Geen wifi op PC als smart wifi pod aanstaat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnh300
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-05 12:56
Beste tweakers,

Ik heb vandaag mijn nieuwe pc gebouwd. Echter had ik constant problemen met de wifi verbinding. Na meerdere keren drivers opnieuw te installeren en mijn wifi gereset te hebben heb ik het opgegeven. Toen heb ik opnieuw windows geinstalleerd in de hoop dat dit de oplossing is. Maar nee! Ook niet.

Bij toeval trek ik de stekker van de ziggo smartwifi pod eruit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ij_-N3HRgXBzscfJHdrlxGi1XJ8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/M0zFbj47wfvgmp3lyUJB3IGp.png?f=user_large
En ja hoor, direct goed internet op de pc. Ik heb dit nu meerdere keren geprobeerd. Als de smart wifi pod aanstaat, en ik de pc aanzet. Heeft de pc geen internet verbinding. Soms verbind hij wel met wifi maar heb ik geen internet.

Nu mijn vraag: hoe kan dit, en hoe kan ik het oplossen. Ik kwam er met ziggo niet uit aan de telefoon. Er kan een monteur langskomen maar ik hoop het zelf te kunnen oplossen. Ik kan een en ander instellen als ik inlog op mijn router. Echter weet ik niet wat ik precies moet aanpassen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:23
Je hebt 1 smart wifi pod? En wat zend die uit 2,4GHz, 5GHz? En je modem/router wat zend die uit? Namen van beide netwerken? Ik zou eens proberen te scannen met een wifi scan app.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Begin inderdaad eens met een overzicht van alle netwerkapparaten die je hebt (merk+model, staan geheid op sticker onderop appraat) en hoe ze onderling verbonden zijn (draad? zo ja, in welke poort? Draadloos? zo ja, welke band?)

Daarnaast zou het nuttig zijn om op je PC te draaien:
code:
1
netsh wlan show interface

Doe dat zowel als het 'goed' is als wanneer je geen werkende internet hebt. Dat zou eea kunnen verhelderen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnh300
The Reeferman schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 22:27:
Je hebt 1 smart wifi pod? En wat zend die uit 2,4GHz, 5GHz? En je modem/router wat zend die uit? Namen van beide netwerken? Ik zou eens proberen te scannen met een wifi scan app.
Zover ik weet zenden de router en smart wifi pod 2,4ghz en 5ghz uit.

De namen zijn hetzelfde, vroeger had ik een wifi versterker welke een “eigen” netwerk had waarmee je met een wachtwoord moet verbinden. Maar als je nu met de router verbind verbind je zo nodig automatisch met de smart wifi pod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

dnh300 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 11:10:
[...]

Zover ik weet zenden de router en smart wifi pod 2,4ghz en 5ghz uit.

De namen zijn hetzelfde, vroeger had ik een wifi versterker welke een “eigen” netwerk had waarmee je met een wachtwoord moet verbinden. Maar als je nu met de router verbind verbind je zo nodig automatisch met de smart wifi pod.
Mooi, maar je geeft nog steeds geen technische info over de situatie. Kun je kijken naar de dingen die ik hierboven vraag?

dion_b in "Geen wifi op PC als smart wifi pod aanstaat"

[ Voor 40% gewijzigd door dion_b op 29-06-2024 12:22 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:45
dnh300 schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 21:26:
Nu mijn vraag: hoe kan dit, en hoe kan ik het oplossen. I
Eerste wat mij te binnenschiet: De wifipod en de PC hebben hetzelfde IP-adres.

Maak je gebruik van de (standaard) DHCP-instellingen van Ziggo of gebruik je statische IP-adressen?

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnh300
dion_b schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 12:21:
[...]

Mooi, maar je geeft nog steeds geen technische info over de situatie. Kun je kijken naar de dingen die ik hierboven vraag?

dion_b in "Geen wifi op PC als smart wifi pod aanstaat"
Bedankt voor alle reacties.

Het merk van de router is Sagemcom het model is F3896LG-ZG. De router staat ingesteld op het uitzenden van zowel 2,4ghz als 5ghz. Dit staat op automatisch.

