Ik zie veel relatief positieve tests en reviews voor cameras op Motorola smartphones, maar heb toch mijn twijfels. Deze reviewer heeft de camera niet alleen getest op stilstaande kwaliteit maar ook met beweging en kwam tot een aantal ontdekkingen die echt ronduit slecht zijn:
YouTube: Motorola Edge 50 Ultra Review | As 'Ultra' as Samsung?
Hij reviewed het nieuwste top end model de edge 50 ultra, maar verteld er ook bij dat hij dezelfde problemen eerder ook al heeft gezien in andere Motorola telefoons, en zelf heb ik dit inderdaad ook gezien in twee eerdere Motorola telefoons.
samengevat:
- De preview matched niet met de uiteindelijk opgeslagen foto
- De autofocus vind vaak zn doel niet
- Bij filmen gaat de autofocus vaak wild om zich heen zoeken
- bij filmen hoor je de autofocus in de audio
- bij beweging in niet optimaal licht is de sluitertijd ruim te lang waardoor de foto zeer vaag wordt ipv scherp zoals je wilt
Ervaren jullie die problemen ook? Wat vinden jullie er van? Heeft het je aan het twijfelen gebracht om een telefoon van een andere fabrikant te kopen?
Alle reacties welkom
Toevoeging augustus 2024:
Ook op Reddit wordt ditzelfde probleem genoemd. Meerdere mensen lopen hier dus tegenaan, en een trage camera is toch echt wel een serieus probleem.
Moto Edge 2021 camera is laggy as hell. When you take the picture theres literally a near 2 second delay after pressing the button where you have to hold your hand still. Zoom is super laggy and difficult to control aswell.
YouTube: Motorola Edge 50 Ultra Review | As 'Ultra' as Samsung?
Hij reviewed het nieuwste top end model de edge 50 ultra, maar verteld er ook bij dat hij dezelfde problemen eerder ook al heeft gezien in andere Motorola telefoons, en zelf heb ik dit inderdaad ook gezien in twee eerdere Motorola telefoons.
samengevat:
- De preview matched niet met de uiteindelijk opgeslagen foto
- De autofocus vind vaak zn doel niet
- Bij filmen gaat de autofocus vaak wild om zich heen zoeken
- bij filmen hoor je de autofocus in de audio
- bij beweging in niet optimaal licht is de sluitertijd ruim te lang waardoor de foto zeer vaag wordt ipv scherp zoals je wilt
Ervaren jullie die problemen ook? Wat vinden jullie er van? Heeft het je aan het twijfelen gebracht om een telefoon van een andere fabrikant te kopen?
Alle reacties welkom
Toevoeging augustus 2024:
Edit 2:Een andere ervaren reviewer constateert dezelfde gebreken met de aansturing van de camera, en hij ontdekt er nog wat meer. En paar van de dingen die hij noemt:
- framerate is vaak niet precies 25 per seconde, en omdat de framerate niet klopt zul je zien dat al het kunstlicht (alles behalve zonlicht) flikkert in je videos.
- De foto wordt te laat genomen waardoor je net het moment mist
- Autofocus gaat soms zoeken terwijl die al klaar had moeten zijn, fotos en videos worden dus onscherp
- Stabilisatie wordt toch niet toegepast op de video die je net genomen hebt
Zijn video is in Hindi maar YouTube kan dit vertalen voor je en wat hij zegt is de moeite waard:
YouTube: Moto Edge 50 Pro has CAMERA ISSUES? Watch this Before you Buy
Voor mij zijn dit dealbreakers. De hardware kan nog zo goed zijn, als m'n fotos en videos vaak mislukken heb ik er niets aan. Ik raad aan weg te blijven bij Motorola en dan toch maar naar een betrouwbaar merk as Samsung te kijken. En dit schrijf ik met een Motorola telefoon naast me, en nadat ik heel veel heb uitgezocht over Motorola telefoons. Hoop dat iemand dit leest en er z'n voordeel mee doet.
Dit is ook wat ik jammer vind bij Tweakers. De redactie reviewed, test, en vergelijkt smartphones maar mist vaak dit soort details in de software. Op papier heeft de Moto 50 Ultra bijvoorbeeld best wel goede hardware, maar pas na veel gebruik gaat je opvallen dat het niet aan jou ligt dat fotos en video steeds net even wat minder zijn. Dat ligt toch echt aan de software. Als je dat eenmaal weet, dan wil je geen Motorola telefoon.
En voor wie hoop heeft dat Motorola dit gaat oplossen met updates, kijk even op het Motorola / Lenovo forum. Er wordt al jaren geklaagd over dit soort issues maar er wordt niet serieus op in gegaan, en sowieso komen er maar weinig updates uit van Motorola.
Ook op Reddit wordt ditzelfde probleem genoemd. Meerdere mensen lopen hier dus tegenaan, en een trage camera is toch echt wel een serieus probleem.
Moto Edge 2021 camera is laggy as hell. When you take the picture theres literally a near 2 second delay after pressing the button where you have to hold your hand still. Zoom is super laggy and difficult to control aswell.
[ Voor 51% gewijzigd door Perihelion op 23-08-2024 13:43 . Reden: Nieuwe review toegevoegd ]
Er is nog zoveel te verbeteren on-line.