4 delen:
* De zoldervloer verstevigen, want de balken zijn nooit bedoeld om een woonruimte te dragen en moeten 'opgeklamt' worden
* Nokverhoger achterkant
* Dakkapellen voorkant
* Indeling in kamers

Zoldervloer
- Verwijderen en afvoeren bestaande vloer
- Verzwaren bestaande balklaag: Bijzetten 28x145x480 26 st
- Plaatsen nieuwe vloer underlayment ca 41 m2
€ 5394,81

Nokverhoger achterkant
- Verwijderen dakvlak en huidigen dakkapel
- Plaatsen IPE 220 ( hijs werk wordt verricht op basis van nacalculatie € 130 ex btw per uur )
- Maken balk constructie tbv nieuwe dak
- Maken geïsoleerd pannen dak, dakpannen vergelijkbaar met huidigen pannen, sneldekker
beton grijs
- Meranti kozijnhout voor gegrond 2 lossen ramen 2350x1200 uitvoering volgens tekening
- Afwerking binnen zijde met gips wand op bouw gespecificeerd op tekening
- Stucwerk
29.558,43

Dakkapel voorzijden
- Dakvlak verwijderen
- Dak constructie en slapers opnieuw opbouwen volgens tekening
- Meranti kozijnhout voor gegrond 2000x1200 uitvoering volgens tekening
- Afwerking binnen zijde met gips wand opbouw wand gespecificeerd op tekening
- Stucwerk
Totaal dakkapel voor € 16.395,53

Indeling in kamers met houtskelet en gipswanden:
€ 3687,15

De andere aannemer kwam bijna 2x zo hoog uit maar die wilde ook schilderen en een laminaatvloer leggen etc, zulke dingen doen we gemakkelijk zelf.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07 20:47
Ik mis het belangrijkste: de isolatie norm en vorm.
Dakkapellen staan berucht om hun slechte opbouw, vraag eens hoe de aannemer de luchtdichting gaat garanderen? Als hij over pur begint weet je voldoende.

diskeltische lurker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

technopeuter schreef op maandag 24 juni 2024 @ 06:27:
Dakkapellen staan berucht om hun slechte opbouw, vraag eens hoe de aannemer de luchtdichting gaat garanderen? Als hij over pur begint weet je voldoende.
Aan welke alternatieven denk je dan? Gewoon goed aan laten sluiten bedoel je? Of andere middelen gebruiken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-07 08:12
Ik mis inderdaad de isolatiewaarde, een RC waarde van boven de 6 scheelt nogal (50%) bij een RC waarde van 4 wat bij de meeste huizen voldoende is zelfs om van het gas af te gaan. Wij zijn ook bezig met het offerte traject voor het verbouwen. En sommigen schieten het doel behoorlijk voorbij. Maar i.d.d. wat is materiaal duur geworden. Wij zitten inmiddels al op 230k betreft verbouwen en dat is een 80er jaren woning en nee we doen eigenlijk niets bijzonders.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
technopeuter schreef op maandag 24 juni 2024 @ 06:27:
Wat is er mis met pur om onvermijdelijke kiertjes af te dichten?

@PomPomPom, maatvoering is belangrijk bij dit verhaal. Dakkapel van 2m is nogal wat anders dan 8m. Maar dit is wel wat ik op basis van je verhaal ongeveer zou verwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MzKzM73
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:08
Houd er rekening mee dat de nokverhoging vergunningsplichtig is en er dus ook constructietekeningen e.d. aangeleverd moeten worden. Dit zal een deel van de prijs verklaren door deze post (al staat dat niet genoemd).

Verder zou je de afwerking zelf kunnen uitvoeren. Gipsplaten plaatsen is niet heel ingewikkeld en kost voornamelijk tijd. Juist dat maakt het vrij duur om door derden te laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
MzKzM73 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 08:36:
Houd er rekening mee dat de nokverhoging vergunningsplichtig is en er dus ook constructietekeningen e.d. aangeleverd moeten worden. Dit zal een deel van de prijs verklaren door deze post (al staat dat niet genoemd).

