Ik had dit al gepost maar zie het nergens meer!
Ik wil - voor een projectje voor een vriend - automatisch bepaalde info van een site opvragen, via de url. Het gaat om pagina: http://www.posters.nl/html/Posters/Nederlands/Algemeen/04Sale.html
De post methode van deze site ziet er zo uit:
<FORM method="POST" name=zoek action="/zoek/zoek.asp" target="onder1" onSubmit="return validate_form()">
en dat is meteen het probleem, want hoe kan ik nu als parameter in de url de zoekwaarde voor het linker invulvakje meegeven en op de submit knop 'laten drukken'...
Dit is de code van het invulvak:
<INPUT NAME="ZoekItem" TYPE="text" SIZE="16" onFocus="ClearBox()" class="dropdown">
</td>
<td valign="top">
<INPUT NAME="naam" TYPE="submit" VALUE=">" ></td>
En hier staat de code voor return validate_form()
<script language="JavaScript">
<!-- Hide
document.zoek.ZoekItem.value = "Vrij zoeken";
function ClearBox() { document.zoek.ZoekItem.value = ""; }
function validate_form() {
validity = true;
if (document.zoek.ZoekItem.value == "" || document.zoek.ZoekItem.value == "VRIJ ZOEKEN") { validity = false; }
if (validity) { } else { }
return validity;
}
Eigenlijk is natuurlijk document.zoek.ZoekItem.value wat ik wil zetten via de url. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik wil - voor een projectje voor een vriend - automatisch bepaalde info van een site opvragen, via de url. Het gaat om pagina: http://www.posters.nl/html/Posters/Nederlands/Algemeen/04Sale.html
De post methode van deze site ziet er zo uit:
<FORM method="POST" name=zoek action="/zoek/zoek.asp" target="onder1" onSubmit="return validate_form()">
en dat is meteen het probleem, want hoe kan ik nu als parameter in de url de zoekwaarde voor het linker invulvakje meegeven en op de submit knop 'laten drukken'...
Dit is de code van het invulvak:
<INPUT NAME="ZoekItem" TYPE="text" SIZE="16" onFocus="ClearBox()" class="dropdown">
</td>
<td valign="top">
<INPUT NAME="naam" TYPE="submit" VALUE=">" ></td>
En hier staat de code voor return validate_form()
<script language="JavaScript">
<!-- Hide
document.zoek.ZoekItem.value = "Vrij zoeken";
function ClearBox() { document.zoek.ZoekItem.value = ""; }
function validate_form() {
validity = true;
if (document.zoek.ZoekItem.value == "" || document.zoek.ZoekItem.value == "VRIJ ZOEKEN") { validity = false; }
if (validity) { } else { }
return validity;
}
Eigenlijk is natuurlijk document.zoek.ZoekItem.value wat ik wil zetten via de url. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Cogito Ergo Credo