Uitbreiding badkamer bovenverdieping

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABCstabiel
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 25-03 13:11
Beste Tweakers,

Zoals velen zijn wij momenteel op zoek naar een huis. Ons oog is gevallen op een zeer mooi, karakteristiek huis. Hoewel we nog niet zijn gaan bezichtigen (dat staat voor volgende week gepland), fantaseren we al druk over de mogelijkheden voor de bovenverdieping. De huidige bovenverdieping is prachtig afgewerkt, maar de badkamer is erg klein. Met het oog op gezinsuitbreiding en onze harde eis van een bad, is de huidige badkamer te krap.

We overwegen om de badkamer uit te breiden naar de slaapkamer links onder. Dit is momenteel de master bedroom, maar de slaapkamer linksboven kan deze functie ook prima vervullen. Een andere optie is om de badkamer volledig te verplaatsen, maar dat lijkt ons lastig vanwege het verleggen van de leidingen in een zo mooi afgewerkte woning.

We willen graag jullie mening horen. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Zouden jullie voor een andere oplossing gaan?

Huidige situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2yI6N-ZRHZ27oOEuOnZwPdl1Zxg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Y6OIHxjJFFoXYYHb8c3vGoid.png?f=fotoalbum_large

Badkamer uitbreiden naar slaapkamer linksonder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wj7iJDuL1bSAgFmHR2PxBk-B8uM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nXXycBAK0rDPtT9MJdQXaF7x.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door ABCstabiel op 22-06-2024 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:33
Let wel op dat er veel minder licht in de slaapkamer en hal gaat vallen, doordat je maar 1 raam hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:27
Kijken bij buren met een vergelijkbaar huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Is de vloer van de bovenverdieping een betonplaat of is het een houten balken constructie?
In geval van het laatste krijg je de afvoer van het bad wel aangelegd van bovenaf en die voor de wasbak waarschijnlijk ook wel zonder dat het plafond beneden open moet. (Houten balken liggen bijna altijd evenwijdig aan de voorgevel).

Met betonplaat heb ik geen kluservaring, al zal die voor het bad wel lukken omdat het bad over de afvoer van de huidige wasbak gaat. De afvoer voor de nieuwe wasbak durf ik zo niet te zeggen of dat een beetje te doen is bij een betonplaat

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:27
Toilet en douche naast elkaar gepropt op 140cm blijft een ontzettend krappe bedoeling. Een fatsoenlijke douche is 90x90cm. Misschien is er net ruimte voor 80x100, dat zou ook nog voldoende ruimte bieden. Maar dan nog is er maar 60cm over voor het toilet. Das ronduit krap met aan één kant een muur en andere kant een douchewandje.

De ruimte tussen het bad en het muurtje waar de deur zit lijkt me ook krap worden met een reguliere badkuip. Daar blijft amper 70cm loopruimte over. Dan heb je een dubbele wastafel, kan je niet achter elkaar langs lopen.

Dit is in mijn ogen een typische "wij willen een bad maar het kan toch niet" oplossing.

Wat voor ruimte zit er onder de walk in closet?

[ Voor 22% gewijzigd door Ivow85 op 22-06-2024 22:40 ]

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:08
Ik ben benieuwd of er voldoende ruimte overblijft om een bed van 2m weg te zetten waar jij het nu tekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:28

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Je wastafel lijkt niet op schaal te zijn getekend. De toiletpot is breder dan de wasbak diep is. Het ruimtegebrek lijkt dus nog groter te zijn.

Je wil teveel in te weinig ruimte. Is een bad een must? Accepteer dan dat je in bad zult douchen. Wil je een bad en losse douche? Dan kun je je afvragen of dit jouw droomhuis is.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:09
Een alternatief is de badkamer of alleen het bad bij de masterbedroom trekken, dan kan je het ruim laten voelen, bijv
- alleen vrijstaand bad in master bedroom
- hele badkamer erbijtrekken, maar de deur bkijven gebruiken voor een losse wc? En dan je over een paar jaar (of nu al) nog een compacte badkamer/douche maken.

Vooral als je de walk in closet als kast gebruikt, heb je in de slaapkamers niet zo veel lasten nodig. Alternatief is iets met walk im closet opofferen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 13-05 20:06
Ivow85 schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 22:37:
Toilet en douche naast elkaar gepropt op 140cm blijft een ontzettend krappe bedoeling. Een fatsoenlijke douche is 90x90cm. Misschien is er net ruimte voor 80x100, dat zou ook nog voldoende ruimte bieden. Maar dan nog is er maar 60cm over voor het toilet. Das ronduit krap met aan één kant een muur en andere kant een douchewandje.

De ruimte tussen het bad en het muurtje waar de deur zit lijkt me ook krap worden met een reguliere badkuip. Daar blijft amper 70cm loopruimte over. Dan heb je een dubbele wastafel, kan je niet achter elkaar langs lopen.

Dit is in mijn ogen een typische "wij willen een bad maar het kan toch niet" oplossing.

Wat voor ruimte zit er onder de walk in closet?
Douche en toilet is de bestaande situatie.

Mss is het beter om het bad een kwart slag te draaien en één wastafel te nemen.. je hebt dan minder ruimte nodig = meer ruimte in de slaapkamer.. de wand komt dan langs het raam...(zet er dan nieuw glas in met brede middenstijl)

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Bad 90 graden draaien was ook mijn idee. Enige is dat ik het liefst de dubbele wastafel dan aan de onderkant zou stoppen, en dat is natuurlijk lastig met ramen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:43
Kan je niet de badkamer muur naar boven, dus meer boven de trap plaatsen? Daar is wellicht een halve meter te winnen? Dan lang bad en douchen in bad? Wc en wastafel aan kant waar nu wastafel is?

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:57
Wij hebben destijds gekozen voor een asymmetrisch bad met aan één zijde een vlakke bodem/douchebak
Pagina: 1