Verder zou je de afwerking zelf kunnen uitvoeren. Gipsplaten plaatsen is niet heel ingewikkeld en kost voornamelijk tijd. Juist dat maakt het vrij duur om door derden te laten doen.
Dakkapel aan de voorzijde is in de meeste gemeenten ook vergunningsplichtig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MzKzM73 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 08:36:
Op zich goed dat je dit aankaart, maar dit hoort niet tot de werkzaamheden van een aannemer, en zal daarom naar alle waarschijnlijkheid ook niet zijn opgenomen in de prijs. Een goede aannemer zal het allicht een keer navragen, maar heeft hierin geen verplichtingen. Zie ook: https://www.debouwadvocaa...hoe-zit-dat-onder-de-wkb/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:37
Het is duur, maar als ik het vergelijk met offertes die wij gehad hebben voor andere werkzaamheden dan vrees ik dat je daar al snel aan komt. Ik kan het niet vergelijken met dezelfde werkzaamheden, maar als ik kijk hoe duur bepaalde werkzaamheden zijn dan kun je al snel een ruwe optelsom maken en op dat bedrag uitkomen.

Als ik kijk naar de opsomming van de vier punten die gedaan moeten worden, dan is 55k veel geld omdat het 55k is. Niet omdat je weinig krijgt voor dat geld. Al maakt het wel uit in hoeverre alles (goed) geisoleerd is e.d. Voor die prijs verwacht ik wel dat je daarna kunt gaan afwerken en je er een volledig woonbare verdieping bij hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:26

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Alles is duur momenteel. En dat zal er niet beter op worden ook.

Zeker verhogen van nok is nogal een klus, zeker in vergelijking met de dakkappellen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 15:07
Het lijkt wat aan de hoge kant.
Je zou de prijs fors naar beneden kunnen brengen door zelf e.a te doen.
Zoldervloer
- Verwijderen en afvoeren bestaande vloer
- Verzwaren bestaande balklaag: Bijzetten 28x145x480 26 st
- Plaatsen nieuwe vloer underlayment ca 41 m2
€ 5394,81
Indeling in kamers met houtskelet en gipswanden:
€ 3687,15
Dit zou je normaliter best zelf kunnen doen, eventueel met behulp van YouTube.
Afwerken aan de binnenkant ook.

Als je alles wil laten doen, zit je denk ik toch wel richting deze prijs.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:05

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Het uurtarief is de afgelopen jaren flink omhoog gegaan. Inflatie. Daarnaast de materiaalkosten.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-07 13:48
Waar iedereen met HBO eerst de IT inging gaat nu iedereen de bouw in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-07 14:14
Zit aanpassen van je elektrische installatie er ook bij in. Dit mis ik ook in de offerte.
Mocht je handig zijn kan je een hoop zelf doen. Hier ook zelf de kamers gebouwd na de plaatsing van de dakkapel.
Stiekem gaat er best veel tijd in zitten. Denk erbij aan dat je evt ook nog gereedschap moet kopen/huren om sommige dingen te kunnen doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• barbarbar
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:50
Beste tip die ik je kan geven: ga eerst eens met een lokale (onafhankelijke) constructeur in gesprek voor zo'n grote opdracht. Die kan de juiste tekeningen voor je maken, doorrekenen wat er aan constructie precies nodig is en je adviseren welke bouwers je moet gaan vragen. Dat kost wellicht 2k of iets meer, maar dan heb je een direct alles voor je vergunningsaanvraag gereed. En je hebt direct een basis waarmee je offertes kunt opvragen (en dus veel beter vergelijken). Ga met die tekeningen offertes opvragen en vergelijken. Op basis van onze nieuwbouw op het moment zou ik echter zeggen dat het wel enigszins te verwachten prijs is als je een complete verdieping opnieuw opbouwt. Maar zoals gezegd, laat er een constructeur naar kijken, dan weet je veel beter wat er aan materiaal en arbeid écht nodig is. Bij onze nieuwbouw lagen de duurste en goedkoopste offerte ongeveer 15% uit elkaar, om exact hetzelfde huis te bouwen obv dezelfde tekeningen met vrijwel hetzelfde materiaal. Dus dat houd domweg in dat de duurste er zomaar een extra 70k tussenuit zou pakken.

