[Car] nieuwe radio gekocht maar werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyFrits
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 25-06-2024
Hallo tweakers,

Ik heb recent een Kenwood kdc-bt640u gekocht en wou hem gebruiken in mijn seat arosa uit 2002.
Na het verwijderen van de oude poineer radio (die het tevens wel nog doet) heb ik de kenwood radio in mijn auto gezet.
Maar hij gaat niet aan en oude doet het wel.
Rare is dat hij wel cd's accepteert en het knopje om de cds te ejecten doet het ook gwoon.
De eject cd knop werkt alleen als ik de kabels rood naar geel heb omgewisselt als je kleur op kleur doet hij helemaal niks en eject knop werkt dan ook niet meer.
Zekering van radio is het ook niet want die heb ik al omgewiselt en bij mijn oude radio daar werkt ie.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Beste antwoord (via JoeyFrits op 25-06-2024 13:36)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je oude heeft een split op de rode naar rood-geel, datzelfde zal je nu moeten doen op je nieuwe kabel, blijkbaar heeft je auto geen ACC lijn?

Kijk eens op de connector van je auto, zit daar op die pin wel een draad? (geen idee welke kleur dat zou moeten zijn bij Seat)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Moderne autoradio's hebben een permanente voeding en een voeding, aangestuurd door het contactslot. Misschien heeft jouw auto deze voorziening niet of het komt niet overeen met het aansluitschema van de radio.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyFrits
Ohh oke is er een manier om hem toch nog te laten werken of is het gwoon niet compatible met oudere autos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Zit nu even bij de specificaties te kijken. Lukt het ook niet om de radio in te schakelen met de telefoon app?

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gebruik je nog de oude ISO-aansluiting van je Pioneer, of heb je een nieuwe voor je Kenwood? Soms hoeft er maar 1-2 pins andersom te zitten, het kan prima zijn dat je ACC/BATT (rood en geel) op de verkeerde pinnen uitkomen, dat je per saldo 1 dode pin en 1 actieve pin hebt. Wissel je ze om, heb je nog steeds 1 dood, maar dan 1 BATT, zodat hij wel passieve power krijgt (en je CD button dus werkt).

Even meten wat je krijgt op rood/zwart en geel/zwart, zowel contact aan als uit.

[ Voor 27% gewijzigd door SinergyX op 23-06-2024 20:04 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:20
Autoradio's hadden in 1991 al een constante en een geschakelde plus aansluiting.
Kenwood had volgens mij het eigenaardige dat de draad die bij andere merken voor de geschakelde plus was (ik meen de gele) bij Kenwood voor de radioverlichting was.
Lang geleden dus pin me er niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyFrits
App lukt niet in verband dat het via bluetooth moet en ik krijg de radio niet aan.
Ik zal wat fotos maken om de boel wat duidelijker te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyFrits
Heb jammer gonoeg geen multi meter op zak dus zou die dan moet lenen of halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyFrits
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IV7LILj8%0D%0AtU_WuZQKNGXY1H668k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Lq3rGUiFGJIutHQrMsvz24v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TvnFlyBjFQXSMberHXyBbYNEAbw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9yaPaHKfiVshm4chYB0rMxbv.jpg?f=fotoalbum_large

Oude iso kabel van de poineer past niet op de kenwood. Gebruik dus deze Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qYC_3d2SCUEECQJSrEBiICgHHWQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/csmz0iRl92SPJ2vooP322TUj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyFrits
Rood en geel omgewiselt doet niks.
Alleen dus cd knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyFrits
Zekeringen van de auto gecheckt ook niks mis mee ook nog omgewiselt en nog steeds niks.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je oude heeft een split op de rode naar rood-geel, datzelfde zal je nu moeten doen op je nieuwe kabel, blijkbaar heeft je auto geen ACC lijn?

Kijk eens op de connector van je auto, zit daar op die pin wel een draad? (geen idee welke kleur dat zou moeten zijn bij Seat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyFrits
Connector van mijn auto?
Sorry heb recent mijn auto dus allemaal nieuw voor mij waar moet die zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyFrits
Op de accu of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyFrits
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OSDjSpT-bP2wpBf_omyjrd1se-4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dp4VKevWDL15WCQimXfkF2Xc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_7gKx2issy6bobhoFm6VM7mBFY8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4lgwhLW0THFpSydzJNrF8qWL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyFrits
Puntje bij paaltje ik heb dus geen acc lijn of hij is kapot.
Dus een iso kabel ombouwen om de radio te laten werken.
En het maakt niet uit of ik een andere koop omdat die kabel anders is.
Wat een gedoe allemaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-SkyLimit
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-05 16:55
@JoeyFrits Ik heb zelf een Volkswagen Polo 9N (2004) welke vergelijkbaar is met jouw Seat Arosa qua bekabeling. Ik heb hier ook flink naar gezocht maar uiteindelijk was het heel simpel je moet de rode draad op de gele aansluiten en de gele op de rode.

Daarna contact aanzetten (ACC) en dan zou het moeten werken. Het kan ook zijn dat je de radio even aan moet drukken via de Source knop. LET OP: als dit het geval is, dan blijft de radio dus ook aanstaan als de sleutel uit het contact is.

P.S. laat ook even een foto zien als je de Kenwood kabel op de bekabeling van de auto hebt aangesloten. Dat maakt het allemaal een stuk duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik kan pin 4 niet goed zien (je eerste foto, zwarte connector tellen vanaf bovenrechts 8 naar linksonder 1), maar dat lijkt een rood/bruin van je ACC lijn. Zet je je contact ook echt om (dashboard lampjes etc aan)?

Makkelijkste test is hetzelfde te doen als met de kabel van je pioneer, pin 7/8 (rood en zwart op de kabel - rood en bruin op je auto connector) kloppen met elkaar, dan enkel geel doorlussen naar rood, zoals je ook ziet op de oude kabel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoeyFrits
Hallo allemaal,
Het is opgelost inderdaad rood en geel moesten op 1 rood. Dankjewel voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-05 19:52
JoeyFrits schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:15:
Hallo allemaal,
Het is opgelost inderdaad rood en geel moesten op 1 rood. Dankjewel voor jullie hulp.
Mooi zo. Ik was te laat met reageren, maar zo heb ik het destijds ook met mijn Arosa gedaan. Er weken maar 2 kabels af van de standaard pin-out.
Stiekem jaloers op die bekerhouders die ik nu niet meer heb :-D

[ Voor 8% gewijzigd door Hijdaar95 op 01-07-2024 13:50 ]

Pagina: 1