De ‘smart wifi pod’ is een segemcom F266v2lG-ZG.

Als ik in het opdrachtpromt jou tekst invoer wanneer de verbinding goed is (en de smart wifi pod dus uitstaat) is de computer verbonden op 2,4ghz, wanneer de wifi pod aanstaat en ik dus geen internet heb op de pc en wel soms wifi signaal is de computer verbonden met 5ghz aan de smart wifi pod. Dit is een verschil in beide lijstjes samen met het BSSID nummer en het kanaal nummer. Is er verder iets belangrijks in dit lijstje wat handig is om te weten?

Het MAC en IP adres van de computer en smart wifi pod zijn beide verschillend. Hier is dus geen conflict mogelijk denk ik? De smart wifi pod is draadloos verbonden met de router.

Bij DHCPv6 server staat er een vinkje bij Stateless (SLAAC) je zou dit kunnen wijzigen naar Stateful (DHCPv6).

Ik hoop dat ik zo het belangrijkste heb en anders hoor ik graag wat ik nog moet toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnh300
FredvZ schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 12:35:
[...]

Eerste wat mij te binnenschiet: De wifipod en de PC hebben hetzelfde IP-adres.

Maak je gebruik van de (standaard) DHCP-instellingen van Ziggo of gebruik je statische IP-adressen?
De computer en smart wifi pod hebben beide een eigen IP-adres. Zover ik weet gebruik ik de standaard instellingen aangezien ik nooit iets heb gewijzigd.

[ Voor 6% gewijzigd door dnh300 op 01-07-2024 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:09
Is die wifi pod bedraad of draadloos aangesloten?

Indien draadloos, staat die op een plek waar goed wifi is? Anders de pod dichtbij t zigto modem
Plaatsen

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

dnh300 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 22:20:
[...]

Bedankt voor alle reacties.

Het merk van de router is Sagemcom het model is F3896LG-ZG. De router staat ingesteld op het uitzenden van zowel 2,4ghz als 5ghz. Dit staat op automatisch.

De ‘smart wifi pod’ is een segemcom F266v2lG-ZG.

Als ik in het opdrachtpromt jou tekst invoer wanneer de verbinding goed is (en de smart wifi pod dus uitstaat) is de computer verbonden op 2,4ghz, wanneer de wifi pod aanstaat en ik dus geen internet heb op de pc en wel soms wifi signaal is de computer verbonden met 5ghz aan de smart wifi pod. Dit is een verschil in beide lijstjes samen met het BSSID nummer en het kanaal nummer. Is er verder iets belangrijks in dit lijstje wat handig is om te weten?
Ja, vrijwel al de dingen die je niet noemt - welk chip je netwerkadapter heeft, welke link rates je haalt en wat signaalsterkte is, plus de BSSID van je AP kan aangeven of je verbonden bent via AP of modemrouter. Op basis van vergelijking tussen die waardes als het goed is en als het slecht is kunnen we waarschijnlijk een stuk meer achterhalen over waarom het zo werkt. Kun je anders de output hier knippen/plakken, met - als je je zorgen maakt om privacy - de SSID en de BSSID van je netwerkadapter eruit geknipt.
Het MAC en IP adres van de computer zijn beide verschillend. Hier is dus geen conflict mogelijk denk ik? De smart wifi pod is draadloos verbonden met de router.
OK, die draadloze verbinding kan er ook iets mee te maken hebben.Mogelijk staat de pod te ver van de modemrouter vandaan. Het zou kunnen dat je via 5GHz verbindt met de pod, maar de pod zelf nauwelijks een werkende verbinding heeft met de modemrouter, terwijl je met 2.4GHz rechtstreeks (zij het traag) met de modemrouter verbindt.