Een goeie manier om je kosten wat te duiden: ga een op funda kijken naar huizen in de staat en locaties zoals jouw huis nu is, en zoals het na de verbouwing zou zijn. Pak dan de prijs per m2, en doe het verschil keer de 41m2 die je gaat aanpakken. Dat is zo'n beetje wat je aan kosten kunt verwachten. Dus stel dat het verschil in m2 prijs gemiddeld zo'n 1200 euro is, dan zou je qua verbouwingkosten voor 41m2 in ieder geval 1200*41=49200 verwachten. Heel globaal weten de bouwers die prijzen ook, en wat mensen dus kunnen lenen. Veel minder dan dat zal een bouwer niet aanbieden, want die weet ook wel wat mensen kunnen lenen.

[ Voor 35% gewijzigd door barbarbar op 24-06-2024 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:24

BCC

Je bent ook nogal wat van plan :) Is de nokverhoging nodig voor de hoogte of kun je ook "gewoon" af als je twee prefab dakkapellen laat plaatsen? Bij ons was dat (7 jaar terug) een stuk goedkoper dan de dakkapel ter plekke laten timmeren.

Degene die de dakkapel toen kwam plaatsen heeft toen gratis een palet zwaluwstaart platen door het gat gehesen, zodat we de zoldervloer zelf eenvoudig konden verstevigen.

Ik vindt het verzwaren van de zoldervloer best goedkoop trouwens. Vuistregel voor een onafgewerkte dakkapel is zo'n 1000 euro per meter - hoeveel meter moet je?

[ Voor 65% gewijzigd door BCC op 24-06-2024 10:54 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-07 12:31
barbarbar schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:44:
Beste tip die ik je kan geven: ga eerst eens met een lokale (onafhankelijke) constructeur in gesprek voor zo'n grote opdracht. Die kan de juiste tekeningen voor je maken, doorrekenen wat er aan constructie precies nodig is en je adviseren welke bouwers je moet gaan vragen. Dat kost wellicht 2k of iets meer, maar dan heb je een direct alles voor je vergunningsaanvraag gereed. En je hebt direct een basis waarmee je offertes kunt opvragen (en dus veel beter vergelijken). Ga met die tekeningen offertes opvragen en vergelijken. Op basis van onze nieuwbouw op het moment zou ik echter zeggen dat het wel enigszins te verwachten prijs is als je een complete verdieping opnieuw opbouwt. Maar zoals gezegd, laat er een constructeur naar kijken, dan weet je veel beter wat er aan materiaal en arbeid écht nodig is. Bij onze nieuwbouw lagen de duurste en goedkoopste offerte ongeveer 15% uit elkaar, om exact hetzelfde huis te bouwen obv dezelfde tekeningen met vrijwel hetzelfde materiaal. Dus dat houd domweg in dat de duurste er zomaar een extra 70k tussenuit zou pakken.

Een goeie manier om je kosten wat te duiden: ga een op funda kijken naar huizen in de staat en locaties zoals jouw huis nu is, en zoals het na de verbouwing zou zijn. Pak dan de prijs per m2, en doe het verschil keer de 41m2 die je gaat aanpakken. Dat is zo'n beetje wat je aan kosten kunt verwachten. Dus stel dat het verschil in m2 prijs gemiddeld zo'n 1200 euro is, dan zou je qua verbouwingkosten voor 41m2 in ieder geval 1200*41=49200 verwachten. Heel globaal weten de bouwers die prijzen ook, en wat mensen dus kunnen lenen. Veel minder dan dat zal een bouwer niet aanbieden, want die weet ook wel wat mensen kunnen lenen.
Dit..
Het is net als met zoveel dingen: als jij zegt: "doe maar dit en dat" zonder duidelijke specificaties, gaat iedereen zijn eigen invulling eraan geven en maakt het het vergelijken onmogelijk.

