Vervallen fleet management systeem verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:28
Ik heb een tweedehands auto gekocht die voorheen een leaseauto was. Onlangs ontdekte ik dat er nog een fleet management systeem van Micpoint in de auto is ingebouwd.

Ik wil dit systeem graag verwijderen, maar er zijn geen stekkers, alleen een vaste kabel die volgens mij aan de achterkant van de OBD-poort is gekoppeld voor het ophalen van ritinformatie en rijgedrag.

Ik neem aan dat ik de kabel niet zomaar kan doorknippen, omdat dit ook de werking van de OBD-poort zou kunnen verstoren. Dus dat betekent dat ik de kabels achter de OBD-poort uit elkaar moet halen of heeft iemand hier ervaring mee en een creatieve oplossing gevonden?

Het kastje is ook volledig afgesloten, waarschijnlijk om sabotage te voorkomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QhTTHqLnlCEt4AWVz6lcnMPmvBs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3KKSEmQPcA6J6nuB1PqYZmpK.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:26
niets dat een baksteen en een goede hamer niet op kan lossen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
meestal connect het boxje in de obd poort. en komt er een 2de obd op die plek van de eerste.

anders de obd uitbouwen, draden uit de stekker halen, en op die manier de box los maken.

Maar ik denk niet dat hij hard in de obd verwerkt is, dat kost gewoon uren in montage/
Voor iets dat met 2 obd stekkers net zo goed werkt

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
jack zomer schreef op zondag 23 juni 2024 @ 20:58:
meestal connect het boxje in de obd poort. en komt er een 2de obd op die plek van de eerste.

anders de obd uitbouwen, draden uit de stekker halen, en op die manier de box los maken.

Maar ik denk niet dat hij hard in de obd verwerkt is, dat kost gewoon uren in montage/
Voor iets dat met 2 obd stekkers net zo goed werkt
Nee daar lijkt het helaas niet op de originele obd poort is gewoon aanwezig en vrij dus denk dat ze toch echt aan de achterkant hebben lopen knutselen. Er is ook geen ruimte voor want dan zou de klep voor de obd poort er niet meer op kunnen en dat is heel lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 13:38
Leasemaatschappij bellen of Micpoint direct benaderen

Dit is eveneens een volgsysteem trouwens

[ Voor 64% gewijzigd door pennywiser op 23-06-2024 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Hoe weet jij dat het de orginele is?
Ik heb ook vag Piggyback obd kabels besteld met de originele obd stekkers.

Maar goed, je weet het wanneer je de stekker losmaakt van het dashboard.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
jack zomer schreef op zondag 23 juni 2024 @ 21:10:
Hoe weet jij dat het de orginele is?
Ik heb ook vag Piggyback obd kabels besteld met de originele obd stekkers.

Maar goed, je weet het wanneer je de stekker losmaakt van het dashboard.
Ik heb er al achter gekeken met de camera van mijn telefoon en gekeken waar de kabel eindigt, er zit een behoorlijke warboel aan getapte kabels.

Ja ik zal er niet aan ontkomen om de stekker los te maken van het dashboard. Of wie weet toch eerst maar even de leasemaatschappij of verkopende dealer benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Ik heb het kastje inmiddels kunnen loskoppelen van de OBD interface, zat met een kabel en een kleine modulaire stekker aan de OBD poort vast.

Ik zag ook nog dit zwarte kubusje achter de OBD poort hangen bij de zekeringen etc van mijn Hyundai Kona electric, weet iemand waarvoor dat is? Lijkt ook op een modificatie voor het FMS een GPS antenne?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XZil54Cd9TSUBRvomSpsdrAZwGA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H6TbLGgdYpGEBUSNzC9NNUtx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jb1uK1O-_wBaZI5tE9Cc-4K5vGw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Hw7Ccz1nNmoMd1Mi2h2Jenz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

Mediacj schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 07:50:
Ik zag ook nog dit zwarte kubusje achter de OBD poort hangen bij de zekeringen etc van mijn Hyundai Kona electric, weet iemand waarvoor dat is? Lijkt ook op een modificatie voor het FMS een GPS antenne?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kwa afmetingen/stekkers lijkt het meer een relais. Maar zonder typenr of iets is dat vrij koffiedik kijken :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1