Toon posts:

Wel pingen, wel internet, geen netwerkomgeving

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 computers op een coax netwerkje. Eentje draait sygate en verdeeld het internet. De twee andere computers heb ik net opnieuw moeten instaleren vanwege een virale infectie... Het leek allemaal prima te werken, op beide computers direct internet. De problemen begonnen zodra ik een aantal directory's wilde gaan sharen ("I want to be able to give others access to my files" aangevinkt in netwerkproperties)
Nu kan ik ineens op beide computers de netwerkomgeving niet meer exploren "Windows is unable to gain acces to the network". Deze melding krijg ik op beide computers. Ik kan wel gewoon pingen. Op beide computers draait win ME.
Ik heb voor dit griepje nooit problemen gehad... :?

Heeft iemand de oplossing?

BTW: een search leverde weinig bruikbare tips op

Verwijderd

Maak ik wel eens vaker mee met windows. Probeer je schijf te benaderen met het maken van netwerkverbinding. Pak een gewenste drive letter en connect m.b.v. \\servernaam\sharenaam. (dacht dat ze dit unc paden noemden maar ben niet helemaal zeker) Of zoek de pc op ipadres.

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 08:00

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Op maandag 10 september 2001 19:19 schreef Themis het volgende:
Ik heb 3 computers op een coax netwerkje. Eentje draait sygate en verdeeld het internet. De twee andere computers heb ik net opnieuw moeten instaleren vanwege een virale infectie... Het leek allemaal prima te werken, op beide computers direct internet. De problemen begonnen zodra ik een aantal directory's wilde gaan sharen ("I want to be able to give others access to my files" aangevinkt in netwerkproperties)
Nu kan ik ineens op beide computers de netwerkomgeving niet meer exploren "Windows is unable to gain acces to the network". Deze melding krijg ik op beide computers. Ik kan wel gewoon pingen. Op beide computers draait win ME.
Ik heb voor dit griepje nooit problemen gehad... :?

Heeft iemand de oplossing?

BTW: een search leverde weinig bruikbare tips op
Kun je misschien wat meer details geven over hoe je precies hebt aangevinkt de mappen te delen. Daar kan namelijk het probleem liggen. En wat ook wel even makkelijk om te weten is, welke windows versie gebruik je en is dat dezelfde als daarvoor?

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
firewall?? :z

Verwijderd

Wilde dus net een topic gaan plaatsen met zelfde soort vraag....

Heb mijn pc geformateerd. Alles het zelfde ingesteld (server is nix aan veranderd) en internet werkte ook gelijk dus leek fantastisch O+ .
Maar nu wil ik al mij bestande die ik op de server gestald heb weer terug halen en de server is niet te zien..server ziet mij ook niet...maar een ping werkt wel.dus ik snap het niet meer :?

Graag tips :*

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

dat probleem heb ik zo vaak! ik kan wel gamen, inetten, pingen enz. maar netwerkomgeving ho maar :r :'( :(

iStockphoto

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook een keer gehad. het bleek dat de netwerk protocollen niet goed waren geinstalleerd.
Gooi tcp/ip protocol eruit en installeer het opnieuw.

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 20:59 schreef cheshire87 het volgende:
dat probleem heb ik zo vaak! ik kan wel gamen, inetten, pingen enz. maar netwerkomgeving ho maar :r :'( :(
en hoe los je het dan doorgaans op :?

Verwijderd

Same prob hier, wel internet op adsl 1024 maar geen omgeving (niet in w2k sp2 en ook niet in RH 7.1 )

heb het maar opgegeven en up alles gewoon naar webserver om het dan maar op de andere te downen :)

Greets

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er net achter dat als ik netbeui als default protocol instel ik wel m'n netwerkomgeving kan verkennen.
Als ik tcp-ip en netbeui heb geinstalleerd en tcp-ip als default instel blijf ik hetzelfde probleem hebben.. :?
Ik kan nu als oplossing wel op alle computers netbeui gaan instaleren, maar voordat ik alles opnieuw instaleerde werkte het ook gewoon met aleen tcp-ip. Ik snap er echt geen kont van. Welke briljante tweaker kan me dit uitleggen?

Ik ben er ook achter dat het niet uitmaakt of ik die filesharing aan heb gevinkt of niet. Ook als ik geen mappen kan sharen, kan ik de netwerkomgeving niet verkennen als ik tcp-ip als default protocol gebruik.
Welke briljante tweaker kan me dit uitleggen?

Cyspoz: Ik heb gewoon bij de netwerkeigenschappen file and printersharing aangevinkt staan dat ik mijn bestanden weel delen. Ik gebruik Win ME, en die gebruikte ik daarvoor ook al op beide computers, die nu weigeren te doen wat ik wil.

TheElectroMaster: Ik heb m'n netwerkaart al eens verwijderd uit de netwerkeigenschappen en daarna weer geinstaleerd met tcp-ip, maar het hielp helaas niet.

• Tazzy
  • Laatst online: 10:26
Vraagje? kan je wel een verbinding maken met \\-IP adres-\sharenaam?

If so, dan moet je iets dan regelen wat naam resolutie doet (WINS of DNS dus).

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 16:50

Unagi

Always aware...

*Kick*

Ik heb dit probleem ook en zou ook graag willen weten hoe 't komt

Verwijderd

Op dinsdag 11 september 2001 10:27 schreef Tazzy het volgende:
Vraagje? kan je wel een verbinding maken met \\-IP adres-\sharenaam?

If so, dan moet je iets dan regelen wat naam resolutie doet (WINS of DNS dus).
jups, \\ ip adrs doet het wel :)
maar kan het zo zijn dat wins of dns nu anders moeten dan vorige keer dat ik wel op netwerk zat en zichtbaar was :?

Verwijderd

Nu word ie nog leuker, 'k heb dus het e.a. aan wins en dns aangepast en nu zie ik de andere pc's wel, maar me zelf niet meer :? :?

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Bestands deling aan gezet?? ga er van uit van wel, maar je weet maar nooit...
Tevens ook vaak genoeg op de F5 knop rammen, dit doet bijgaans ook goede dingen, en anders idd nog eens goed naar de netwerk protocollen kijken, o ja,en laat ff weten welke protocollen het zijn...
Misschien dat we daar meer mee kunnen

edit:

la maar die protocllen, waarom trouwens en netbeui, en tcp ip, waarom niet alleen tcp ip :?

Verwijderd

Hier hetzelfde probleem..... 8 pc's varierend van 95,98, me en 2000. Ene keer wel, andere keer niet. Meestal na rebooten server (winroute) doet ie het weer. Maar internet doet het wel altijd. Blijft kut dat windows. Volgens mij heeft het niks met server te maken want dan zouden de andere computers elkaar wel moeten zien.

ps overal filesharing aan, tcp-ip en geen firewall (behalve server)

• cyspoz
  • Laatst online: 15-07 08:00

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Je moet in iedergeval geen netbui gebruiken. Ik snap soms niet helemaal waar mensen die problemen vandaan halen. Maar goed. Je moet wel altijd even windows de tijd geven om zijn netwerk omgeving op te bouwen. Wat je in iedergeval kan proberen is te zoeken naar een pc. Het komt namelijk wel eens voor dat je naar een pc zoekt en dan wel vind terwijl niet in netwerk omgeving is. Na zoeken en vinden kun je dan pc ook zien in netwerkomgeving.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Beetje oud draadje, vind je ook niet :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.