Karmapunten zonder enige inbreng

Pagina: 1
Acties:
  • 1.513 views

Vraag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
tarik1998
...
Het is geen probleem, maar ik ben wel gewoon benieuwd. Hoe dan?
...
Persoon brengt nergens wat in, maar vergaart wel punten... en het loopt erg hard op.
Op zich niet zo netjes tegenover mensen die wel moeite ergens in steken.
...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9iPIk8rZXmVWIzec-QUmPm54m7Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OaqYp2LusdSJlPi1tkZOpZXn.png?f=fotoalbum_large
...
Nvt
...

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-05 12:55

Sebazzz

3dp

Aan de karmaverdeling te zien krijgt deze persoon karma door productinformatie bij te werken, en al jaren lang. Dat hoeft dus niet per se "geen moeite" te betekenen, maar wellicht slechts "solist".

Tenzij dit een Selenium script achter deze persoon is, maarja, hij gebruikt/incasseert de karma ook niet.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:46
Het valt wel op dat het bijna allemaal Smartphonehoesjes zijn. Iemand die met de hand productinformatie van 161670 smartphonehoesjes bijwerkt lijkt mij sterk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Sebazzz schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 20:22:
Aan de karmaverdeling te zien krijgt deze persoon karma door productinformatie bij te werken, en al jaren lang. Dat hoeft dus niet per se "geen moeite" te betekenen, maar wellicht slechts "solist".

Tenzij dit een Selenium script achter deze persoon is, maarja, hij gebruikt/incasseert de karma ook niet.
Ja, dan hoeft hij daar toch niet zo geheimzinnig over te doen? Het is maar net waar je interesse's liggen toch? :)

Andere vraag... productinformatie aanpassen van auto's (karmakeizer BMW, Mercedes, Audi...) en andere merken op Tweakers? In de forumtopics betreft die auto's is hij niet te vinden, zoals ook te zien aan zijn reacties. Hoe kan hij toch op die merken zoveel punten vergaren? Vreemd toch? Of zoals hij zegt: 'niet te begrijpen'.

[ Voor 32% gewijzigd door CreativeS op 22-06-2024 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
dylan111111 schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 20:27:
Het valt wel op dat het bijna allemaal Smartphonehoesjes zijn. Iemand die met de hand productinformatie van 161670 smartphonehoesjes bijwerkt lijkt mij sterk.....
Precies... ik vond het eerst niet zo vreemd, maar toen ik me erin ging verdiepen. Het klopt niet.
En het feit dat hij zelf aan aanhaalt dat het 'volledig legaal' is... dan is het vaak andersom :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:59
CreativeS schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 20:27:
Andere vraag... productinformatie aanpassen van auto's (karmakeizer BMW, Mercedes, Audi...) en andere merken op Tweakers? In de forumtopics betreft die auto's is hij niet te vinden, zoals ook te zien aan zijn reacties. Hoe kan hij toch op die merken zoveel punten vergaren? Vreemd toch? Of zoals hij zegt: 'niet te begrijpen'.
Die merken maken ook smartphonehoesjes.

merk: BMW
merk: Mercedes-Benz

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Zal vast iemand zijn die bij een smartphonehoesjes webshop werkt, interessant account :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ja zover ga ik niet met mijn 'liefde' voor BMW... thanks voor de opheldering.
Wel gek/vreemd dat dat gekoppeld is aan de onderwerpen op het forum.

[ Voor 8% gewijzigd door CreativeS op 22-06-2024 20:37 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:54

crisp

Devver

Pixelated

Het is inderdaad legitiem, maar je kan je afvragen of we het aandragen van producten in de pricewatch wellicht iets te hoog waarderen ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ere wie ere toekomt natuurlijk... voor al dat werk... maar is de koppeling tussen merknamen ook niet wat te groot/divers? Tuurlijk... 'kenner' in smartphonehoesjes, maar dat aan al die merken koppelen? Misschien iets té?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik vind het wel grappig dat iemand zich hier zó druk om kan maken dat je zelfs de beste persoon gaat lastigvallen op z'n profielpagina en een heel topico opent :+

Pricewatch is toch wel een heel belangrijk onderdeel van Tweakers, dus toch alleen maar mooi dat iemand daar moeite in wil steken? Ja hij krijgt wat digitale punten, maar je kunt er geen reet mee, dus wat kan 't verder kwaad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 08:13
Gezien je profielfoto is het duidelijk dat je jaloers bent dat degene in kwestie hoger staat onder de 'BMW'-tag :X

In plaats van een ander naar beneden te halen uit jaloezie, bekijk het eens van een andere kant: misschien kan je wel wat van 'm leren.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

-knip -

Doe maar niet

[ Voor 89% gewijzigd door Bor op 22-06-2024 23:38 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:39

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hahn schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 23:19:
Gezien je profielfoto is het duidelijk dat je jaloers bent dat degene in kwestie hoger staat onder de 'BMW'-tag :X
Zullen we dit soort onnodige reacties achterwege laten? Het komt de sfeer niet ten goede.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn

-knip-

Doe maar niet

[ Voor 92% gewijzigd door Bor op 22-06-2024 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

CreativeS schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 23:07:
maar is de koppeling tussen merknamen ook niet wat te groot/divers?
Dat vind ik een goed punt. Dat is zeker iets wat ik nog even onder de aandacht ga brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 23:19:

In plaats van een ander naar beneden te halen uit jaloezie, bekijk het eens van een andere kant: misschien kan je wel wat van 'm leren.
Persoonlijk vind ik zulke opmerkingen een behoorlijk zwaktebod. Zeg dan gewoon niets als je reactie verder toch niets toevoegt.