Bij mesh moet je de pods niet plaatsen waar het signaal slecht is, maar halverwege tussen de modemrouter en waar het signaal slecht is, aangezien het zelf goed signaal moet opvangen en dan weer uitzenden de andere kant op. Staat je pod eerder halverwege, of staat het helemaal op plek waar je signaal nodig hebt? In dat laatste geval zou het verplaatsen van de pod flink kunnen helpen. Clou is dat in een moderne woning met betonvloeren het signaal in de regel zelfde pad volgt als je zelf zou lopen, dus door het trapgat. Ongeveer halverwege jouw looproute is gelijk ook ongeveer halverwege signaalverloop.
Bij DHCPv6 server staat er een vinkje bij Stateless (SLAAC) je zou dit kunnen wijzigen naar Stateful (DHCPv6).
Dit is allemaal layer 3 (IP) terwijl je problemen daaronder zitten. IP heeft geen invloed op 2.4GHz vs 5GHz of repeater aan/uit. Pas als dat allemaal op orde is en je nog steeds problemen hebt heeft het zin naar IP te kijgen. SLAAC wordt overigens beter ondersteund dan DHCPv6, dus vooralsnog geen inidatie dat hier iets verkeerd zou staan.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnh300
dion_b schreef op maandag 1 juli 2024 @ 22:39:
[...]

Ja, vrijwel al de dingen die je niet noemt - welk chip je netwerkadapter heeft, welke link rates je haalt en wat signaalsterkte is, plus de BSSID van je AP kan aangeven of je verbonden bent via AP of modemrouter. Op basis van vergelijking tussen die waardes als het goed is en als het slecht is kunnen we waarschijnlijk een stuk meer achterhalen over waarom het zo werkt. Kun je anders de output hier knippen/plakken, met - als je je zorgen maakt om privacy - de SSID en de BSSID van je netwerkadapter eruit geknipt.

[...]

OK, die draadloze verbinding kan er ook iets mee te maken hebben.Mogelijk staat de pod te ver van de modemrouter vandaan. Het zou kunnen dat je via 5GHz verbindt met de pod, maar de pod zelf nauwelijks een werkende verbinding heeft met de modemrouter, terwijl je met 2.4GHz rechtstreeks (zij het traag) met de modemrouter verbindt.

Bij mesh moet je de pods niet plaatsen waar het signaal slecht is, maar halverwege tussen de modemrouter en waar het signaal slecht is, aangezien het zelf goed signaal moet opvangen en dan weer uitzenden de andere kant op. Staat je pod eerder halverwege, of staat het helemaal op plek waar je signaal nodig hebt? In dat laatste geval zou het verplaatsen van de pod flink kunnen helpen. Clou is dat in een moderne woning met betonvloeren het signaal in de regel zelfde pad volgt als je zelf zou lopen, dus door het trapgat. Ongeveer halverwege jouw looproute is gelijk ook ongeveer halverwege signaalverloop.

[...]

Dit is allemaal layer 3 (IP) terwijl je problemen daaronder zitten. IP heeft geen invloed op 2.4GHz vs 5GHz of repeater aan/uit. Pas als dat allemaal op orde is en je nog steeds problemen hebt heeft het zin naar IP te kijgen. SLAAC wordt overigens beter ondersteund dan DHCPv6, dus vooralsnog geen inidatie dat hier iets verkeerd zou staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fzj0-g70o5KWPucQPKfCCvghlzo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZGsTybfFBMDwkEIBum1IL82j.jpg?f=fotoalbum_large
Verbonden met router

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pk-kV8QqC7cfQQ0dtMJ3fX4DgUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ZwNhF8sLGzqGYOTSeHun5tO.jpg?f=fotoalbum_large
Verbonden wanneer de smart wifi pod aanstaat, ik gok dat dit een verbinding is met de smart wifi pod.

Er is goede wifi in de kamer waar de pod staat, ik heb hier met de pc, telefoon en andere apparaten meestal vol bereik.

[ Voor 33% gewijzigd door dnh300 op 02-07-2024 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnh300
laurens0619 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 22:37:
Is die wifi pod bedraad of draadloos aangesloten?

Indien draadloos, staat die op een plek waar goed wifi is? Anders de pod dichtbij t zigto modem
Plaatsen
Draadloos, op een plek waar goede wifi is. De pod doet zijn werk ook prima. Voor alle apparaten. Alleen heeft de pc er problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

dnh300 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 12:21:
[...]

[Afbeelding]
Verbonden met router

[Afbeelding]
Verbonden wanneer de smart wifi pod aanstaat, ik gok dat dit een verbinding is met de smart wifi pod.
Aangezien je de BSSID van de AP verhult kunnen we daar niets over zeggen.