Als je goed opschrijft wat je wilt (of laat opschrijven), wat je verwacht en kaders meegeeft, dan krijg je offertes die je kan vergelijken en heb je een gesprek en kan je zeggen: "waarom doet partij B het dan voor de helft met dezelfde invulling?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07 20:47
ID-College schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:10:
[...]

Dit..
Het is net als met zoveel dingen: als jij zegt: "doe maar dit en dat" zonder duidelijke specificaties, gaat iedereen zijn eigen invulling eraan geven en maakt het het vergelijken onmogelijk.

Als je goed opschrijft wat je wilt (of laat opschrijven), wat je verwacht en kaders meegeeft, dan krijg je offertes die je kan vergelijken en heb je een gesprek en kan je zeggen: "waarom doet partij B het dan voor de helft met dezelfde invulling?"
Tot je zo’n gedetailleerd plan hebt dat er niemand meer reageert omdat in 2012 mijn genoemde qv=10 eis nog niet gemeengoed was

Nog ff over pur:
Het is normaal dat een bouw voor iig 50 jaar staat. Dus je mag redelijk verwachten dat het daarop gebouwd word. Na 30 jaar was de pur in mijn huis echt weg. Daarnaast is pur gewoon nooit luchtdicht. Daarvoor heb je tapes. Kijk eens op luchdichtshop.nl

diskeltische lurker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stuko
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-07 15:19
Ben onlangs begonnen met het bouwen van 2 kantoorruimtes (boven elkaar) in een lege bedrijfsunit. Ik zit qua kosten al op 27-30k gok ik. En dan is veel in eigen beheer opgepakt, dus geen aannemer er tussen. En dit is dus in een lege bedrijfsunit, dus ik hoef geen rekening te houden met een bestaande bouw/ constructie.

Ik vind 55k daarom niet heel gek, je bouwt eigenlijk gewoon een nieuwe bovenverdieping op een woning die daar niet voor gebouwd is initieel. Maar goed, als je een andere aannemer kan vinden die het voor 40 doet, dan ging ik alsnog voor het beste gevoel. Die 15k vergeet je heel snel als een aannemer niet bereikbaar blijkt, er een lekkage is, of je tijden moet wachten tot ze de laatste dingen moeten afronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-07 12:31
technopeuter schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:18:
[...]

Tot je zo’n gedetailleerd plan hebt dat er niemand meer reageert omdat in 2012 mijn genoemde qv=10 eis nog niet gemeengoed was

Nog ff over pur:
Het is normaal dat een bouw voor iig 50 jaar staat. Dus je mag redelijk verwachten dat het daarop gebouwd word. Na 30 jaar was de pur in mijn huis echt weg. Daarnaast is pur gewoon nooit luchtdicht. Daarvoor heb je tapes. Kijk eens op luchdichtshop.nl
Mwah, klusje van 50k doen ze wel moeite voor hoor.. Zou ik zelf niet zenuwachtig van worden maar als jij dat wel hebt dan doe je het niet.. Wat jij wilt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Meranti hout voor dakkapel kozijn? Ik zou daar voor kunstof kiezen, niet het leukste klusje om te schilderen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-07 15:09
Afhankelijk van het dakoppervlak wat overblijft, kost een nieuw pannendak je ook al 5k-8k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:15
IJsbeer schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:22:
Meranti hout voor dakkapel kozijn? Ik zou daar voor kunstof kiezen, niet het leukste klusje om te schilderen lijkt me.
Zou ook mijn opmerking zijn, niet het mooiste, maar dat zie je toch niet echt op die hoogte...
Wij hebben het bijna 10 jaar geleden (wat gaat die tijd hard) voor 16000 casco laten doen, dus complete binnen afwerking zelf gedaan.
het opklampen van de zolderbalken moet je nog eens goed naar kijken. Bij ons is het niet gedaan, bij de buren aan de ene kant wel, de buren aan de andere kant staat het alleen in de vergunningsaanvraag, maar is het niet gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:07
Ik heb voor het stucwerk van bijna alle ruimtes van een rijhuis (130m2) meerdere offertes die goedkoper zijn dan het stucwerk van alleen jouw zolder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-07 08:56
Snuurtje schreef op maandag 24 juni 2024 @ 12:56:
Ik heb voor het stucwerk van bijna alle ruimtes van een rijhuis (130m2) meerdere offertes die goedkoper zijn dan het stucwerk van alleen jouw zolder.
Top, maar waar zie jij dan de prijs voor alleen het stucwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PomPomPom
Lengte dakkapel voor 2.30m
Afmeting dakkapel achter 5m