Maar jij mag ervan denken wat je wil, als ik mij druk zou maken om wat anderen er eventueel van zouden vinden, zou ik hier zeker geen energie insteken. Ik vind het gewoon vreemd en vroeg mij het gewoon af. Ik heb de persoon eerst zelf gevraagd en daar gaf hij geen antwoord op. Dat jij daar weer iets van vindt waar je gelijk jaloezie aan koppelt… it sucks to be you. Gelukkig zijn er lieden hier die het punt wel snappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
CreativeS schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 23:47:
[...]

Persoonlijk vind ik zulke opmerkingen een behoorlijk zwaktebod. Zeg dan gewoon niets als je reactie verder toch niets toevoegt.

Maar jij mag ervan denken wat je wil, als ik mij druk zou maken om wat anderen er eventueel van zouden vinden, zou ik hier zeker geen energie insteken. Ik vind het gewoon vreemd en vroeg mij het gewoon af. Ik heb de persoon eerst zelf gevraagd en daar gaf hij geen antwoord op. Dat jij daar weer iets van vindt waar je gelijk jaloezie aan koppelt… it sucks to be you. Gelukkig zijn er lieden hier die het punt wel snappen.
Prima dat je je iets afvraagt, maar waarom de opmerkingen in je startpost dat degene er geen moeite in zou hebben gestoken? Dat is én niet waar, blijkt al, én komt ook aardig kleinzerig over, wat mij betreft.

Je had ook gewoon je vraag kunnen stellen zonder 'm (ononderbouwd) af te kraken.

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 23-06-2024 00:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:17

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hahn schreef op zondag 23 juni 2024 @ 00:04:
[...]

Prima dat je je iets afvraagt, maar waarom de opmerkingen in je startpost dat degene er geen moeite in zou hebben gestoken? Dat is én niet waar, blijkt al, én komt ook aardig kleinzerig over, wat mij betreft.

Je had ook gewoon je vraag kunnen stellen zonder 'm (ononderbouwd) af te kraken.
Is het echt waar? Voegt dit echt iets toe?

Als ik namelijk wat verder zoek kom ik bij 2 Bol Plaza bedrijven, paar details laat ik achterwegen, maar de toegevoegde waarde aan T.net (an sich) trek ik toch in twijfel.. of wordt PW netjes houden voor eigen gewin gezien als toegevoegde waarde, dat laat ik in het midden (daar ken ik nog 10 voorbeelden van in de vorm van reviews).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
CreativeS schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 23:47:
[...]

Jouw reacties op zijn pagina vind ik ook niet heel erg netjes. Als er geen jaloezie in het spel is, vraag ik me wel af waarom je die op zo'n manier hebt gedaan. Hoeveel karma je waar voor krijgt kan je het best over hebben, maar of een specifiek iemand teveel karma zou hebben vind ik een vreemde discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
SinergyX schreef op zondag 23 juni 2024 @ 03:20:
[...]

Is het echt waar? Voegt dit echt iets toe?

Als ik namelijk wat verder zoek kom ik bij 2 Bol Plaza bedrijven, paar details laat ik achterwegen, maar de toegevoegde waarde aan T.net (an sich) trek ik toch in twijfel.. of wordt PW netjes houden voor eigen gewin gezien als toegevoegde waarde, dat laat ik in het midden (daar ken ik nog 10 voorbeelden van in de vorm van reviews).
Voegt het iets toe? Ja, dat heeft crisp hierboven al aangegeven: blijkbaar voegt de persoon in kwestie (o.a.) producten toe, en krijgt 'ie daarvoor karma. Dus hij voegt letterlijk iets toe ;)

Voegt het véél (waarde) toe? Dat is discutabel, maar TS heeft het over 'nergens wat inbrengen', en dat is dus sowieso niet waar.

Maar mijn punt is vooral dat we het hier hebben over iemand die in 6 jaar tijd een aantal internetpuntjes heeft verzameld, waar misschien een handjevol mensen iets om geven. Dus waar gaat het nou eigenlijk over? En is het echt nodig dat TS daar diegene al bijna 2 maanden lang over aan het verhoren is, en 'm nu en plein public aan het rapporteren is?

Al ging het om iets van daadwerkelijke waarde, wat de genoemde persoon op kwaadwillende wijze anderen zou hebben ontzien, dan zou ik de vinnige opmerkingen misschien nog wel snappen. Maar dat is hier niet aan de orde

En zelfs al gaat het om iemand die expres iets makkelijks doet om veel karma te verdienen: who cares?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Inmiddels is duidelijk waar de karmapunten vandaan komen. Of karma in deze mate wenselijk is in relatie tot de toevoegingen aan ons platform is iets voor Tweakers om naar te kijken. Gezien het hier geen bug betreft en het elkaar de les proberen te lezen, ondanks eerdere modbreaks, niet echt bijdraagt aan een goede sfeer doe ik dit topic op slot.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.