Verder is de signaalsterkte van de verbinding prima, 80% komt overeen met -60dBm, 92% komt overeen met -54dBm, beide ruim boven de -67dBm wat je voor een goede verbinding nodig hebt. De link rates kloppen ook met wat je zou verwachten voor die signaalwaardes.

Addertje is dat die -60dBm bij 2.4GHz verbinding op de router impliceert dat de 5GHz verbinding met de router een stuk zwakker zou zijn op deze locatie. Dat is hoe de pod moet verbinden met de router en als dat (zeer) slecht is kan het de problemen verklaren.
[q]
Er is goede wifi in de kamer waar de pod staat, ik heb hier met de pc, telefoon en andere apparaten meestal vol bereik.
Aangezien die apparaten niet aangeven waar ze mee verbonden zijn (BSSID en band) zegt dat nog niet zoveel.

Je zegt dat de pod in de kamer is. Is dat dezelfde kamer waar je met je PC staat? Zo ja staat de pod verkeerd en moet hij dus halverwege tussen die kamer en de modemrouter beneden staan.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:09
Probeer eens een driver update, handmatig van de realtek website.

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnh300
laurens0619 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:11:
Probeer eens een driver update, handmatig van de realtek website.
De nieuwste driver is geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnh300
dion_b schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 12:48:
[...]

Aangezien je de BSSID van de AP verhult kunnen we daar niets over zeggen.

Verder is de signaalsterkte van de verbinding prima, 80% komt overeen met -60dBm, 92% komt overeen met -54dBm, beide ruim boven de -67dBm wat je voor een goede verbinding nodig hebt. De link rates kloppen ook met wat je zou verwachten voor die signaalwaardes.

Addertje is dat die -60dBm bij 2.4GHz verbinding op de router impliceert dat de 5GHz verbinding met de router een stuk zwakker zou zijn op deze locatie. Dat is hoe de pod moet verbinden met de router en als dat (zeer) slecht is kan het de problemen verklaren.
[q]
[...]

Aangezien die apparaten niet aangeven waar ze mee verbonden zijn (BSSID en band) zegt dat nog niet zoveel.

Je zegt dat de pod in de kamer is. Is dat dezelfde kamer waar je met je PC staat? Zo ja staat de pod verkeerd en moet hij dus halverwege tussen die kamer en de modemrouter beneden staan.
Top om te lezen dat het signaal goed is, dankjewel.

De pod staat inderdaad in dezelfde kamer als mijn pc. Dit is op de eerste verdieping. Ik heb deze locatie uitgekozen omdat ik op deze manier goede wifi heb op zolder en in de tuin. Als ik de wifi pod op een andere locatie zet heb ik een van de twee niet. Sinds kort heb ik deze pc en is dit probleem begonnen. De PC is het ENIGE apparaat waarmee ik dit probleem ervaar. Niet met mijn telefoon, laptop of chromecast welke ik in dezelfde kamer als de pc gebruik.

De locatie was goed voor mijn situatie. Ik heb het BSSID doorgekrast omdat wat je zei over de privacy. Als dit geen probleem is zal ik deze ook uploaden hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnh300
Ik heb tot nu toe maar de wifi versterker uit het stopcontact. Op deze manier heb ik perfecte wifi. Tot vandaag, het is raak zelfs zonder dat de versterker aanstaat.

Mijn telefoon, laptop en andere apparaten in dezelfde kamer hebben nergens last van. Pc schiet steeds van “verbonden geen internet” naar even wel bereik. Dit is sinds er vanmiddag stroom uitval was toen ik op de pc aan het werk was. Heb de driver opnieuw geinstalleerd, en de pc opnieuw opgestart. Geen resultaat.

Iemand wellicht nog een idee?

Bewerkt: Ik heb nu een gastnetwerk aangezet, hiermee verbind de pc goed en kan ik op het internet surfen zonder problemen.