Achter is een nokverhoger langs de hele breedte van het huis. Dat is wat de gemeente wilde, en de vergunning hebben we binnen.
De constructeur kwam via de aannemer, dus eigenlijk omgekeerde volgorde van wat @barbarbar zegt maar zo is het gelopen.

Isolatiewaarde is wel gespecificeerd maar ik kan het nu niet terugvinden. Hopelijk niet alleen mondeling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:07

sapphire

Die-hard pruts0r

Dit lijkt bijzonder veel op waar wij mee bezig zijn.

Zoldervloer aanpassen want nooit bedoeld als woonlaag, nokverhogende dakkapel achter over vrijwel de hele breedte (bijna 6m), dakkapel voor en kamerindeling maken.

Onze offerte zit op 60K maar daar moet de veel te dure stucadoor nog af en dan is het 56K dus in dezelfde richting.
ID-College schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:22:
[...]

Mwah, klusje van 50k doen ze wel moeite voor hoor.. Zou ik zelf niet zenuwachtig van worden maar als jij dat wel hebt dan doe je het niet.. Wat jij wilt
Dat zou je denken maar nee, hier genoeg aannemers geweest maar na herhaaldelijk vragen gewoon geen reacties of offerte.

[ Voor 37% gewijzigd door sapphire op 24-06-2024 15:53 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PomPomPom
@sapphire De huur van de kraan om de nok-balk te plaatsten komt er trouwens nog bij.
Dus jullie hebben een meter meer dak voor ongeveer hetzelfde bedrag.

Wij zitten in het midden des lands, ik weet niet of dat uitmaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-07 13:11
Welke regio zit je? Dat scheelt ook nogal. Kennis van mij heeft onlangs een dak vervangen (hele dak strippen) en terug met Unihuppeldepup (23cm dakplaten).

Combinatie met 2 maal dakkapel en dat zat ergens in de 40k range..

Inc hijswerk, ex afwerking binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-07 09:17
barbarbar schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:44:
pakken.

Hoe weet de bouwer dan wat mensen kunnen lenen? Die kan toch niet in jouw financien kijken :) ? De bouwer weet hoeveel extra waarde er aan het huis wordt toegevoegd, maar of een klant dat bedrag ook kan lenen hangt toch echt ook af van zijn financiële draagkracht om die lening te krijgen. Ik kan ook met gemak 100K+ meerwaarde creeeren door een dakopbouw van 20-25m2 op mijn huis te zetten. Maar dat betekent niet dat ik ook 100K mag lenen voor die verbouwing.

Overigens wel eens met je dat de bouwers kijken naar wat het aan waarde oplevert, en dat dat een deel van de reden is dat de prijzen geexplodeerd zijn. Maar je moet daar ook niet teveel waar aan hechten, anders zou het ook zo zijn dat een dakbouw in Utrecht of Amsterdam 2x zo duur is als eentje in Doetinchem of Heerlen. En zou dat het geval zijn dan zou iedere randstedeling een bedrijf uit een uithoek inhuren omdat dat zelfs na reistijd nog uit zou kunnen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07:29
PomPomPom schreef op maandag 24 juni 2024 @ 13:32:
Lengte dakkapel voor 2.30m
Afmeting dakkapel achter 5m

Achter is een nokverhoger langs de hele breedte van het huis. Dat is wat de gemeente wilde, en de vergunning hebben we binnen.
De constructeur kwam via de aannemer, dus eigenlijk omgekeerde volgorde van wat @barbarbar zegt maar zo is het gelopen.

