CV vervangen vóór verkoop woning?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobilae
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-05 10:12
Wij staan op het punt om ons appartement te verkopen. De CV ketel is ruim 14 jaar oud en dus - theoretisch - aan het einde van z’n levensduur.

Nu vraag ik me af of het nuttig is om de CV ketel vóór de verkoop te vervangen, en of dit naar jullie mening de hoogte van de biedingen nog kan beïnvloeden.

Ik ben echt een leek op dit gebied, maar ik kan me voorstellen dat een koper denkt “die CV moet ik dus sowieso snel gaan vervangen”, wat wellicht een (klein) minnetje is voor ons huis.

Verder vraag ik me af of een nieuwe CV ketel nog invloed heeft op het energielabel (deze moeten we nog aanvragen). Het gaat om een woning uit 1910.

Alvast dank!

Beste antwoord (via Mobilae op 22-06-2024 20:43)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:14
Simpel: nee

Een werkende CV is een werkende CV

Er is geen invloed op het label.

Zuiniger wordt het ook nauwelijks. Tenzij je bv een VR ketel hebt en voor een HR ketel kunt vervangen

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:14
Simpel: nee

Een werkende CV is een werkende CV

Er is geen invloed op het label.

Zuiniger wordt het ook nauwelijks. Tenzij je bv een VR ketel hebt en voor een HR ketel kunt vervangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Welnee, dat geld ga je nooit ergens terug zien!

Kan me niet voorstellen dat er iemand op afhaakt in deze tijd, en je ontneemt mensen gelijk de keuzevrijheid voor merk/type of evt een warmtepomp.

Ding staat met een beetje pech een week later weer op marktplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
met 14 jaar oud tja dan wordt t tijd om geld op zij te parkeren... maar wie weet houd die het ook nog zonder problemen 5 jaar vol..

oftewel die verdien je toch niet terug.. en als die werkt werktie

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12:24
Toen wij ons huis kochten was de c.v. 13 jaar oud. Was behalve nuttige info, geen enkel argument om wel of niet te kopen of te onderhandelen. Toen de c.v. 3 jaar later stuk ging hebben we 2,5k uitgegeven voor een nieuwe. Daar hielden we al rekening mee, was alleen wachten op het moment van een terminale storing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:43

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Als je zegt appartement dan kan het zijn dat je cv ketel op een centrale afvoer zit aangesloten. Dat kan het soms wat kostbaar/onhandig maken.
Maar om dat nu zelf te gaan doen? Wie weet gaat de ketel nog 3-5 jaar mee?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14:23
Ketel van mijn ouders is 19 jaar oud en draait nog steeds zonder problemen. Lekker laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobilae
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-05 10:12
Dank allen, helder. Wij laten het mooi voor wat het is.
Pagina: 1