[ Voor 10% gewijzigd door dnh300 op 16-07-2024 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnh300
En sinds vandaag werkt het gast netwerk ook niet meer, ik ben ten einde raad. Ik leg nu maar een internet kabel van de router beneden door de gang en de trap naar de kamer waar mijn computer staat. Maar als iemand nog een idee heeft, heel graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-05 21:47
Verbind je PC eens bedraad met de WiFi pod. Hij heeft daar speciaal netwerk aansluitingen voor.

Het lijkt of je wifi adapter of stuurprogramma's ergens bokken. Probeer eens een andere netwerkadapter. Bijvoorbeeld een USB versie. Zet wel de adapter van je PC even uit in de netwerk settings.

En gezien het bovenstaande: je bent aan het probleem zoeken. Dus dat je in je tuin en elders in huis geen WiFi meer hebt als je de WiFi pod verplaatst doet er nu even niet toe. Je bent nu even puur met de PC bezig om er achter te komen wat werkt.

Ik gok op een defect rakende WiFi adapter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-05 09:43

Grannd

da Granndest

Je zou ook nog kunnen testen met een wifi hotspot van je telefoon, als daar (vroeg of laat) ook wifi-problemen mee zijn heb je volledig uitgesloten dat het aan de Ziggo-apparatuur ligt en weet je zeker dat het een software of misschien wel hardware probleem in je PC is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnh300
ucsdcom schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:46:
Verbind je PC eens bedraad met de WiFi pod. Hij heeft daar speciaal netwerk aansluitingen voor.

Het lijkt of je wifi adapter of stuurprogramma's ergens bokken. Probeer eens een andere netwerkadapter. Bijvoorbeeld een USB versie. Zet wel de adapter van je PC even uit in de netwerk settings.

En gezien het bovenstaande: je bent aan het probleem zoeken. Dus dat je in je tuin en elders in huis geen WiFi meer hebt als je de WiFi pod verplaatst doet er nu even niet toe. Je bent nu even puur met de PC bezig om er achter te komen wat werkt.

Ik gok op een defect rakende WiFi adapter.
Dit is een goede, maar zoon usb adaptertje heb ik niet. Een defect rakende adapter zou wel snel zijn want de pc is gloednieuw heb hem nog geen twee maanden.

Ik heb nu de wifi versterker op een andere plek gezet waardoor ik vanaf daar een internet kabel uit het zicht naar mijn pc kan leggen. De kabel werkt perfect dus dat laat ik voor nu maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnh300
Grannd schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 13:55:
Je zou ook nog kunnen testen met een wifi hotspot van je telefoon, als daar (vroeg of laat) ook wifi-problemen mee zijn heb je volledig uitgesloten dat het aan de Ziggo-apparatuur ligt en weet je zeker dat het een software of misschien wel hardware probleem in je PC is.
Dit is een goede, pc werkt perfect op de hotspot van mijn mobiel. Ik werk soms thuis dus ik heb het nu opgelost met de wifi versterker op een andere plek en vanaf daar een kabel uit het zicht naar de pc.

Bedankt voor alle reactie’s voor nu is het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnh300
Helaas heb ik toch weer problemen met mijn pc. Het is weken goedgegaan. Echter heeft nu ook de bekabelde verbinding regelmatig problemen. Deze zelfde kabel werkt in mijn laptop naar behoren.

In mijn pc werkt deze echter de ene keer niet en de andere keer wel. Helaas nu minder wel dan niet.

Iemand een idee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/62_kc2WeeixT9prfdLdaENomt7E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IMUHZ0w5I5fpKtM65jHNrytt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W9IorX-BABPeQIkHrVkwzKSxJGw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I8DuQKlK74Eko62G1RPv69cI.jpg?f=fotoalbum_large

Het lijkt wel of de pc twee bekabelde internet verbindingen kent… En ik denk hierdoor soms de “verkeerde” pakt?

[ Voor 10% gewijzigd door dnh300 op 09-09-2024 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-05 21:07
Als de kabel bij de PC soms problemen geeft en bij de laptop niet dan is de kabel het probleem; verschillende netwerkadapters zullen verschillend reageren op een kabel die (net) buiten specs is.