Isolatiewaarde is wel gespecificeerd maar ik kan het nu niet terugvinden. Hopelijk niet alleen mondeling.
Als je een vergunning hebt, dan heb je ook tekeningen. En als het goed is had je voor de vergunning ook de constructiegegevens (tekeningen en berekening) moeten aanleveren… net zoals de gegevens van de isolatiewaarden.

of heb je alleen een vooroverleg gedaan met de gemeente?

Met de gegevens van de vergunning kun je ook de offertes opvragen. De algemene mening op dit forum is vraag 3 dezelfde offertes op om met elkaar te vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barbarbar
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:50
Voordat je lukraak bij willekeurige aannemers offertes gaat opvragen ook eerst wat huiswerk doen. We hebben voor onze nieuwbouw eerst een stuk of 15 bouwers gebeld/gemaild en even kort voorgelegd wat we van plan zijn. Ze waren allen heel eerlijk en gaven ook gewoon aan of ze interesse hadden en advies over wie we het beste konden vragen. Daar zijn uiteindelijk vier uitgekomen waar een serieus orientatiegesprek mee is geweest, en uiteindelijk twee die échte interesse hebben en een hele nette offerte hebben opgesteld, en eentje die wel een offerte had opgesteld maar er weinig moeite voor gedaan had omdat ze nog genoeg werk hadden (dat ie vooraf al aangaf). De twee beste offertes hebben we ze onderling laten zien op bepaalde punten, en zo hebben we bij de eerste keus een hele rits aan extra werk erbij gekregen. Immers hadden we een alternatief op inhoud gelijkwaardig, dan valt er ook te onderhandelen over bepaalde onderdelen.

Als we lukraak wat aannemers hadden gevraagd, hadden we waarschijnlijk ook veel te dure offertes gehad of überhaupt geen antwoord na de eerste gesprek. Je moet er zelf ook beetje handig mee omgaan, of het het uit handen geven en de constructeur dat laten doen. Uiteraard kost dat vooraf geld, maar kan je boel geld schelen later.

[ Voor 12% gewijzigd door barbarbar op 24-06-2024 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geldersscheepje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:57
We hebben een jaar of 8 geleden hetzelfde gedaan, toen waren we ook al ronde de 50k in totaal kwijt. Ik vind het echt geen gekke prijs, eerder vermoed ik dat nog niet alle werkzaamheden zijn opgenomen in de offerte. Mijn advies: ga een avond zitten en loop samen met de beoogde aannemer de werkzaamheden door, spreek je verwachtingen uit en laat die afprijzen. Geloof me, je wil geen gezijk met dit soort werkzaamheden, iets met regen en drup ofzo ..

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PomPomPom
@Bas.013 Zeker, tekeningen en berekening.
Wij dachten wel redelijk moeite te hebben gedaan door 8 aannemers aangeschreven te hebben die allemaal aangeraden zijn door vrienden/kennissen/buurtapp maar als ik @barbarbar hoor kunnen we hier wel meer doen.

We hebben dus met 1 aannemer al een paar keer gesproken, van hem is de offerte. Een ander is lagnsgeweest, heeft gekeken en gemeten maar nog geen offerte gestuurd. We hebben ook een offerte voor 120k wat ik zo idioot vind dat ik eigenlijk niet de moeite heb genomen na te bellen - misschien moet ik dat wel doen. (Heb wel per mail bedankt)

Ik vind het een goede tip van @geldersscheepje om nog eens te kijken of idd alles in de offerte zit.
Hijsen zit er niet in, en elektra zit al goed (de zolder is al in gebruik als werkkamer sinds Corona).
Isolatie is gespecificeerd in mailwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PomPomPom
jantje112 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 17:35:
Welke regio zit je? ...

Combinatie met 2 maal dakkapel en dat zat ergens in de 40k range..

Inc hijswerk, ex afwerking binnen.
Hilversum, maar geen sjieke woning hoor. Jaren 50 en klein.....
Pagina: 1