Toon posts:

ATI radeon 32 MB en WinXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoihoi,

afgelopen weekend geprobeerd WINXP te installeren op mijn compu. Het installeren verliep allemaal goed, alleen bij het opstarten krijg ik een zwart beeld met enkele gekleurde puntjes, compu blijft dan hangen.
In veilige modus krijg ik wel beeld en heb ik gecheckt of er hardwareconflicten waren. Niet dus.
Ligt dit aan mijn videokaart of is er een andere boosdoener?
Heb verschillende versies van XP geprobeerd.
Configuratie:
AMD 1000
ATI RADEON 32 Mb
442 MB geheugen
Soundblaster live
Pioneer DVD
Philips brander
40 Gieg Seagate schijf
een of ander ondefinieerbaar moederbord (je weet wel, van zo'n sullige Gateway computer).

Alvast bedankt!

Groeten Joop.

• Zucht388
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:11

Zucht388

Dreadhead

Ah eindelijk iemand met het zelfde probleem!

Het is een beetje een oud topic maar toch

Bij mij werken alleen de standaard xp drivers
bij de 200 en xp drivers van ATI.com krijg ik een zwart scherm bij het opstarten, dan doet ook alleen safe mode het!

Weet iemand hier een oplossing voor?

Who the hell is general failure and why is he reading of my hard-drive?

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:44
De videokaart zit in je AGP-slot (als het goed is :P). Zit er een kaart in het PCI slot daar direct onder? Zo ja, dan heb je een IRQ probleem.

De ATI drivers werken wel onder XP. Ik heb namelijk ook WinXP met de ATI Radeon gehad, zonder problemen...

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• Zucht388

Zucht388

Dreadhead

Zal ik even moeten kijken maar ik weet bijna 100 procent zeker van niet (ik had ze naar onder gemoved) en in windows onder systeembeheer staan geen conflicten!

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:26
Op vrijdag 18 januari 2002 08:21 schreef BigEagle het volgende:
De videokaart zit in je AGP-slot (als het goed is :P). Zit er een kaart in het PCI slot daar direct onder? Zo ja, dan heb je een IRQ probleem.
Dat is afhankelijk van je moederbord! De regel dat het AGP slot en PCI slot daarnaast een IRQ delen is onzin. Dat verschilt van moederbord tot moederbord. Bij 'losse' moederborden staat zoiets in de handleiding (tabel met interrupt deling tussen de verschillende sloten), bij een gateway computer zou ik niet weten hoe je daar achter komt :(

Ik denk dat je de juiste drivers voor je moederbord moet installeren voordat je de Radeon goed aan de praat kan krijgen. Welke drivers dat precies zijn, is afhankelijk van de chipset die je moederbord gebruikt. Ik denk dat je het beste ff bij gateway.com support kan kijken om erachter te komen wat er op je moederbord zit.

• Zucht388

Zucht388

Dreadhead

Nou dat heb ik dus gedaan, maarja (Via 4in1) voor mijn Phoenix moederbord (packardbell pc) Er zit onder de videokaart een leeg pci slot.
En nog kan ik de drivers niet instaleren want dat na het laad scherm van winxp word mijn scherm zwart, en kan ik hem alleen maar uitzetten

• Zucht388

Zucht388

Dreadhead

Holstrontverklontering? :P

Kick dus...

Pagina: 1