Vaak is het probleem dat een plug of connector niet goed contact maakt met de kabel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
Het feit dat als je de pod uitzet de pc verbind op de 2,4Ghz band doet vermoedden dat in de kamer waar de pc en de pod staan er niet genoeg signaal van de 5Ghz band doorkomt.

Je pod staat dus op de verkeerde plaats, hij moet ergens komen waar er minder demping tussen de router en die pod zit.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-04 11:42
En geef je apparatuur een statisch IP adres vanuit de router. Op zowel de mac van de wifi als van de ethernet verbinding. Uiteraard wel verschillende ip adressen.

• Ben(V)
@OmeAnne En wat zou dat voor nut hebben voor dit issue?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:04
Is de kabel die je gebruikt zelf gemaakt, of heb je hem met de stekkers er op gekocht?

Iets wat ik nog niet gezien heb geloof ik is trouwens de modem/router stekker er 10 seconden uit en weer in. Heb je dat al geprobeerd? Ik ben geen expert, maar de problemen klinken zo vaag dat een reset misschien de oplossing is. Zover ik kan zien heb je tot nu toe alleen de versterker van de spanning gehad.

• OmeAnne
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-04 11:42
Ben(V) schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:27:
@OmeAnne En wat zou dat voor nut hebben voor dit issue?
Omdat je kans hebt dat de smart wifi pod het ip adres van de pc kaapt.
Het hoeft niet de oorzaak te zijn, maar dan heb je het wel uitgesloten en hoe meer dingen je uit kunt sluiten, hoe dichter je bij het daadwerkelijke probleem komt.

En dat ze beide een verschillende mac hebben is leuk, maar dat wil niet zeggen dat ze beide niet hetzelfde IP adres kunnen krijgen. Dus beide apparaten een statisch IP adres geven in de router en dan weet je dat dat het probleem niet meer kan zijn.

• Ben(V)
Als er een dubbel ipadres is werkt je hele netwerk niet meer, dus dat heeft hier niets mee te maken.

En dhcp zorgt ervoor dat zoiets ook helemaal niet kan, dat kan alleen als je zelf de ipadressen instelt en dat fout doet.

• dnh300
EricJH schreef op maandag 9 september 2024 @ 22:55:
Als de kabel bij de PC soms problemen geeft en bij de laptop niet dan is de kabel het probleem; verschillende netwerkadapters zullen verschillend reageren op een kabel die (net) buiten specs is.

Vaak is het probleem dat een plug of connector niet goed contact maakt met de kabel zelf.
Het is een Cat 6 kabel, en hij ‘klikt’ goed in de pc.

• dnh300
Erwin537 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:43:
Is de kabel die je gebruikt zelf gemaakt, of heb je hem met de stekkers er op gekocht?

Iets wat ik nog niet gezien heb geloof ik is trouwens de modem/router stekker er 10 seconden uit en weer in. Heb je dat al geprobeerd? Ik ben geen expert, maar de problemen klinken zo vaag dat een reset misschien de oplossing is. Zover ik kan zien heb je tot nu toe alleen de versterker van de spanning gehad.
Het is een standaard kabeltje, cat 6. Ik heb de pc, smart wifi pod, ziggo modem allemaal al meerdere keren uit de stekker gehad. PC aan/uit knop ingedrukt gehouden zodat de stroom er echt af is. En via de ziggo app kan je een softreset uitvoeren op de smart wifi pod, ook geprobeerd. Het is inderdaad een heel vaag probleem…

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:04
Als je nu je PC via kabel aangesloten hebt, kan je dan de wifi chip op je PC eens uitschakelen (of beter nog tijdelijk verwijderen)?

• Ben(V)
Het is geen vaag probleem, die pod heeft gewoon een slechte verbinding met je router (te veel demping).

• dnh300
Ben(V) schreef op woensdag 11 september 2024 @ 14:53:
Het is geen vaag probleem, die pod heeft gewoon een slechte verbinding met je router (te veel demping).
Dat denk ik niet aangezien de laptop geen problemen geeft op de pod. En ik heb het niet “even snel” getest. Meerdere dagen op de laptop gewerkt aan de kabel omdat de pc dan niet werkte.

Nu werkt de pc ondertussen al weer dagen goed…
Pagina: 1